Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis "Trollemulighet"

Startet av kodalse, torsdag 07. januar 2016, klokken 13:50

« forrige - neste »

kodalse

Denne artikkelen fra dinside.no om hvem som er best av bensin eller dieselmotor burde ligge lagelig til for "trolling" slik vi ser det på samtlige sider der en elbil er nevnt.

http://www.dinside.no/935681/duell-test-opel-astra

Problemet er at deltagere her på forumet er for saklige og holder seg for gode til å frekventere slike skitne sider som omtaler eksplosjonsmotorer. :)

Men det er nå ustyrtelig morro med enkeltsitater fra kommentarene som:

- Dieselen, den motoren som er tregest, har dårlig automatkasse, kakler på tomgang, bråker i kupéen i 70
- Diesel er og blir for traktorer :)
- Jeg kjører diesel å driter I alle andre. Koser meg med masse moment. (tydeligvis aldri prøvd elbil)
- Har sine ulemper også da, ble stående 2 ganger i -27-28 grader uten trekkkraft, dieselen ble så tykk at den grøtet seg, var livredd for at motoren skulle stoppe helt...
- De som kjøpte dieselbiler har ikke tapt noe som helst.. diesel er ca 1,50 billigere enn bensin og dieselbiler bruker i tillegg mindre drivstoff..

Spesielt likte jeg denne godt:
- Bestefar ringte, han begynner å bli kraftig lei av at du røyker underbuksene hans.

Kanskje denne burde vært under humorsidene, men vi trenger litt humor i samfunnsdabatten også :)
Svaret er jo uansett elbil, og det vil bare bli mer og mer tydelig når neste generasjon elbiler kommer.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Strøm Tycoon

Jeg lar signaturen min tale for seg selv.

95% av tiden er den ene den beste, 5% av tiden er det den andre. Den tredje angrer jeg veldig for at jeg kjøpte, men den skal byttes snarlig til noe med samme motorisering som én av de andre.

P.S. Når det gjelder den tredje, så er det mer støy av understellet, enn motoren i disse dager ... nevermore!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA