Kjøpt "mandagsbil" - var det dumt?

Startet av eivindsen, mandag 28. desember 2015, klokken 22:33

« forrige - neste »

eivindsen

Sitat fra: cyber på tirsdag 29. desember 2015, klokken 11:39
Sitat fra: eivindsen på mandag 28. desember 2015, klokken 22:33
jeg fikk dem til å gjennomgå servicehistorikken

Fikk du tilgang til servicehistorikken før ( eller etter .. ) kjøpet ?

På service-avdelingen leste de fra loggen, men de var motvillige til å gi meg den skriftlig. Har ikke fått utlevering ennå, men kommer til å be om det igjen da.

Muffinman

De har jo ingen grunn til å være motvillige. Det er din bil.

fonberg

Tesla har ingen grunn til å være motvillige til å gi ut servicehistorikken etter man har kjøpt en bil, nei. Spørsmålet her (som også jeg synes er interessant) er om Tesla er villig til å gi ut servicehistorikken til en bil man (enda) ikke har kjøpt.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

cyber

Sitat fra: eivindsen på onsdag 30. desember 2015, klokken 00:25
Sitat fra: cyber på tirsdag 29. desember 2015, klokken 11:39
Sitat fra: eivindsen på mandag 28. desember 2015, klokken 22:33
jeg fikk dem til å gjennomgå servicehistorikken

Fikk du tilgang til servicehistorikken før ( eller etter .. ) kjøpet ?

På service-avdelingen leste de fra loggen, men de var motvillige til å gi meg den skriftlig. Har ikke fått utlevering ennå, men kommer til å be om det igjen da.

Serviceavdeling / deleavdeling hos Møller / BOS / BMW er generelt åpne for å opplyse om et gitt reg.nummer mht tidligere skader, garantireparasjoner og annen historikk på deres biler.
Jeg tror Tesla vil gjøre klokt i å følge samme praksis, ikke minst for å bli oppfattet som et mer servicevennlig foretak enn sine konkurrenter.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA