Firmware v7.1x

Startet av satheesh.net, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

xref

Sitat fra: bernta på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:53
Er det noe system når det gjelder utrulling av ny SW? Rekkefølgebestemmelse? Eller er det bare helt vilkårlig?

Har lurt på det samme. En jeg spurte hos Tesla påsto det gikk på VIN nummer i stigende rekkefølge men jeg tviler. Uansett opplever jeg alltid å være sist i køen og har faktisk aldri fått en eneste oppdatering. Etter å ha ventet på 7.0 et par uker ringte jeg Tesla og spurte pent om å få oppdateringen. Da kom den. Håper ikke jeg må ty til det samme for å motta 7.1. Det er ikke SÅ mange Teslaer på markedet så jeg forstår ikke helt at de skal ha en så treg utrulling.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

eldanz

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. januar 2016, klokken 15:54
Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. januar 2016, klokken 09:07
Skal uansett bli interessant å sjekke versjonsnummer via VT senere når bilen kommer online igjen. I går hadde begge 2.9.154.
Melding om fullført oppdatering fra appen, men fremdeles 2.9.154.
Jeg har fått siste oppdatering på tirsdag kveld, fra 7.0 til 7.1 (2.9.154). Er det kommet flere?

Ladet i går til 100% og fikk Typical 410 km. Det er opp minst 20 km fra forrige gang jeg ladet til 100%. Startet kjøring med en gang.

På Tesla Motors Rud, på lørdag, sa de at ved å lade til 100% og la den stå der en liten stund (de sa ikke hvor lenge, men det bør jeg sjekke opp), så ville ladingen på cellene gjevne seg ut og det kan gi høyere Typical Range. Lading til 100% kan gjøres av og til, kanskje hver 2. eller 3. måned. Men det er sikkert litt avhengig av hvor langt man kjører hver dag.
Når man lader til vanlig mellom 50 og 90 % så vil antagelig cellene bli ladet litt forskjellig. Derfor trenger de en utgjevning. Slik forstod jeg det Tesla sa.

Har TMS85D fra mars 2015.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

bernta

Sitat fra: xref på torsdag 14. januar 2016, klokken 07:28
Er det noe system når det gjelder utrulling av ny SW? Rekkefølgebestemmelse? Eller er det bare helt vilkårlig?

Har lurt på det samme. En jeg spurte hos Tesla påsto det gikk på VIN nummer i stigende rekkefølge men jeg tviler. Uansett opplever jeg alltid å være sist i køen og har faktisk aldri fått en eneste oppdatering. Etter å ha ventet på 7.0 et par uker ringte jeg Tesla og spurte pent om å få oppdateringen. Da kom den. Håper ikke jeg må ty til det samme for å motta 7.1. Det er ikke SÅ mange Teslaer på markedet så jeg forstår ikke helt at de skal ha en så treg utrulling.

Vi tar en test. Dersom de følger VIN, så skal du få oppdateringen før meg...
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

elbas

Er det noen som har testet om AP/cruisekontrollen holder samme hastighet som satt på strekninger der Garmin-gpsen ikke har oppdaterte kartdata?
Jeg har opplevd at bilen senker farten der den tror det kommer en krapp sving, mens det egentlig er en nybygd vei. Eksempel ved Uddevalla.

Nissan leaf 2014

vnm

Sitat fra: bernta på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:18

Jeg har høyere VIN enn deg, og fikk oppdateringen på tirsdag morgen.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Pompel

Sitat fra: crossbasse på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:22
Er det noen som har testet om AP/cruisekontrollen holder samme hastighet som satt på strekninger der Garmin-gpsen ikke har oppdaterte kartdata?
Jeg har opplevd at bilen senker farten der den tror det kommer en krapp sving, mens det egentlig er en nybygd vei. Eksempel ved Uddevalla.
Ja. Det ser ut til at oppførselen som kom i 7.0 hvor den senket cruise-hastigheten om man kjører på en vei som ikke ligger i navigasjonskartene er borte. Nå holder den jevnt den satte hastigheten slik den skal :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Muffinman

Davidsv

Varme virker klart jevnere nå. Måtte skru ned til 21.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

bernta

Sitat fra: vnm på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:43

Ok, da ruller de altså ikke ut oppdatering i stigende VIN rekkefølge. Er det noen andre som har en forklaring på hvordan oppdateringen sendes ut - dvs. hva avgjør rekkefølgen?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

MrBacardi

Sitat fra: Pompel på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:44
Sitat fra: crossbasse på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:22
Ja. Det ser ut til at oppførselen som kom i 7.0 hvor den senket cruise-hastigheten om man kjører på en vei som ikke ligger i navigasjonskartene er borte. Nå holder den jevnt den satte hastigheten slik den skal :)

Veldig bra at det er fikset! Denne var passe irriterende.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

satheesh.net

Sitat fra: bernta på torsdag 14. januar 2016, klokken 12:42
Sitat fra: vnm på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:43

Ok, da ruller de altså ikke ut oppdatering i stigende VIN rekkefølge. Er det noen andre som har en forklaring på hvordan oppdateringen sendes ut - dvs. hva avgjør rekkefølgen?

Det er veldig random. Men de skal visstnok ha et "system i galskapen". :)

cra

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:31
Sitat fra: cra på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:22
Sitat fra: Kristian O på mandag 11. januar 2016, klokken 09:36
Har det blitt slik igjen at dørhåndtakene går ut når man setter bilen i Park?
Eller kan vi velge det en plass?

Min erfaring så langt er at med "auto-unlock on park" skrudd på så kommer håndtakene ut med en gang man setter i Park. Svært upraktisk og teit når man stopper for å stå i fergekø, stillestående veiarbeid eller lyskryss hvor det er rødt lenge.

Har man ikke "auto-unlock on park" skrudd på virker det som om passasjerer ikke kan lokke ut håndtakene selv når de ankommer bilen. Upraktisk når man står og venter på unger som skal hentes fra trening.

Trykk inn park knappen 2 ganger så kommer de ut :)

Joda, jeg får da unger både inn og ut av bilen, men akkurat denne var bedre før. Da kunne jeg lese en bok elle rnoe, og så åpnet ungene døra når de kom til bilen uten at jeg trengte å følge med på akkurat når de kom. Nå skvetter jeg så jæklig når de kakker på vinduet for å få meg til å låse opp!  :o ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

EEE

Fyller år i dag og har egentlig ikke ønsket meg så mye.
Men har nok tenkt en del på versjon 7.1 de siste dagene.

Og nå kan det være tilfeldig men jeg velger å tro at det er noen som vil meg vel på denne dagen.

Software Update sier skjermen :)

Fint med bursdag!

xref

Fikk nettopp varsel om oppdatering jeg også! Wohoo!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Hyperstress

Stort sett fornøyd med det meste I 7.1, men det jeg ikke liker er at en ikke kan koble på AP uten at den gir på til gjeldende fartsgrense. (med mindre en skrur den på via flere "unødvendige" håndgrep.) Spesielt nå på vinteren - jeg har fått sleng på baken flere ganger når AP har gitt på, enten med en gang den kobler inn, eller når bilen foran har svingt av veien, og jeg ikke var obs på at den stod innstilt på høyere hastighet. Mer logisk at når en skrur på AP så er alt stabilt, og så kan en justere hastighet om en ønsker etterpå.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA