Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mail om oppdatering av Car Net e-remote

Startet av woody, mandag 18. januar 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

woody

Noen som forstår denne?
Fikk den som mail på fredag og når jeg følger lenken kommer jeg kun rett til siden for den appen jeg allerede har installert og brukt hittil. Og i app store står det at den sist ble oppdatert 21 september 2015.




Kjære **********

i forbindelse med produktforbedringer stiller vi en ny versjon av Car-Net e-Remote-appen til din disposisjon. Oppdater appen slik at den kan brukes av Car-Net e-Remote.

Oppdateringen er gratis, og kanlastes ned via følgende koblinger:

iOS-bruker i App Store
Android-bruker i Google PlayStore

Du kan deretter fritt bruke alle funksjoner i e-Remote igjen. Appen som du har brukt hittil, kan brukes til og med 21.01.2016 og blir deretter deaktivert.

Vi ønsker deg god fornøyelse med den nye appen.
Med vennlig hilsen
Volkswagen AG
________________________________________
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

zyp

Oppdateringen sitter sikkert bare fast i en eller annen godkjenningsprosess, og så har noen vært litt for ivrige med å sende ut mail om den. Android-versjonen ble sist oppdatert 14. januar.

woody

Høres logisk ut. Takk for svar og info om at Android er oppdatert. Da kommer det nok snart.

Er det noen som vet om det er store forskjeller på design eller funksjonalitet i android etter denne nyeste oppdateringen?
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

Buvik

Har ikke fått noe mail, men fikk med meg at appen ble oppdatert i AppStore hin dagen. Hva som ble oppdatert er uvisst, stod ikke noe spesifikt i beskrivelsen heller tror jeg.

Like crap enda mao.  :P

Blouberg

Fikk mailen for andre gang i går kveld. Fortsatt ikke oppdatert i Google appstore

elektrolux

Enda en oppdatering på gang. Nå med den følgen at det kun blir en bruker / bil.


Hei, NN!
Vi vil informere deg om at vi i nær fremtid kommer til å legge om Car-Net-funksjonene for autoriserte medbrukere. Forbedringstiltakene som utføres i Car-Net-portalen, medfører tekniske endringer. Derfor kan vi dessverre ikke tilby en brukerkonto for medbrukere i fremtiden. I den forbindelse vil vi deaktivere din brukerkonto som autorisert medbruker av bilen Irena den 23.9.2016.

Bilens hovedbruker vil motta en e-post som informerer om at kontoen din vil bli deaktivert.

Vi beklager dette og takker for forståelsen.

Vennlig hilsen
Car-Net-teamet
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hubszo

Hei,

Kan dere dele deres erfaring med den oppdaterte Car-Net portalen. Min er dessverre utrolig dårlig. Det var allerede flere problemer med tidligere versjoner på både drift og funksjonalitet men den ny løsning mangler flere funksjoner og i tillegg kommer med en av de verste utformingen av nettside jeg har sett. Jeg har allerede kontaktet kundeservice med detaljert beskrivelse på de fleste problemer/feiler og fikk jeg ganske dårlig (dum på noen punkter) tilbakemelding fra de.

Dere kan lese min e-post og svar fra Møller nedenfor:

------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: Hubert
Mottatt: 9/28/2016
Til: Kundeservice
Emne: Oppdatert Car-Net tjenester (nettside og Android app) - Kundenummer:

Hei,

Nå det er ferdig med oppdatering av den Car-Net tjenesten og jeg må si at jeg dessverre opplever den ny løsning på en veldig skuffende måte.

1) Car-Net nettside:
a) før oppdatering de fleste av de mest brukt info ble vist på hele skjerm, nå ca. 50% av skjermplass er "spist" av stor bilde av en bil. Derfor til å se alle elementer på skjermen mann må bla nedover. Og det spiller ingen rolle hvis jeg bruke 14" laptop skjerm eller 24" skjerm på pult.
I kontrast tekst på de fleste elementer på siden er er svært liten.

b) 'e-styring', kanskje den viktigste funksjon virker ikke/ er ikke tilgjengelig med feilmelding: 'e-styring: Datainnhentnig mislykket'

c) 'Bilstatus' vindu kan oppdateres bare manuelt med feilmelding som kommer ofte hvis mann gjøre det. 'Ladenivå' mangler bedre indikasjon med f.eks % (den liten blå linjen er en vits).

d) 'Favoritter' fane kan bruke til å lagre mest brukt elementer men den kan ikke tilpasses og ikke minst denne fanen er fortsatt plagt av problem beskrevet i pkt. 1

e) 'Innstillinger' - språk av portalen kan ikke endres - seriøst???

2) Car-Net app (Android 6.0.1):
a) pinkode er ikke lengre tilgjengelig, mann må taste passord hver gang!!!

b) 'e-manager' modul mangler 'Departure time' seksjon hvor mann kan programmere neste reise og automatisere oppvarming av bilen. Den er vist i Demo modus.

Avventer deres rask tilbakemelding på alle disse nevnte problemer.


------------------- Svar -------------------
Vi beklager sen respons på denne henvendelsen. Grunnet stor pågang av henvendelser har responstiden blitt lenger.

Det var problemer med Car-Net-tjenesten etter migrasjonen, som nå har vart i to uker. Dette ble nå løst denne uken der funksjonene skal være i orden og en skal kunne benytte seg av tjenesten. Men vi erfarer at det er flere som fremdeles har problemer med å bruke noen av e-styringsfunksjonene.

Oppløsningen på brukerprofilen er ganske så stor ja. Det er mulig å endre på zoom-innstillingene på nettleseren slik at selve siden blir mindre. Da skal ikke de ulike feltene ta så mye plass av skjermbildet. Skriften vil da bli mindre når du endrer på zoom-innstillingene, og her vil også favorittene få bedre bilde. (seriøst!!!)

Når det gjelder e-styring og bilstatus skal dette problemet være løst. Om det fortsatt er et problem må vi eskalere din sak inn til Car-Net support team for analysering.

Vi har sett det ikke er mulig å få endret språk og land som vi videreformidler til Car-Net teamet.

Når det gjelder Car-Net appen fins ikke PIN-kode funksjonen inne på den nye Car-Net-plattformen. Vi har gitt en tilbakemelding til Car-Net teamet om at det er flere brukere som ønsker å ha denne funksjonene for å logge seg inn på appen. For nå så må en logge seg inn med samme brukernavn og passord som på webprofilen.

Avgangstider er noe de jobber med å få tilbake som en funksjon inne på webprofilen, da dette ble borte under oppdateringen.

Dersom det fortsatt ligger problemer hos deg så gi oss en tilbakemelding slik at vi kan ta dette videre med Car-Net support team.

Vennlig hilsen
Nyima Cham
Kundeservice
----------------------------------------------------------
Harald A. Møller AS
Norway
Frysjaveien 31b, 0411 Oslo
Postboks 6671 Etterstad, 0609 Oslo
Phone.: +47 24 03 35 70

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA