Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elektrosystem feil- vinter

Startet av mthns, lørdag 09. januar 2016, klokken 11:33

« forrige - neste »

widowmaker

Feil på elektrosystemet her på forrige onsdag, bil hentet av Viking.  Sto hos Møller Slependen frem til idag, byttet varmelement, en kompressor og en greie til.  Bilen er en 2016 mod, med 2300 km på tellern.....  Funker fint nå, bank i bordet....

Kone:Mor

Nå har vår e-golf intro (uten varmepumpe) stått ute i gata de siste 4 dagene i -11 grader.
Da jeg låste opp golfen kom meldingen:
"Feil: Elektrosystem. Stopp"
Men etter et par forsøk så startet den.
Gikk fint å kjøre, men meldingen kom tilbake før neste tur også.
Hører gjerne andres løsning på problemet.
e-golf sjåfør :-)
Oslo

Caravelle

Er det denne feilmeldingen dere får i kombinasjon med at hovedkontaktor står og slår (dunker i gulvet)?
Har samme problem 2015 eGolf med varmepumpe.

mthns

Varmeelementene som måtte skiftes. Så nå får vi se hvordan det går fremover

viggosk

Fikk denne nå men startet på nytt da gikk den bort. Får krysse fingrene at den ikke dukker opp igjen.

hemi

Liten update, jeg trodde bilen min var sjef på varme før, men med nytt varmeelement er det HELT sjef :D

meste jeg så nå var vel 12000watt når jeg trykka på max knappen :)

noe godt kom det ut av dette

Råde

Sitat fra: hemi på lørdag 16. januar 2016, klokken 23:06
Liten update, jeg trodde bilen min var sjef på varme før, men med nytt varmeelement er det HELT sjef :D

meste jeg så nå var vel 12000watt når jeg trykka på max knappen :)

noe godt kom det ut av dette
Du kan ha det godt og varmt i litt over en time, da :D

Virker forvarming bedre nå enn før?
e-Golf | X75D

mthns

bilen varmer bedre enn før. Bilen blir varm på 2 -3 minutter. Så ja ..det har kommet noe godt ut av dette. :)

Råde

e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Råde på søndag 17. januar 2016, klokken 08:34
Men hva med forvarming?
Samme kan det være - jeg får snart svaret selv. Ble nettopp en av statistikken...
e-Golf | X75D

gamer73

uten at det kanskje har relevans...men jeg syntes effekten av frontrutetrådene er blitt utrolig dårlig, og med forvarming så virker det som dem trådene ikke kommer på i det hele tatt...selv om jeg velger dette i appen...

Noen med samme erfaring?

Mener å huske at jeg testet varmetrådene på sensommer en gang...og da fjernet den dugg på ruten på 30 sekkunder....nå klarer den ikek å fjerne fuktighet i det hele tatt.

Brekka

Jeg fikk denne meldingen da jeg skulle kjøre idag. Det er -13 ute og bilen har vært koblet til strøm hele natten. Før jeg dro logget jeg inn å satte på klimaregulering via mobilen. Joda, appen responderte den og meldte at klimaregulering var igang. 30 minutter etter kommer jeg ut å ser bilen kald og nediset. Ikke noe klimaregulering der gitt. Så jeg starta bilen, med strøm påkoblet, å satt på full vifter med varme i front og bakvindu. Det funka dårlig, så gikk ut å skrapte og tok bort strømledning. Så skulle jeg starte bilen da: Elektrofeil, elektrofeil....svarte barte tenkte jeg. Så skrudde jeg av alle vifter. Så startet bilen. Merkelig...henger ikke utstyret med i kulda?
VW eGolf 2015 (varmepumpe) -  Porsgrunn

e-curious

Fikk ikke skiftet kjøremodus fra normal til eco i dag.  Programfeil eller noe jeg gjør feil?

Råde

Sitat fra: Brekka på mandag 18. januar 2016, klokken 11:40
Jeg fikk denne meldingen da jeg skulle kjøre idag. Det er -13 ute og bilen har vært koblet til strøm hele natten. Før jeg dro logget jeg inn å satte på klimaregulering via mobilen. Joda, appen responderte den og meldte at klimaregulering var igang. 30 minutter etter kommer jeg ut å ser bilen kald og nediset. Ikke noe klimaregulering der gitt. Så jeg starta bilen, med strøm påkoblet, å satt på full vifter med varme i front og bakvindu. Det funka dårlig, så gikk ut å skrapte og tok bort strømledning. Så skulle jeg starte bilen da: Elektrofeil, elektrofeil....svarte barte tenkte jeg. Så skrudde jeg av alle vifter. Så startet bilen. Merkelig...henger ikke utstyret med i kulda?
Akkurat samme hendelsesforløp som hos meg. Bortsett fra at jeg ikke forsøkte å starte igjen etter første feilmelding. Bedre at de får bilen med en gang enn at jeg risikerer å møte meg selv i døra. Lærte et triks av bilbergeren. Skrur man av og på tenningen (uten å starte) nullstilles systemet og man kan starte og kjøre allikevel. Nødmodus.
e-Golf | X75D

np

Sitat fra: e-curious på mandag 18. januar 2016, klokken 12:11
Fikk ikke skiftet kjøremodus fra normal til eco i dag.  Programfeil eller noe jeg gjør feil?
Har hendt meg om jeg trykker på knappen for tidlig. Da må bilen av og på igjen...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA