Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vindusvisker motor/feste ødelagt

Startet av RoundTrip, fredag 25. desember 2015, klokken 19:09

« forrige - neste »

RoundTrip

Hei,

I dag hørte eg en smell under kjøring og så slutta vinduskviskerne å gå.
Når tenninga er av kan eg flytte på viskerne som eg vil, og eg hører en knekkelyd der som ikke er bra.

Er nok en mekanisk svikt der. Brudd eller bolt som løsna. Går dette under garanti? Kjøpte Leafen i 2013 og kjørt i underkant av 60k. Ikke vært på noe service ennå men det er nå ikke avgjørende i dette tilfellet her skulle en tro.

Noe som har peil?

Takk for all hjelp!
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Mr.Zero

Jeg ville kostet på meg en service og tatt opp dette i samme slengen. Da blir det trolig en garantisak dersom bilen er norsksolgt - uten diskusjoner. Alternativt at du tar det opp som en garantisak - og kanskje må belage deg på å gå en runde eller to med forhandler / importør. For øvrig høres det ut som et stag til viskermekanismen har løsnet eller hoppet av. Kan jo bare være en bagatell å fikse dersom du får tatt en titt.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

RoundTrip

Ja mulig det er enkelt men eg er ikke så praktisk anlagt når det gjelder bil. Så det var lett å få vekk ett deksel i midten der under viskerne. Er det lett å demontere de ved siden av også? Hvordan kommer en til under viskerne der skikkelig?
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Mr.Zero

Sitat fra: RoundTrip på fredag 25. desember 2015, klokken 19:22
Ja mulig det er enkelt men eg er ikke så praktisk anlagt når det gjelder bil. Så det var lett å få vekk ett deksel i midten der under viskerne. Er det lett å demontere de ved siden av også? Hvordan kommer en til under viskerne der skikkelig?

Greit å kjenne sine begrensninger..! Søk litt på youtube el.l. Ellers så dukker det nok opp et svar her inne. Jeg har dessverre ingen skru-erfaring med Leaf jeg kan dele med deg.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

BE

Det er en garantisak, det er ingen servicepunkter på viskermekanismen, så denne slipper de ikke unna.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA