Endelig kom Spotify

Startet av daghb, lørdag 09. januar 2016, klokken 10:18

« forrige - neste »

Snowroller

Har suttit 3 timmar ute i garaget och lyssnat till mina favorit listor på Spotify.
Detta är otroligt bra!
Ingen möjlighet för att välja ljudkvalitet eller lagra off-line, men när jag hör subwoofern jobba på högvarv så spelar det ingen världens roll.
Har USB-pinne i bilen sedan tidigare med musik, men den hade ju inte i närheten av denna mängd musik som Spotify erbjuder.
Grå 85D

krister461

Er det mulig å dele spillelister fra en premium konto til en Tesla-konto?

joda

Var inne på tanken selv, og skal teste det i morgen tidlig tenkte jeg.. :)  (eller kanskje jeg må gjøre det nå...  ::) )
TMS 85D

Bushy

Lagre den offentlig? Så søke opp. Ikke kjent med Spotify.
Men nå har jeg vært ute i 2 timer å hørt Spotify. Heelt rått
S75D sept. 17

joda

Ok, måtte ta en kjapp test her nå...  :)

Man kan ikke søke opp egne Playlist ser det ut til (fra Premium konto), må eventuelt publisere de for å kunne søke de opp i Teslaen ("Make public").
Og da er de plutselig tilgjengelig for alle, om det betyr noe..
TMS 85D

krister461

Takk for testing. Da blir det vanskelig å finne f.eks. Discover Weekly-listen. Får vel logge inn premium-kontoen da, eller kjøpe en familekonto kanskje...

storform

Har da også fått testet Spotify. Fantastisk og litt nedtur på en gang.
Fornøyd med: Meget bra lydkvalitet, samt stabilt. Fint grensesnitt i bilen.
Ikke fornøyd med: De sa dette var en premium konto. Og ja, vi slipper reklameavbrudd. Men når de kaller det premium, blir det for meg meningsløst at man ikke kan lage spillelister. For meg er det minst halve vitsen å kunne bestemme hvilken musikk som til enhver tid skal spilles uten å hele tiden måtte søke opp nye sanger. Ellers kan man lytte til radio. Kan jo ikke være vanskelig å implementere spilleliste-funksjon. I beskrivelsen av Spotify i bilen som Tesla selv kom med, stod det bl. a.  "Create playlists". Og ideelt sett burde man også ha mulighet til å lagre disse offline.
Har Premium Tidal konto gjennom Canal Digital. Er derfor ikke interessert i å betale for enda en konto som tilbyr det samme til dobbel pris. Var derfor positivt overrasket når Tesla annonserte at hver bil ville få en premium konto. Men uten mulighet til å lage egne lister, blir dette for meg i beste fall premium LITE. Så nært, men likevel langt unna. Men det er bare min mening. Sikkert mange som roper halleluja.
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

Salvesen

Sitat fra: storform på mandag 11. januar 2016, klokken 22:57
Har da også fått testet Spotify. Fantastisk og litt nedtur på en gang.
Fornøyd med: Meget bra lydkvalitet, samt stabilt. Fint grensesnitt i bilen.
Ikke fornøyd med: De sa dette var en premium konto. Og ja, vi slipper reklameavbrudd. Men når de kaller det premium, blir det for meg meningsløst at man ikke kan lage spillelister. For meg er det minst halve vitsen å kunne bestemme hvilken musikk som til enhver tid skal spilles uten å hele tiden måtte søke opp nye sanger. Ellers kan man lytte til radio. Kan jo ikke være vanskelig å implementere spilleliste-funksjon. I beskrivelsen av Spotify i bilen som Tesla selv kom med, stod det bl. a.  "Create playlists". Og ideelt sett burde man også ha mulighet til å lagre disse offline.
Har Premium Tidal konto gjennom Canal Digital. Er derfor ikke interessert i å betale for enda en konto som tilbyr det samme til dobbel pris. Var derfor positivt overrasket når Tesla annonserte at hver bil ville få en premium konto. Men uten mulighet til å lage egne lister, blir dette for meg i beste fall premium LITE. Så nært, men likevel langt unna. Men det er bare min mening. Sikkert mange som roper halleluja.

Er det forskjell om en bytter til "standard" premium konto?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Avh

Sitat fra: smurf på mandag 11. januar 2016, klokken 19:37
Andre som opplever at Spotify krasjer? Har kjørt kanskje 1 time totalt idag og fått Spotify til å krasje 3 ganger.
Samme her. 3 x krasj. Begynte på nytt spor som så krasja. Avventende skeptisk.
Dessuten: hadde Spotify markert men henta lyd fra telefonen. Hm hva gjorde jeg galt der ...?
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

storform

[/quote]

[/quote]

Ja! Har man en standard premium konto, får man opp alle egne spillelister i bilen. Disse kan opprettes, redigeres etc. på smarttelefon, nettbrett, pc e.l. Det blir med andre ord ikke så interessant å gjøre dette i bilen da man allerede har tilgang på "egen" musikk. Med Teslas "premium" konto, får du ikke tilgang på egen musikk, og da blir fraværet av mulighet til å opprette egne lister et STORT savn for meg.

fonberg

Sitat fra: storform på mandag 11. januar 2016, klokken 23:50

[/quote]

Ja! Har man en standard premium konto, får man opp alle egne spillelister i bilen. Disse kan opprettes, redigeres etc. på smarttelefon, nettbrett, pc e.l. Det blir med andre ord ikke så interessant å gjøre dette i bilen da man allerede har tilgang på "egen" musikk. Med Teslas "premium" konto, får du ikke tilgang på egen musikk, og da blir fraværet av mulighet til å opprette egne lister et STORT savn for meg.
[/quote]

Helt enig - å logge på sin egen premiumkonto gjør Spotify til noe helt annet og mye bedre enn kontoen som følger med bilen. Uten at jeg aner hvordan detaljene i avtalen mellom Tesla og Spotify ser ut, vil jeg tro Spotify gnir seg godt i hendene over det utstillingsvinduet de har skaffet seg i 10.000 norske TMS-er nå  :)
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Salvesen

[/quote]

[/quote]

Men en kan altså ikke lage spillelister i bilen med annen konto. Da hadde jeg ikke tatt sorgen så tungt. Åpenbart en mangel i SW som sannsynligvis vill bli implementert etterhvert og ikke en begrensning i selve kontoen.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Einstein

Det som er åpenbart er jo at de ikke gir bort alt gratis. De har gitt et en meget bra, gratis mulighet - men selvfølgelig vil Spotify at du skal kjøpe egen Premium konto.

Helt innafor, spør du meg.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

storform

Fair enough at Spotify vil tjene penger, men da må de ihvertfall være tydelig på det. Når de sier at alle Teslaeiere får en premiumkonto i bilen og attpåtil vil få muligheter som "save songs and create playlists", blir jeg ikke særlig imponert. Da blir det faktisk mer brukervennlig å sette på en spilleliste fra telefonen over bluetooth. Og det hadde jeg håpet jeg aldri skulle si etter å ha fått Spotify i min kjære Tesla. For lydkvalitet og eleganse er jo i en annen klasse på bilens integrerte Spotify.

storform

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 12. januar 2016, klokken 00:18

[/quote]

Men en kan altså ikke lage spillelister i bilen med annen konto. Da hadde jeg ikke tatt sorgen så tungt. Åpenbart en mangel i SW som sannsynligvis vill bli implementert etterhvert og ikke en begrensning i selve kontoen.
[/quote]

Her tror jeg dessverre du tar grundig feil. Jeg tror dette er nøye kalkulert fra Spotify sin side. De gir bort en Spotifyversjon med noen håpløse begrensninger, for på den måten å kapre nye kunder. Hva er Spotify uten spillelister??? Logget meg på med en prøveperiode av Premium og det er en helt annen verden når ens egne lister dukker opp. Når noe virker for godt til være sant, er det som regel nettopp det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA