Total bremsesvikt

Startet av WhatsUp, søndag 17. januar 2016, klokken 21:17

« forrige - neste »

Wattson

Bremsesvikt høres veldig niftst ut: På min 85D nå kjørt bortimot 27 kKm har det heldigvis aldri skjedd, men går det an å bruke håndbremsen for få stoppet hvis det skulle inntreffe?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Brede

Sitat fra: Wattson på torsdag 25. februar 2016, klokken 13:56
Bremsesvikt høres veldig niftst ut: På min 85D nå kjørt bortimot 27 kKm har det heldigvis aldri skjedd, men går det an å bruke håndbremsen for få stoppet hvis det skulle inntreffe?

Det er mulig å bruke håndbremsen ja, men det er svært begrenset effekt av den. Men alt er bedre enn ingen bremser.

pwb

Sitat fra: Wattson på torsdag 25. februar 2016, klokken 13:56

De fleste tenker nok på å fikle i en meny for å finne håndbrekket når de ser ei mor med barnevogn som går ut i ett gangfelt foran seg. Mener noen her inne sa at det fort tok 2 sek. å få det på, eller?

Muffinman

Du kan jo fikle i menyen hvis du vil. Vi andre bruker knappen.

pwb

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. februar 2016, klokken 19:35

"I tried it going about 15-20 miles or so. It kicks in after about a second and brakes pretty abruptly - which is what you would want in an e-brake. I only held it for a couple seconds."

Hvor langt kjører man på ett sekund hvis man holder 50 km/t?

Brede

Sitat fra: pwb på torsdag 25. februar 2016, klokken 21:33
Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. februar 2016, klokken 19:35

"I tried it going about 15-20 miles or so. It kicks in after about a second and brakes pretty abruptly - which is what you would want in an e-brake. I only held it for a couple seconds."

Hvor langt kjører man på ett sekund hvis man holder 50 km/t?

Omtrent like langt som om en ikke har bremseeffekt på ordinærbremsene?

Her biter iallefall parkbremsen med en gang en trykker på den. Men den bremser ikke noe voldsomt, er vel heller ikke ment til nødbremsing.

amiga

Jeg har opplevd dette en gang i vinter på min 85d levert 29.04.15, skjedde når bilen var kald på morgenen akkurat kjørt ut av garasjen og ned en bakke. Veldig ubehagelig, ingen bremseeffekt i 1-2 sekunder. Jeg leste da på forumet at dette måtte man leve med, men vurderer nå å få tesla til å sjekke det før det ender i kræsj.
85d levert 29.4.15

joda

Ja, det er bare å ta kontakt med Tesla og forklare problemet.
Tenker det blir tatt mer på alvor når flere som opplever dette melder fra.

Eventuelt så kan du avvente litt for å høre hva som blir gjort på min 85D. (utlevert 1 mnd før din)

Fikk først beskjed om at første ledige time var i Juli :o (Bergen), men siden dette gjelder bremser så vil de prioriterer dette og ta det innimellom andre oppdrag. (men du må belage deg på noen dager i leiebil, er på dag 3 selv nå..)
TMS 85D

krl

Sitat fra: amiga på fredag 26. februar 2016, klokken 08:39
Jeg har opplevd dette en gang i vinter på min 85d levert 29.04.15, skjedde når bilen var kald på morgenen akkurat kjørt ut av garasjen og ned en bakke. Veldig ubehagelig, ingen bremseeffekt i 1-2 sekunder. Jeg leste da på forumet at dette måtte man leve med, men vurderer nå å få tesla til å sjekke det før det ender i kræsj.
Vi har en svært bratt bakke ned fra huset, og får dermed ikke testet bremsene før de MÅ virke. Foreløpig har jeg ikke vært borti alvorlig svikt, men merker at fuktig/vått vær fører til at det tar noe tid før bremsene tar ordentlig. Imidlertid ikke problematisk lenge, og nå er dette testet stort sett i all slags vær over et helt år.

Det som kanskje er det mest problematiske med bremsene, er at de ruster fast. To-tre dager uten kjøring, så sitter de dønn fast. Dette har blitt gradvis verre, men support (på telefon) mente at det var normalt så lenge hjulene ikke låste seg helt. Så da får jeg vel stole på at det er OK.

LASOL

Jeg har også hatt flere slike opplevelser i vinter som har resultert i hjerteflimmer og nestenulykker. Jeg har blant annet kjørt rett ut i kryss et par ganger mot vikepliktskilt og med biler i veien. Medtrafikkantene som reddet meg fra kollisjoner med unnamanøvere tror sikkert jeg er en skikkelig dust i trafikken.. Men det kan da ikke være slik at bilene kan ha en slik sikkerhetsfeil uten at Tesla kaller de tilbake og retter feilen? Det er jo direkte trafikkfarlig.

Min bil ble levert sent oktober 2015. Jeg har meldt fra om problemet men foreløpig ikke avtalt time, da jeg hadde den på verksted en hel mnd i starten, pga at den blant annet ble utlevert ny med defekt frontmotor. Men nå begynner jeg å bli glad i bilen på tross av at jeg også har fått flere småfeil og lyter som jeg ser andre opplever.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Høgis

Bremsesvikt var en av få grunner til at jeg solgte min Tesla P85. Etter noen henvendelser på mail og 2 ganger ved henvendelse på service sentere, mente de bremsene var helt ok. Jeg hadde 2-3 eksempler, der jeg mente noe var galt med bremsene. Den desidert værste opplevelsen var ved en episode jeg var litt "uoppmerksom" og trafikken stod stille mens jeg lå i 70 km/t. FULLT tråkk på bremse pedal ......omtrent ingen efekt....etter panikk "pumping" på pedalen stoppet bilen 20 cm. fra bilen foran.
Kjører nå en  BMW 640i grand coupe som har omtrent samme vekt/mål og dekk som Tesla´n.  Har en HELT annen opplevelse når det gjelder bremse (og andre feil :-) . Aldri vært i nærheten av å kjenne noe som helst avvik, det bremser like godt uansett kjørestil/lengde/temperatur eller fuktighet og fungerer helt utmerket. Kan ikke skjønne at Tesla ikke tar dette mer alvorlig?
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

BMW850

Jeg har ihvertfall aldri opplevd problemer med mine bremser. Hatt to servicer siden jeg fikk den for snart to år siden. Ved den første monterte de bremseskjold. Ved den andre servicen der jeg hadde informert om begynnende vibrasjon ved bremsing byttet de alle skiver/bremseklosser og bremseskjold foran. Fantastisk service :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kvark

Aldri noe problem her heller, foreløpig. Rygger ut av en trang garasje, så bremsene er alltid i bruk før jeg kjører fra tomten.
S85D

havardhm

Jeg har aldri opplevd problemer i den graden dere forklarer her. Men at bremsene er vesentlig dårligere enn jeg er vant med til tider er det ingen tvil om. Jeg er vant til BMW 525xd. Burde faktisk være en oppgradering å gå til Tesla da, men tidvis kjennes det meget dårlig ut i forhold.
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

LASOL

Jeg rygger også vanligvis ut av garasjen og snur så bremsene blir aktivert da men har allikevel hatt flere opplevelser med null bremseeffekt.
Har kjørt bil i 30 år med ulike gamle og nye biler premium og mindre premium. Har aldri før hatt en bil som er slik. Prøver nå å huske på å pumpe bremser og teste at jeg har bremser når bilen har stått parkert, men dette er jo en feil som vil føre til ulykker. Det er lett å glemme dette og jeg har også hatt denne opplevelsen etter at jeg har bremset ved snuing og ned en bakke fra huset vårt men ved første kryss etter bakken vår har det vært null bremseeffekt. Og nei det var ikke is på veien..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA