Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service & SW ++

Startet av Skrubben, onsdag 06. januar 2016, klokken 19:05

« forrige - neste »

Skrubben

Hei folkens!
Har nokre spørsmål om service:

1. Skal på service med i3`en på fredag. Bilen er ein overligger (2014-modell) produsert i desember 2013 med knappe 500km på tellaren. Bilen er førstegangsregistert i desember 2015.
Skal kun inn fordi det står i displayet at eg må inn. Kva sjekkar dei på ein slik service?

2. Det er mest sannsynleg gammel software på denne. Vil Bavaria oppdatere software på denne uansett, eller må eg gi beskjed om at eg ynskjer dette? Regner med det har vært nokre feilrettinger siden den vart produsert.

3. Er det samme batteri i 2013/2014 bilane som i dagens modellar?


Ingeniøren

Ble ikke dette fikset ved klargjøring av bilen - eller er den privat kjøpt ? Ingen sens i service etter 500 km med mindre ingen ting er gjort på 2 år. Mulig du bare må inn å resette service indikator.

Du må nok spørre om å få oppdatert software. Batteriet er vel det samme
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Skrubben

Bilen er kjøpt hos uavhengig forhandler, men var bare gått 20km då eg kjøpte den.. 2 år den varslar på ja.. Vil eg få SW oppdatering uten kostnad?

Ingeniøren

Ta deg en tur innom et aut BMW verksted. Tror det er kommet flere viktig oppdateringer på 2 år, og flere ting som skal fikses på garantien, så om du tar SW samtidig bør den være gratis. De som har hatt bilen med en 2.5 mnd som meg bør kunne svare på hva som har kommet av oppdatertinger/garanti fikser.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Skrubben

Fekk oppdatert SW på garanti.. Meget oppegåande!  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA