Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurtiglading på Aurland

Startet av BjarteLunde, mandag 18. januar 2016, klokken 12:19

« forrige - neste »

BjarteLunde

Hei,

Jeg planlegger å kjøre fra Bergen til Aurland rundt påsketider i min flotte e-golf.
Tenker å lade på Trengereid, Voss og Aurland.
Jeg vet at ladestasjonene på Trengereid og Voss fungerer, men er det noen her som har forsøkt å lade på Aurland?

Kan ikke finne noe info her på forumet eller på google som bekrefter at den stasjonen er operativ.

THE

I følge Arctic Roads skal denne være operativ. Kjører forbi en gang eller to i uka, men har aldri vurdert å lade der.

I tillegg til Voss så har du ladestasjon på Vinje (krysset mot Vikafjellet) der er det to stk. hurtigladere som skal være operative. Da slipper du også å kjøre innom Voss for å lade der, og kan ta tunnelen utenom i stedet. 88 km fra Trengereid til Vinje, så det bør gå greit, evt. har du Voss i back up. Fordelen med både Trengereid og Vinje (og Aurland) er at det er to stk hurtigladere på disse lokasjonene.

Ulempen med Aurland er at det er Arctic Roads med 220/240 kr pr lading hvis du ikke har abonnement.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

BjarteLunde

Takk for svar!

Er ikke Vinje (Åmot) veldig langt sør i forhold til der jeg skal? Eller snakker vi ikke om samme sted?
Har ikke tenkt på prisen på ladingen, men må innrømme at det sitter langt inne å betale 240 kr for en lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA