Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware v7.1x

Startet av satheesh.net, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

Salvesen

Sitat fra: Lygren på lørdag 16. januar 2016, klokken 20:58
Lærte noe nytt i dag; med 7.1 kan bilen tydeligvis nå også parkere mellom to "vertikalt" parkerte biler! Har aldri testet autolukeparkering, men da jeg skulle smette inn mellom to biler på et trangt parkeringshus i dag spurte den meg plutselig om jeg ønsket hjelp... Resultat; hyperkjapp parkering, perfekt mellom linjene på mm´ern! Er dette funksjonalitet som er kjent at foreligger?

Jepp, til og med uten folk i bilen :o


https://youtu.be/qlMj3ATPaDg?t=450
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

boppus

Sitat fra: SunSeeker på fredag 15. januar 2016, klokken 11:23
I og med den ikke skal kjøres på offentlig vei i dette modus, vil jeg personlig regne dette som en "fjernstyrt bil"
Som barn trengte jeg heller ikke tillatelse for å kjøre mine fjernstyrte biler ;D

Litt større skadepotensial i 2,2 tonn enn 500 gram.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

SunSeeker

#167
Så "summum" finnes i Noreg også altså? The Beta's.....

Lygren

Sitat fra: Salvesen på lørdag 16. januar 2016, klokken 21:04

Jepp, til og med uten folk i bilen :o


https://youtu.be/qlMj3ATPaDg?t=450

OK, har bare ikke lest noe om dette her til lands, men da har vi i det minste summon lite også her på bjerget!!

joda

"Summon" eller "Summon Lite"...!?!
Dette er vel bare utvidelsen av "Auto Park" funksjonaliteten som kom i v7.1..
TMS 85D

twinpeaks

Det var vel heller et kjempegodt trick. Setebelte er festet, jeg antar at det ligger noe på førersete som gjør at bilen ikke slår seg av i forbindelse med åpning av døren. Parkering med vannlig AUtopark (perpendicular), evtl aktivert gjennom et åpent vindu.
MEN: i motsettning til summon har man med autopark ingen mulighet å gripe inn fra utsisen, således må man stole 100 % på bilen. Således imponerende å la bilen parkere mot en nedoverskråning med masse snø.

Men jeg håper så klart at bilen lærer seg å parkere akkurat slik på egen tomt i framtiden.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

satheesh.net


joda

Sitat fra: twinpeaks på søndag 17. januar 2016, klokken 00:50
MEN: i motsettning til summon har man med autopark ingen mulighet å gripe inn fra utsisen, således må man stole 100 % på bilen.

I følge konferansesamtalen som refereres til over her så sier Mr. Musk at man kan avbryte Summon og Auto Park ved å trykke på Key Fob, så det bør være mulig å avbryte den fra utsiden av bilen. (han sier litt om dette fra ca 15:50 og utover i samtalen)
TMS 85D

Lynet

Norsk brukerhåndbok for 7.1 er kommet på My Tesla  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El Toro

Mye flott med 7.1. Men er det noen flere enn jeg som har merket svakere/redusert regenerering etter oppdateringen?

85D'en står i (litt) oppvarmet garasje som holder +8 grader. Før oppdateringen var regen-effekten merkbar med en gang, og ved normal kjøring var det i de fleste situasjoner nok å bruke kun regen frem til de siste metrene før stopp. Men etter oppdatering (2.9.172) er det nesten ingen regen-effekt (den er selvsagt innstilt på standard) etter at jeg har kjørt ut av garasjen. Må kjøre en god stund før den vil regenerere noe særlig. Svært upraktisk, spør du meg... Og 8 grader er jo ikke så veldig kaldt, akkurat. Kanskje det er et tiltak for at skivene ikke skal ruste..?
Oslo.
Citroën Saxo Electrique 2002, ~99 000 km, ombygget til LiFePo4 i 2010. Kondemnert okt 2019.
Model S P85+ bestilt okt 09, levert 07.09.13, solgt.
Model S P85 levert 21.03.14, solgt 2015.
Model S 85D levert juni 2015, solgt.
Model X 90D levert mars 2017.
Kia Soul 2018 fra desember 2019.

Cookie Monster

Tror Tesla har endret litt på det i 7.1 for å ta bedre vare på batteriene. Den batteritypen som Tesla bruker er ikke spesielt glad i å ta lading når det er kaldt siden det er skadelig for batteriene.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

SunSeeker

Fikk også vite fra serviceEU at grunnen til at oppvarmingen er begrenset er fordi batteriet ikke liker mye punktuell varme (??)
Er batterivarmer'n et "varmeteppe"?

satheesh.net

#177
Her er det ihvertfall ikke snakk om at fremtidige firmware eller andre oppdateringer skal kunne snike seg inn i bilen. (Så sant ikke Tesla pusher ut på 3G nettet da...) ;D

jazzwheel

Fra 7.1 kan jeg ikke trykke øverst i høyre hjørne for å bytte raskt mellom FM og USB. Er den rett og slett borte, eller finnes det en annen måte via skjermen?

Jeg kjører mye i tunnelkø og syns ikke bilen er flink nok til selv å stenge av ventilasjonen og resirkulere luften. For eksempel Volvo har en hurtigknapp på rattet for dette. Det er kun mulig via klima på skjermen?

Cookie Monster

Den source knappen ble borte i 7.1
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA