Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål om oppsett av Homelink

Startet av xref, torsdag 14. januar 2016, klokken 15:06

« forrige - neste »

aness

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. august 2016, klokken 19:41
Tror trikset var å aktivere læring på skjermen, når bilen er klar går du raskt ut, holder fjernkontrollen rett ved Tesla-merker i front og trykker inn knappen.

Mitt triks var å holde fjernkontrollen 10-15cm til venstre for merket i front, da leste den fjernkontrollen nesten umiddelbart.

Dette fant jeg ut etter å ha forsøkt å holde fjernkontrollen i alle mulige slags andre posisjoner, inklusive innsiden av frunk.

abj1978

Da har jeg i dag fått montert boksen fra Portspesialisten, og den fungerte for meg på første forsøk! Og har fungerte en rekke ganger etterpå også, noe jeg slet med når jeg forsøkte å koble bilen direkte mot Liftmaster 5580. Da kunne jeg få den til å åpne porten et par ganger, også stoppet det helt opp.

Virker som den har bedre mottak/rekkevidde på den enheten også, automatisk åpning/lukking ved ankomst/avreise fungerer helt perfekt!  ;D
Tesla Model S 75D / BMW i3

Powerflux

Sitat fra: abj1978 på mandag 15. august 2016, klokken 16:39
Da har jeg i dag fått montert boksen fra Portspesialisten, og den fungerte for meg på første forsøk! Og har fungerte en rekke ganger etterpå også, noe jeg slet med når jeg forsøkte å koble bilen direkte mot Liftmaster 5580. Da kunne jeg få den til å åpne porten et par ganger, også stoppet det helt opp.

Virker som den har bedre mottak/rekkevidde på den enheten også, automatisk åpning/lukking ved ankomst/avreise fungerer helt perfekt!  ;D
Hva heter boksen dere har fått til å spille med facelift TMS`ene?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Toonster

Sitat fra: Powerflux på mandag 15. august 2016, klokken 17:36
Sitat fra: abj1978 på mandag 15. august 2016, klokken 16:39
Da har jeg i dag fått montert boksen fra Portspesialisten, og den fungerte for meg på første forsøk! Og har fungerte en rekke ganger etterpå også, noe jeg slet med når jeg forsøkte å koble bilen direkte mot Liftmaster 5580. Da kunne jeg få den til å åpne porten et par ganger, også stoppet det helt opp.

Virker som den har bedre mottak/rekkevidde på den enheten også, automatisk åpning/lukking ved ankomst/avreise fungerer helt perfekt!  ;D
Hva heter boksen dere har fått til å spille med facelift TMS`ene?

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Denne fungerer utmerket med Facelift. Følg bruksanvisningen så er du i gang på 1-2-3
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Epleskreller

Det var vel et gammelt triks å sette inn helt nytt  batteri i fjernkontrollen også.  Mener det funket for en gang jeg sleit med dette.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

steinidar

Hos meg så fungerte det smertefritt, jeg parkerte bilen forran garasjen fulgte instruksene på skjermen. Jeg satte ikke port åpneren i 'learning mode' men brukte kun fjernkontrollen forran nosecone til bilen blinket med lysene. Fungerer heletiden.
Gardermoen

JorgenM

Sitat fra: Tesla65 på tirsdag 09. august 2016, klokken 10:57
Åpne panseret å holde portåpner på innsiden i frunken ved programering av homelink.
Fikk min idag. Prøvde mange ganger ved å holde foran bilen uten hell. Leste innlegget ditt og suksess på første forsøk når jeg holdt den inne i frunken. Takk! :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Powerflux

Sitat fra: Toonster på mandag 15. august 2016, klokken 20:22
Sitat fra: Powerflux på mandag 15. august 2016, klokken 17:36
Sitat fra: abj1978 på mandag 15. august 2016, klokken 16:39
Da har jeg i dag fått montert boksen fra Portspesialisten, og den fungerte for meg på første forsøk! Og har fungerte en rekke ganger etterpå også, noe jeg slet med når jeg forsøkte å koble bilen direkte mot Liftmaster 5580. Da kunne jeg få den til å åpne porten et par ganger, også stoppet det helt opp.

Virker som den har bedre mottak/rekkevidde på den enheten også, automatisk åpning/lukking ved ankomst/avreise fungerer helt perfekt!  ;D
Hva heter boksen dere har fått til å spille med facelift TMS`ene?

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Denne fungerer utmerket med Facelift. Følg bruksanvisningen så er du i gang på 1-2-3
Paken fra Portspesialisten kom i dag og ble montert på 15 minutter!
Parring mot bil gikk som smurt og funker smuud ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

jorkus

Funker ikke hos meg...  :( Jeg får kvittering fra bilen om at den har forstått fjernkontrollen, men når jeg da klikker på learn knappen på mottager og avslutter prosedyren i bilen, skjer det null...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

JorgenM

Hvis du bruker den fra Portspesialisten skal du IKKE bruke learn-funksjonen på portåpneren. Teslaen skal kun kommunisere med fjernkontrollen som fulgte med i pakken.

Du kobler boksen til åpneren, programmerer fjernkontrollen.
Deretter gjør du prosedyren med bilen og fjernkontrollen, trenger ikke være i nærheten av garasjen engang :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Powerflux

Sitat fra: JorgenM på torsdag 18. august 2016, klokken 07:50
Hvis du bruker den fra Portspesialisten skal du IKKE bruke learn-funksjonen på portåpneren. Teslaen skal kun kommunisere med fjernkontrollen som fulgte med i pakken.

Du kobler boksen til åpneren, programmerer fjernkontrollen.
Deretter gjør du prosedyren med bilen og fjernkontrollen, trenger ikke være i nærheten av garasjen engang :)

+1

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Veggen

Man må være i nærheten av garasjen for at bilen skal lagre korrekt gps plassering.
Men dette kan rettes i ettertid av fjernkontroll programmering også.

petersv

Mener du at man kan endre posisjonen en homelink-parring er gjort i ettertid?

abj1978

Sitat fra: petersv på torsdag 18. august 2016, klokken 12:21
Mener du at man kan endre posisjonen en homelink-parring er gjort i ettertid?

Ja, dette er mulig ved å trykke på "Reset location"-linken som finnes under innstillingene for Homelink-parringen, der hvor det også konfigureres auto åpning/lukking
Tesla Model S 75D / BMW i3

jorkus

Sitat fra: JorgenM på torsdag 18. august 2016, klokken 07:50
Hvis du bruker den fra Portspesialisten skal du IKKE bruke learn-funksjonen på portåpneren. Teslaen skal kun kommunisere med fjernkontrollen som fulgte med i pakken.

Du kobler boksen til åpneren, programmerer fjernkontrollen.
Deretter gjør du prosedyren med bilen og fjernkontrollen, trenger ikke være i nærheten av garasjen engang :)
Det er klart, man skal jo bruke mottageren som følger med pakken, men der skal man jo trykke på learn knappen når man avslutter i følge prosedyre...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA