Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes GLC 350e

Startet av Råde, torsdag 17. desember 2015, klokken 21:23

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Corny på mandag 05. desember 2016, klokken 08:45
Etter regjeringens budsjettforlik blir reduksjonen i avgiftene på GLCe rett i underkant av kroner 35.000,- fra og med 1. januar 2017.
Det spørs om ikke BOS gjør som Volvo ved forrige avgiftsreduksjon og putter det meste i egen lomme (ved å øke prisen fra 1.1.2017)

moby666

Lånte meg en GLC i dag og skal prøve den frem og tilbake til jobben (har lademulighet på jobb) Har i dag en Outlander 2016 PHEV som jeg kommer nesten tur/retur med på denne tiden. Sommeren er det ikke noe problem å kjøre tur/retur. Det er ca 2 mil til jobben. Må si at GLCen skuffet fryktelig, kjørte utrolig sparsomt og kom ca 1,2 mil før fossilmotoren slo inn. Stemmer dette? Eller er det noe galt med bilen jeg testet?

Corny

Sitat fra: TM på mandag 05. desember 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Corny på mandag 05. desember 2016, klokken 08:45
Etter regjeringens budsjettforlik blir reduksjonen i avgiftene på GLCe rett i underkant av kroner 35.000,- fra og med 1. januar 2017.
Det spørs om ikke BOS gjør som Volvo ved forrige avgiftsreduksjon og putter det meste i egen lomme (ved å øke prisen fra 1.1.2017)

Da har jeg hørt fra en selger hos BOS at 50% av avgiftsletten beholder Bertel O Steen på bakgrunn av økte kostnader ved produksjonen. Har ikke sett noe papirer på dette, og regner med at de har sikret seg i kontrakter som ble signert før nyttår om at de kan øke prisen etter eget forgodtbefinnende. Men tror nok mange vil oppleve dette som negativt.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

RogA

Hei,

Har et dilemma og er litt interessert i Feedback. Har satt opp en 350e og prisgrensen er nådd. Den er med offroad pakke og førerassisentpakke. Har veeeldig lyst på amg+ og vurderer å kompensere med å velge bort førerassistentpakke og erstatte den med distronic. Det er allerede mye sikkerhet i grunnpakka. Er det likevel helt på bærtur å velge bort sikkerhet fremfor styling i Amg+?

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: moby666 på tirsdag 06. desember 2016, klokken 14:12
Må si at GLCen skuffet fryktelig, kjørte utrolig sparsomt og kom ca 1,2 mil før fossilmotoren slo inn. Stemmer dette? Eller er det noe galt med bilen jeg testet?
Det høres helt riktig ut. Elendig batterirekkevidde på MB PHEV. Værst av alle.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Megaoctane

Sitat fra: RogA på fredag 03. mars 2017, klokken 20:08
Er det likevel helt på bærtur å velge bort sikkerhet fremfor styling i Amg+?
Kjører du mye motorvei eller kø så hadde jeg tatt førerassistanse pakken.
Hvis ikke så hadde jeg droppet offroad pakke og lagt på AMG pakke.
Vet ikke om offroad pakke gir noe verdi? Bilen vil aldri kjøre "offroad"?

enla

Vurderer å bestille GLC 350e. Lurer på om jeg trenger luftfjæring? Skjønner at man får mer kontroll på de ulike modi'ene med luftfjæring, men har i utgangspunktet sansen for en myk standardfjæring. 350e kommer jo standard med forhøyet understell, er dette stivere på tross av økt vekt på bilen? Eller er det motsatt, at den føles mykere enn vanlig GLC pga. lengre fjæringsvei og økt vekt? Er det fortsatt "komfortfjæring" med forhøyet understell? Og er det justerbare dempere (Agility select) på 350e uten luftfjæring? De fleste demobilene rundt om er med luftfjæring så vanskelig å få testet i praksis... Har ikke spurt mercedes-teknikere enda, de fleste selgere føler jeg ikke er helt til å stole på når det gjelder tekniske spørsmål som går litt i dybden  :)
16' BMW i3 (leveres sept.)

Megaoctane

Fjæringen er kun justerbar med luftfjæring, dvs hard/myk etc.

Ellers varierer normal fjæring med type utstyr. Velger du AMG eksteriør så får du stiv fjæring og bilen sitter litt lavere.
Velger du standard eller excellense eller hva neste steg er så er den god og myk men bilen sitter høyere.
Avantgarde er vel en mellom ting mellom hard AMG og myk excellence fjæring.

Var sånn før ihvertfall, og mener det er sånn på C klasse også som disse GLC bilene er kopier av.

enla

#54
Takk for svar.
Det er nok slik at standardfjæringen, dvs. støtdemperne, altså på biler uten luftfjæring, har justerbar hardhet med Agility select (standard i Norge, men usikker på om det er standard på akkurat 350e).
16' BMW i3 (leveres sept.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA