Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpt "mandagsbil" - var det dumt?

Startet av eivindsen, mandag 28. desember 2015, klokken 22:33

« forrige - neste »

eivindsen

Sitat fra: cyber på tirsdag 29. desember 2015, klokken 11:39
Sitat fra: eivindsen på mandag 28. desember 2015, klokken 22:33
jeg fikk dem til å gjennomgå servicehistorikken

Fikk du tilgang til servicehistorikken før ( eller etter .. ) kjøpet ?

På service-avdelingen leste de fra loggen, men de var motvillige til å gi meg den skriftlig. Har ikke fått utlevering ennå, men kommer til å be om det igjen da.

Muffinman

De har jo ingen grunn til å være motvillige. Det er din bil.

fonberg

Tesla har ingen grunn til å være motvillige til å gi ut servicehistorikken etter man har kjøpt en bil, nei. Spørsmålet her (som også jeg synes er interessant) er om Tesla er villig til å gi ut servicehistorikken til en bil man (enda) ikke har kjøpt.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

cyber

Sitat fra: eivindsen på onsdag 30. desember 2015, klokken 00:25
Sitat fra: cyber på tirsdag 29. desember 2015, klokken 11:39
Sitat fra: eivindsen på mandag 28. desember 2015, klokken 22:33
jeg fikk dem til å gjennomgå servicehistorikken

Fikk du tilgang til servicehistorikken før ( eller etter .. ) kjøpet ?

På service-avdelingen leste de fra loggen, men de var motvillige til å gi meg den skriftlig. Har ikke fått utlevering ennå, men kommer til å be om det igjen da.

Serviceavdeling / deleavdeling hos Møller / BOS / BMW er generelt åpne for å opplyse om et gitt reg.nummer mht tidligere skader, garantireparasjoner og annen historikk på deres biler.
Jeg tror Tesla vil gjøre klokt i å følge samme praksis, ikke minst for å bli oppfattet som et mer servicevennlig foretak enn sine konkurrenter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA