Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kalifornia tar fra høyintektsgruppen elbilsubsidiene.

Startet av timingbeltkiller, onsdag 06. januar 2016, klokken 18:47

« forrige - neste »

timingbeltkiller

SE HER

Kapitalismens høyborg har med dette en mer sosial elbilsubsidiering enn "velferdstaten" Norge.

De føderale subsidiene virker begge veier:
- Tjener du for lite, får du ikke dette skattefradraget.
- Blant de som tjener nok, er fradragsbeløpet likt uansett bilpris.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kodalse

Ja nesten riktig, ihvertfall det sosiale aspektet.

Lavtlønte får opp til $4000 i rabatt for elbiler ($6500 for hydrogenbiler)
Mellomintektsgruppen får $2500 i rabatt for elbiler ($6500 for hydrogenbiler)
Høyinntektsgrupper får $0 i rabatt for elbiler ($6500 for hydrogenbiler)

Hmmm, kan det være noe lobbyvirksomhet ute å går her for en viss bransje?  ::)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Trekkoppbil

Dette kan muligens være en motvekt til føderale skatteregler, hvor man får opptil 7500usd i fratrekk på skatten, om man kjøper elektrisk bil som Nissan Leaf eller Chevrolet Volt.
Antakelig er det ikke så mange som betaler så mye som 7500usd i føderal inntektskatt.
De fleste bilene blir vel leaset så det er fabrikanten som får føderal skattelette.

Blouberg

Synes nok at dette er en fornuftig vei å gå mht EL-bil subsidier. Ha normale avgifter og gi en rabatt som er flat. Det vil si at rimelige EL-biler kommer bedre ut enn dyre. Rabatten bør uansett være vesentlig, kanskje basert på et gjennomsnitt av dagens subsidiering som utgangspunkt.
Andre incitament som bom og parkering kan jo i et slikt scenario være som de er

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA