Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av David Skov Hansen, søndag 10. januar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

thomanie

Sitat fra: als77
i3 med 50% økt rekkevidde?
Også nådd norkse media:
http://www.side3.no/motor/na-ker-bmw-i3-rekkevidden-med-50-prosent/3423219719.html

Merk at det tilbys oppgradering av eksisterende batteripakker (~7000 EUR)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Nibenay

Offisiell rekkevidde på 300km er interessant. Om E-golfen kommer med det så tipper eg det blir bestilling av bil snart :) men noen som kjenner til når VW slipper sånn info? Meiner å ha lest uke 22 i ein tråd tidligere.

turfsurf

Sitat fra: als77 på søndag 01. mai 2016, klokken 10:24
i3 med 50% økt rekkevidde? Dersom de gjør det samme som Nissan, og beholder utsalgsprisen på "ny" modell, så kommer BMW til å gruse all konkurranse. Det som blir igjen da er 1) de som vil ha 5 seter, 2) de som MÅ ha VW, og 3) de som ikke liker hvordan i3 ser ut.
Det er nok mange som ikke velger i3 grunnet størrelse, både når det gjelder bagasjeplass og antall seter. I tillegg tror nok mange at den er dyr, mens den i praksis ligger i samme prisleie som eGolf.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

magnus600

Veldig bra at BMW tilbyr batteribytte for eldre biler.. Det legger press på VW for å gjøre det samme.
2015 e-Golf Night Blue

Kjetil1986

Volkswagen har mer batterikapasitet på vei inn i e-Golf. Uten å forandre batteriets størrelse økes rekkevidden med rundt 30 prosent.
Det opplyste Volkmar Tanneberger, VWs sjef for utvikling av elektriske biler, under Consumer Electronics Show. Tanneberger spesifiserte ikke nærmere når dette skjer.
30 prosent økt rekkevidde fra dagens snaut 200 km (europeisk kjøresyklus) betyr at Golf (på papiret) vil klare 250 km, det samme som oppgraderte Nissan Leaf.


Kopiert artikkel fra Bilnorge.no (18.01.2016)
Model 3 long range 2021


eivhelle

#51
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-electric-builds-factory-upper-austria

"Another highlight is the implementation of a Kreisel battery in the e-Golf by VW: the high- voltage battery is mounted between the axles and currently features a capacity of 24.2 kilowatt hours at a weight of 330 kilograms (approx. 730 pounds). The installation of the Kreisel battery pack enables a higher capacity of 55.7 kilowatt hours, while the required installation space and the weight remain identical. Thus the e-cars driving range in accordance with the New European Driving Cycle (NEDC) improves from 190 to over 430 kilometres (resp. from 120 to 267 miles)."

Denne saken har ikke noe med hva vi kan forvente fra VW, men sier noe om potensialet man har for å øke kapasiteten uten å øke vekt eller volum.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TJK

Kreisel pakka i e-golf stv. for rundt 350 000,- da har du en Norges vinner  :)

jkirkebo

Sitat fra: eivhelle på fredag 06. mai 2016, klokken 20:37
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-electric-builds-factory-upper-austria

"Another highlight is the implementation of a Kreisel battery in the e-Golf by VW: the high- voltage battery is mounted between the axles and currently features a capacity of 24.2 kilowatt hours at a weight of 330 kilograms (approx. 730 pounds). The installation of the Kreisel battery pack enables a higher capacity of 55.7 kilowatt hours, while the required installation space and the weight remain identical. Thus the e-cars driving range in accordance with the New European Driving Cycle (NEDC) improves from 190 to over 430 kilometres (resp. from 120 to 267 miles)."

Denne saken har ikke noe med hva vi kan forvente fra VW, men sier noe om potensialet man har for å øke kapasiteten uten å øke vekt eller volum.

Jepp. Men ikke noe nytt og revolusjonerende fra Kreisel. Teslas 90kWh-pakke veier ca. 540kg, om man skalerere den ned til 330kg får man temlig nøyaktig 55kWh ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jensjacob

Det der er revolutionerende fra Kreisel er at der tilsyneladende er blevet bygget europæiske elbiler med europæisk byggekvalitet og europæisk kørekomfort med Tesla rækkevidde.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

zairup

Da er det bare å vente på pris :D

Det tar vell uansett noen år før dette blir lansert til hvermansen og da så er 4-500km vanlig rekkevidde på en full lading.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stikkkontakt

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. mai 2016, klokken 22:09
Sitat fra: eivhelle på fredag 06. mai 2016, klokken 20:37
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-electric-builds-factory-upper-austria

"Another highlight is the implementation of a Kreisel battery in the e-Golf by VW: the high- voltage battery is mounted between the axles and currently features a capacity of 24.2 kilowatt hours at a weight of 330 kilograms (approx. 730 pounds). The installation of the Kreisel battery pack enables a higher capacity of 55.7 kilowatt hours, while the required installation space and the weight remain identical. Thus the e-cars driving range in accordance with the New European Driving Cycle (NEDC) improves from 190 to over 430 kilometres (resp. from 120 to 267 miles)."

Denne saken har ikke noe med hva vi kan forvente fra VW, men sier noe om potensialet man har for å øke kapasiteten uten å øke vekt eller volum.

Jepp. Men ikke noe nytt og revolusjonerende fra Kreisel. Teslas 90kWh-pakke veier ca. 540kg, om man skalerere den ned til 330kg får man temlig nøyaktig 55kWh ;)

Nå er vel en god del av komponentene på en batteripakke annet enn battericeller og identisk enten pakken er 40 eller 100kwh, så den kan nok ikke omregnes så enkelt som det du gjør.

Kreisel sier også at batteriet deres er 4,1 kilo pr kwh. Ergo er et 100kwh-batteri 410 kilo med din regnemåte.

Det mest imponerende er vel at man lader 1 kwh på 15 sek. Eller 240kw. Dvs 300 km på et kvarter.

Trond.m

Jeg forstår meg ikke på disse diskusjonene om 50 kWh batteri ? Er det en eller annen Petter Smart som har laget noe i sitt hobbyrom ?

Hva kan vi forvente originalt fra VW når det gjelder e-Golf i løpet at 12 mnd ? Kan vi forvente oppmot 50 % rekkevidde-økning og 3-fas lading så kan jo e-Golf bli aktuell som bil nr 1 for mange. I dag synes jeg den er en altfor påkostet pendlerbil.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på lørdag 14. mai 2016, klokken 10:48
Kan vi forvente oppmot 50 % rekkevidde-økning og 3-fas lading så kan jo e-Golf bli aktuell som bil nr 1 for mange.

Vi kan forvente 30 mil NEFZ i januar/februar. Og 11kw lading. Samt en facelift som omfatter en del nytt utstyr og lettere endringer på lykter og støtfangere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA