Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av dosmont, tirsdag 29. desember 2015, klokken 15:04

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:28Nei - det er ikke fossil industrien som blir holdt ute - de trenger ikke strøm det er kun snyltere og svindlere som VW - med deres interesser - tesla har ingen intensjoner om å ødelegge for seg selv.

Du må være helt blind for et faktum at tesla har et Europeisk nettverk som du betaler deg inn i - ikke et lokalt som passer for en bil som ruller maks 3 ,5 mil om dagen -.prisen er fore et inter kontinentalt nettverk av SUPER LADERE.

Det er jo du som vil holde andre elbilister ute fra Teslas nettverk.

Nettverket passer veldig fint for alle CCS-elbiler, også takket være lastdeling.

Og kutt det fordummende språkbruket ditt - vi kan se du ikke har argumenter, du trenger ikke skrike det ut.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Griffel

Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:28
Nei - det er ikke fossil industrien som blir holdt ute - de trenger ikke strøm det er kun snyltere og svindlere som VW - med deres interesser - tesla har ingen intensjoner om å ødelegge for seg selv
Gledelig overraskelse. For et par uker siden hadde jeg inntrykk av at alle med Tesla følte seg svindlet av Tesla.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Avh

Sitat fra: Rio på fredag 01. januar 2016, klokken 15:32
Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:28Nei - det er ikke fossil industrien som blir holdt ute - de trenger ikke strøm det er kun snyltere og svindlere som VW - med deres interesser - tesla har ingen intensjoner om å ødelegge for seg selv.

Du må være helt blind for et faktum at tesla har et Europeisk nettverk som du betaler deg inn i - ikke et lokalt som passer for en bil som ruller maks 3 ,5 mil om dagen -.prisen er fore et inter kontinentalt nettverk av SUPER LADERE.

Det er jo du som vil holde andre elbilister ute fra Teslas nettverk.

Nettverket passer veldig fint for alle CCS-elbiler, også takket være lastdeling.

Og kutt det fordummende språkbruket ditt - vi kan se du ikke har argumenter, du trenger ikke skrike det ut.
Ingen som holder andre ute fra Teslas nettverk. Noen vil derimot inn. Gratis!
Feil. Nettverket passer ikke for kortrekkeviddebiler med CCS
Siste punkt er ikke verd en kommentar
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

kos

Du glemmer et vesentlig og faktisk poeng i hele din oppramsing av argumenter - det er ingen som tjener penger på å lade biler. det er stort sett et minus foretak og som tesla har løst ved forhånds betaling. Om resten av bilindustrien går sammmen med tesla så kan de selge elbiler så det suser etter - med dertil et ladenettverk over hele europa som virker - men da er de andre ute å kjører , fordi det er ingen som tjener penger på de andres ladenettverk og om de skal det så er det er faktum at da er det ingen som har råd til å lade på de stasjonene og faktisk er det slik at det er kun tesla sitt som faktisk har en balanse i utbygging og kunder.

Som om ikke det er nok så er det et faktum til som du overser - det eneste som er lønnsomt er forhånds betaling - Da du for noen tusen innlegg siden argumenteret og fikk det slik som dine meningsutvekslere sier så enkelt - vi betaler for tid og ikke for KW - den dagen ble tesla en kjempesukse og har til nå lært av at det er tilgjengelighet du betaler for. Det finnes etter dine egne konsekvenser og argumenter inge fornuftig årsak til at tesla ikke skal ta betaling for noe annet en resten av markedets ideer - nemlig betaling for tilgjengelighet. Jeg vil anta i de kø helvette som resten av elbilene befinner seg i så er prisen for andre å knytte seg til paradis flerdoblet utifra dine teorier og lære.

Så ja Rio tesla kommer aldri til å slippe det nettet over på noen andre enn tesla eiere uten samme økonomiske prinsipper som dagens - selger nemlig biler langt inn i fremtiden på det prinsippet DITT.

Rio

Sitat fra: Avh på fredag 01. januar 2016, klokken 15:43
Ingen som holder andre ute fra Teslas nettverk. Noen vil derimot inn. Gratis!
Feil. Nettverket passer ikke for kortrekkeviddebiler med CCS
Siste punkt er ikke verd en kommentar

Igjen: Ingen har sagt de vil lade gratis. Dette er bare stråmannsargumentasjon fra deg.

Ladenettverket har lastdeling, og passer utmerket til biler med mindre batteripakker.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:43
Du glemmer et vesentlig og faktisk poeng i hele din oppramsing av argumenter - det er ingen som tjener penger på å lade biler. det er stort sett et minus foretak og som tesla har løst ved forhånds betaling. Om resten av bilindustrien går sammmen med tesla så kan de selge elbiler så det suser etter - med dertil et ladenettverk over hele europa som virker - men da er de andre ute å kjører , fordi det er ingen som tjener penger på de andres ladenettverk og om de skal det så er det er faktum at da er det ingen som har råd til å lade på de stasjonene og faktisk er det slik at det er kun tesla sitt som faktisk har en balanse i utbygging og kunder.

Som om ikke det er nok så er det et faktum til som du overser - det eneste som er lønnsomt er forhånds betaling - Da du for noen tusen innlegg siden argumenteret og fikk det slik som dine meningsutvekslere sier så enkelt - vi betaler for tid og ikke for KW - den dagen ble tesla en kjempesukse og har til nå lært av at det er tilgjengelighet du betaler for. Det finnes etter dine egne konsekvenser og argumenter inge fornuftig årsak til at tesla ikke skal ta betaling for noe annet en resten av markedets ideer - nemlig betaling for tilgjengelighet. Jeg vil anta i de kø helvette som resten av elbilene befinner seg i så er prisen for andre å knytte seg til paradis flerdoblet utifra dine teorier og lære.

Så ja Rio tesla kommer aldri til å slippe det nettet over på noen andre enn tesla eiere uten samme økonomiske prinsipper som dagens - selger nemlig biler langt inn i fremtiden på det prinsippet DITT.

Synsingen din er ikke så interessant. Dette er det du har lyst på, og ikke fakta.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Griffel

Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:43
Du glemmer et vesentlig og faktisk poeng i hele din oppramsing av argumenter - det er ingen som tjener penger på å lade biler.
Det er da ingen mening at det skal fortsette slik. Strengt tatt er det vel ikke mye tjent på elbiler heller. I 2018 bør lading være selvfinansierende. Da har Tesla et godt utgangspunkt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kos

Sitat fra: Rio på fredag 01. januar 2016, klokken 15:51
Sitat fra: Avh på fredag 01. januar 2016, klokken 15:43
Ingen som holder andre ute fra Teslas nettverk. Noen vil derimot inn. Gratis!
Feil. Nettverket passer ikke for kortrekkeviddebiler med CCS
Siste punkt er ikke verd en kommentar

Igjen: Ingen har sagt de vil lade gratis. Dette er bare stråmannsargumentasjon fra deg.

Ladenettverket har lastdeling, og passer utmerket til biler med mindre batteripakker.

Jada kunn passe for alle - men er bygget for biler med store batteri pakker som skal virke som fossil biler - og ja du har argumentert for prising på tid og for å ungå at en bil med lite batteri skulle bli fristet til misbruk ville jeg sakt 1000 kroner minuttet  - noe annet ville man faktisk ikke tjene penger på. Da er man sikret forhåndsbetaling.

SunSeeker

#353
Sitat fra: Rio på fredag 01. januar 2016, klokken 12:42

Men det er jo ikke sikkert at Elon Musk fortsetter den betalingsmodellen.

Jeg har, for øvrig, ikke noe som helst behov for Teslas hurtigladere.

Da forstår jeg heller ikke hvorfor du er her inne og kverulerer hele tiden om denne fantastisk trege CCS tullet heller.
Slutt å blø for de som jobber MOT elbil-saken og som har turt å starte ordentlig med et superfungerende system.
(Blir vel kastet ut pga personkritikk men la gå....)

Rio

Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:55

Jada kunn passe for alle - men er bygget for biler med store batteri pakker som skal virke som fossil biler - og ja du har argumentert for prising på tid og for å ungå at en bil med lite batteri skulle bli fristet til misbruk ville jeg sakt 1000 kroner minuttet  - noe annet ville man faktisk ikke tjene penger på. Da er man sikret forhåndsbetaling.

Ironisk nok så ville det jo være mye bedre for Tesla-eiere dersom de andre betalte per minutt, enn dersom de betalte en gang, og så kunne "parkere" foran laderen.

Teknisk er Teslas nettverk meget godt egnet til lading av små batteripakker.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: SunSeeker på fredag 01. januar 2016, klokken 16:00
Sitat fra: Rio på fredag 01. januar 2016, klokken 12:42

Men det er jo ikke sikkert at Elon Musk fortsetter den betalingsmodellen.

Jeg har, for øvrig, ikke noe som helst behov for Teslas hurtigladere.

Da forstår jeg heller ikke hvorfor duner her inne og kverulerer hele tiden om denne fantastisk trege CCS tullet heller.
Slutt å blø for de som jobber MOT elbil-saken og som har turt å starte ordentlig med et superfungerende system.
(Blir vel kastet ut pga personkritikk men la gå....)

Ja, når du ikke har argumenter, så nedverdiger du deg selv med personfokus.

Elbilsaken er best tjent med en standard ladekontakt. Så enkelt er det.
(Akkurat som at alle eksosbiler kan fylle drivstoff på alle bensinstasjoner.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Avh

Sitat fra: Rio på fredag 01. januar 2016, klokken 16:04
Sitat fra: SunSeeker på fredag 01. januar 2016, klokken 16:00
Sitat fra: Rio på fredag 01. januar 2016, klokken 12:42

Men det er jo ikke sikkert at Elon Musk fortsetter den betalingsmodellen.

Jeg har, for øvrig, ikke noe som helst behov for Teslas hurtigladere.

Da forstår jeg heller ikke hvorfor duner her inne og kverulerer hele tiden om denne fantastisk trege CCS tullet heller.
Slutt å blø for de som jobber MOT elbil-saken og som har turt å starte ordentlig med et superfungerende system.
(Blir vel kastet ut pga personkritikk men la gå....)

Ja, når du ikke har argumenter, så nedverdiger du deg selv med personfokus.

Elbilsaken er best tjent med en standard ladekontakt. Så enkelt er det.
(Akkurat som at alle eksosbiler kan fylle drivstoff på alle bensinstasjoner.)
Artig at du sammenligner med eksosbilene. Den nye tid skal alså se ut som fossilbilenes verden
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

kos

#357
Sitat fra: Griffel på fredag 01. januar 2016, klokken 15:54
Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 15:43
Du glemmer et vesentlig og faktisk poeng i hele din oppramsing av argumenter - det er ingen som tjener penger på å lade biler.
Det er da ingen mening at det skal fortsette slik. Strengt tatt er det vel ikke mye tjent på elbiler heller. I 2018 bør lading være selvfinansierende. Da har Tesla et godt utgangspunkt.

Det er noen prinsipper som faktisk står seg - og det er tesla sin ide - det blir aldri stor butikk for tesla sine SC  - til det er filosofien at du lader kun når du skal kjøre langt - for å unngå at man lader uten dette prinsippet så vil det komme begrensninger. Uten SC nettverket vil ikke tesla lenger være det produktet tesla selger - SC nettverket vil bli bygget ut og er i dag verdens største nettverk av elbil ladere - Nettet henger sammen med bilen og vær for seg så er bilen og nettet lite nyttig - om andre skal få nytte av nettet så er det avgjørende at de følger sammen prinsipp i ladestruktur og betaling - da nettet er kun laget for langdistasnse kjøring og er også åpent for biler med samme filosofi og betaling - og da vil også lade pluggen bli montert.

Det er allerede signalisert fra tesla at de som misbruker og lokal lader på tesla sine stasjoner vil kunne få konsekvenser - deriblandt utestegning fra nettet ved misbruk. Og da ønsker noen som ikke har avtaler og som faktisk tror at dette nettet er det samme som grønn kontakt og lokale everket.

Med inntjeningen på et slikt ladenett så er tesla allerede nå klar på at det kommer de ikke til å drive med uten forhåndsbetaling for de som skal være tilknyttet. Og den inngangsbiletten bare stiger - da det er et kjempe fortrinn for tesla. Eks - bolt med 40 mil vil være avhengig av et slikt nett. Tesla kan selge bilen sin for samme pris , men alle forstår jo at da er tesla et svært godt tilbud med SC. Om bolt ønsker seg nettet så er prisen tesla som bestemmer og da kan de jo lavære å kjøpe eller å kjøpe. Noen ganger er etterspørselen den som setter prisen - og om etterspørselen er stor nok så er ikke tesla akkurat idioter.

Rio

Sitat fra: Avh på fredag 01. januar 2016, klokken 16:09

Artig at du sammenligner med eksosbilene. Den nye tid skal alså se ut som fossilbilenes verden

Eller som man selger brød, melk, datamaskiner og alt mulig annet.

Det er altså ikke slik at dersom du har kjøpt kjøleskap hos Elkjøp så kan man kun kjøpe kjøtt hos Elkjøps slaktere.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: kos på fredag 01. januar 2016, klokken 16:12
Det er noen prinsipper som faktisk står seg - og det er tesla sin ide - det blir aldri stor butikk for tesla sine SC  - til det er filosofien at du lader kun når du skal kjøre langt - for å unngå at man lader uten dette prinsippet så vil det komme begrensninger. Uten SC nettverket vil ikke tesla lenger være det produktet tesla selger - SC nettverket vil bli bygget ut og er i dag verdens største nettverk av elbil ladere - Nettet henger sammen med bilen og vær for seg så er bilen og nettet lite nyttig - om andre skal få nytte av nettet så er det avgjørende at de følger sammen prinsipp i ladestruktur og betaling - da nettet er kun laget for langdistasnse kjøring og er også åpent for biler med samme filosofi og betaling - og da vil også lade pluggen bli montert.

Det er allerede signalisert fra tesla at de som misbruker og lokal lader på tesla sine stasjoner vil kunne få konsekvenser - deriblandt utestegning fra nettet ved misbruk. Og da ønsker noen som ikke har avtaler og som faktisk tror at dette nettet er det samme som grønn kontakt og lokale everket.

Med inntjeningen på et slikt ladenett så er tesla allerede nå klar på at det kommer de ikke til å drive med uten forhåndsbetaling for de som sakl være tilknyttet. Og den inngangsbiletten bare stiger - da det er et kjempe fortrinn for tesla. Eks - bolt med 40 mil vil være abhengig av et slikt nett. Tesla kan selge bilen sin for samme pris , men alle forstår jo at da er tesla et svært godt tilbud med SC. Om bolt ønsker seg nettet så er prisen tesla som bestemmer og da kan de jo lavære å kjøpe eller å kjøpe. Noen ganger er etterspørselen den som setter prisen - og om etterspørselen er stor nok så er ikke tesla akkurat idioter.

Interessant at selv Tesla-eiere nå skal "utestenges". Jeg trodde at poenget var at flest mulig skulle kjøre elbil - det gjelder tydeligvis ikke engang for Tesla-eiere, som har blitt lovet "Free forever" av Tesla og Elon Musk.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA