Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av David Skov Hansen, søndag 10. januar 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

jensjacob

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 14. mai 2016, klokken 15:12
Vi kan forvente 30 mil NEFZ i januar/februar. Og 11kw lading. Samt en facelift som omfatter en del nytt utstyr og lettere endringer på lykter og støtfangere.

Hvis det er rigtigt så får Teslas Model 3 hård konkurrence allerede to år før den kan leveres.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Trond.m

30 mil NEDC og 11 kW vil utgjøre en stor forskjell. Men dette er vel basert på ubekreftede rykter ? Antar at vi da snakker om MY 2018, og da er vel juni 2017 mer realistisk ?

jensjacob

Vi kan forvente 30 mil NEFZ i januar/februar. Og 11kw lading. Samt en facelift som omfatter en del nytt utstyr og lettere endringer på lykter og støtfangere.

Hvad er din kilde til den påstand - især det med ladeeffkten ?

Jeg ved ikke om linket er postet allerede andetsteds, men her er en plausibel kilde for såvidt angår rækkevidden og tidshorisonten. Jeg ved ikke med ladeeffekten... :

http://autoweek.com/article/green-cars/longer-range-vw-evs-are-just-around-corner
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

Stikkkontakt

Sitat fra: jensjacob på lørdag 14. mai 2016, klokken 23:27

Hvad er din kilde til den påstand - især det med ladeeffkten ?

Rekkevidden har jeg fått oppgitt av selger hos Møller.

Det har blitt henvist til 11 kw Wallbox fra Volkswagen sin side. Det er merkelig om de reklamerer for noe som ikke er kompatibelt med utstyret i løpet av kort tid.

"e-Fahrzeug laden: die neue 11 kW Wallbox.Doppelte Freude für
Vorreiter: Mit der neuen,leistungsfähigen 11 kW Wallbox-Ladestation
können Siezukünftig Ihr e-Fahrzeug von Volkswagen schneller aufladen"

Det henvises her til utstyr fra "mobilityhouse"

Trond.m

At selgere nå har begynt å snakke om 300 km / 11 kW lader er nok for å stoppe potensielle kunder fra å bestille i3.  Før BMW sin lansering var de opptatt av å "snakke ned" hvor stor økning av rekkevidden man forventet.
Men sannsynligvis vet denne selgeren enda mindre enn oss andre. Og kommer det en annen kunde inn som ikke har peiling, så sier han sikkert at e-Golf har markedets lengste rekkevidde. Jeg har fått mye feilinformasjon hos VW forhandlere, så de har jeg forlengst sluttet å tro på  ;)

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på søndag 15. mai 2016, klokken 14:46
At selgere nå har begynt å snakke om 300 km / 11 kW lader er nok for å stoppe potensielle kunder fra å bestille i3.  Før BMW sin lansering var de opptatt av å "snakke ned" hvor stor økning av rekkevidden man forventet.
Men sannsynligvis vet denne selgeren enda mindre enn oss andre. Og kommer det en annen kunde inn som ikke har peiling, så sier han sikkert at e-Golf har markedets lengste rekkevidde. Jeg har fått mye feilinformasjon hos VW forhandlere, så de har jeg forlengst sluttet å tro på  ;)

Det som er på det rene er at dagens e-Golf har 25ah battericeller. Neste generasjon får 37ah.
Det i seg selv gir ikke økning fra 190 til 300 km, men bedre energistyring og aerodynamikk tar seg muligens av resten.

jensjacob

Blot for at have linket arkiveret og let tilgængeligt

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/vw-ev-could-be-cheaper-equivalent-golf

*** Welsch also revealed that a heavily revamped VW e-Golf will go on sale at the end of this year or early next year, with a claimed electric range of 186 miles, up from the current model's 118 miles. "Cell technology is moving forward quickly," he said, "and will move even faster in future."

Stikkkontakt

Artikkel fra Nederland
http://www.autoweek.nl/nieuws/37197/volkswagen-houdt-e-golf-tegen-licht

Meget konkret:
-Kapasitetsøkning fra 26,5 til 35,8kwh(er det ikke 24,2 i dag?)
-300 km
-136 hk 290 nm
-9,2 sek 0-100.

Spennende. Mer effekt har jeg savnet. Nå blir den såpass mye nærmere i3 at det argumentet falmer. Altså å kjøpe i3 pga ytelse/prestanda.

tutti

Toppfarten går også opp fra 140 til 150 km/t. Bra ;)

jensjacob

Jeg vil godt bytte øget hastighed, effekt og moment væk til gengæld for 55,7 kWh batteri og trefaset 11 kW lader.
Men de tre førstnævnte ting er nok desværre billigere.

Stikkkontakt

Elbil-sjef hos VW Dr. Volkmar Tanneberger bekreftet i går at det nye batteriet blir 35,8 kw. Ikke en gamechanger, men det blir ganske mange mennesker som vil ta til takke med e-Golf som nr 1-bil. Produksjonen skal starte i år. Det er produktoppdatering hos VAG uke 45. Det er grunn til å tro at den kommer da.

jkirkebo

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 22. mai 2016, klokken 14:19
Elbil-sjef hos VW Dr. Volkmar Tanneberger bekreftet i går at det nye batteriet blir 35,8 kw. Ikke en gamechanger, men det blir ganske mange mennesker som vil ta til takke med e-Golf som nr 1-bil. Produksjonen skal starte i år.

Ja, ~36kWh vil hjelpe betraktelig. Vi kjørte endel Leaf til hytta i 2012/2013 før vi fikk Teslaen. Det gikk, men var en utfordring med 3-4 hurtigladinger hver vei som gikk tildels sent vinterstid. Jeg husker godt at jeg tenkte at med bare 50% større batteri hadde opplevelsen blitt en helt annen med maks 2 hurtigladinger hver vei og vesentlig forbedret hurtigladehastighet. Så vi skulle nok fint kunne levt med en 36kWh e-Golf som den bilen med lengst rekkevidde om vi ikke hadde hatt råd til en Tesla. Men med 24kWh hadde det blitt alt for slitsomt i lengden. Så jeg tror de treffer markedet bra med denne batteristørrelsen. 30kWh som Nissan har nå er litt for liten forskjell fra 24kWh.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Stikkkontakt

Insideevs.com skriver også om dette i dag.

http://insideevs.com/2017-volkswagen-e-golf-35-8-kwh-battery-124-miles200km-real-world-range/

Syns 120kw høres mye ut, og det harmonerer ikke med 9,2 på 0-100 som nevnt tidligere. Det stemmer bedre med 100 kw. 120 kw vil gi 0-100 lavt på 8-tallet.

Bjoris

Er det kommet noen priser på denne bilen også, spennende og ett bra løft, akkurat litt ekstra fra Leaf er nok ikke tilfeldig verken fra BMW eller VW, de kunne jo gjort dette når de lanserte etter Leaf sist, men da valgte de å legge seg på samme rekkevidde. Antakelig fordi de ikke ønsker å booste elbilsalget, nå virker det som om det faktisk vil oppnå noe! Lover veldig bra! Stv utgave med hengerfeste nå så dropper jeg 70Den...:)

tutti

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 23. mai 2016, klokken 00:11
Insideevs.com skriver også om dette i dag.

http://insideevs.com/2017-volkswagen-e-golf-35-8-kwh-battery-124-miles200km-real-world-range/

Samme artikkelen sier at egolfen fortsatt bare får 1-fase 3,6 kWh. Det betyr ca. 10 timers lading hjemme eller i butikken. Helt latterlig i 2016/17 når nesten alle konkurrentene har bedre. Det var synd, men dette tipper jeg ikke blir noen storselger før VW har tatt til vette.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA