Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes GLC 350e

Startet av Råde, torsdag 17. desember 2015, klokken 21:23

« forrige - neste »

glc350

Sitat fra: A_Nikolai på torsdag 05. mai 2016, klokken 21:33
De første GLC 350e kom vel til Norge denne uken. Er det noen som har mottatt bilen og som vil dele erfaringer? Nå finnes det en egen Facebook side for GLC 350e der en kan diskutere erfaringer ol. med bilen:
https://www.facebook.com/groups/241319956233941/
Jeg får bilen om 1-2 uker, skal holde dere oppdatert

Jostsan

Fikk min i går  ;D
Så langt imponert.


moby666

Testet bilen i går. Bilen er veldig fin. Den elektriske drivlinjen er derimot veldig skuffende. Kastet inn et lite batteri i bagasjerommet som faktisk tar mer plass enn for eksempel gjør på Outlander Phev som har 50% større batteri. Rekkevidden var ca 1,5 mil på strøm. Jeg mener det er slike biler som ødelegger ryktet for seriøse hybrider som for eksempel i3 rex, Outlander Phev, opel Ampera osv.

jaje

Hentet min GLCe i Drammen igår ettermiddag. Fulladet og kjørte på kun strøm fra Lierstranda. Tomt på Lysaker. Snittfart 100km/t

jaje

Legger på enda en oppdatering. Det fulgte med en ladekabel, mode 2, for "hjemmelading". Den kunne ikke jeg bruke i Oslo da de ladestasjonene som finnes i mitt område (0478) kun er utstyrt med en annen kontakt (aner ikke hva de forskjellige heter). Dro på Torshov Bilrekvisita og kjøpte 5 meter kabel til 1700,- som er under halv pris i forhold til delebutikken Autostern. Satte bilen på lading, helt tom, og etter 2,5 time var den fulladet, 34 km. Og det er fint i forhold til de opplyste drøye 4 timene.
Nå skal vi kjøre over fjellet til Sogn. Her blir det nok begrenset med elektriske km og jeg  skal komme tilbake med forbruk når vi er tilbake 18. mai.

Jostsan

Kjøper man denne hybriden for  maksimal rekkevidde på ren el og best mulig drivstofføkonomi har man muligens bommet :) Men jeg er imponert over fjæringskomfort, støynivå og drivlinjens sømløse drift samt meget potent ytelse. Jeg kom forøvrig 25 km på ren El ved + 5 grader og pen kjøring i 60 og 80 soner uten lange stigninger her om dagen.


jaje

Har passert 1000 km på min GLC 350 e, snitt forbruk er nå 0,74 etter å ha kjørt bl.a tur/retur oslo - sogndal. Selvsagt er dette mer en oppgitte tall men de trodde jeg nok aldri på. Når det gjelder lokal kjøring i Oslo, til fra jobb så greier jeg det utmerket på strøm, trenger å lade annen hver dag men så har jeg ikke lange veien å kjøre heller. Flott bil, mercedes me connect funker veldig bra og gir meg full kontroll over internett/app

glc350



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


glc350

Her er bilde av min bil, ikke hatt den mer enn 5 dager  men den skuffer ikke. Fungerer utmerket å kjøre hel elektrisk på småkjøring, på lengre turer kan man lett kjøre på ca 0,75 ikke galt for en så stor og sterk bil

Elmo

Sitat fra: jaje på fredag 13. mai 2016, klokken 16:30
Satte bilen på lading, helt tom, og etter 2,5 time var den fulladet, 34 km. Og det er fint i forhold til de opplyste drøye 4 timene.
De 4 timene er basert på bruk av den medfølgende kabelen som bare gir 10A. Med Type2-kabelen du kjøpte får du 16A, altså 60% raskere (4 / 1,6 = 2,5) ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Jostsan

Jeg har hatt bilen en liten måned, liker den meget godt. Det skal sies at jeg ikke er typen som hverken  handler bil etter formelen "pris/liter baggasjerom"eller forbruk, selv om snitt-forbruket er hyggelig tatt i betraktning at det er en relativt stor og tung 4x4. Etter 1500 km er snittet 0,55. Har hatt ett par langturer på litt over 300 km. Forbruket stabilserer seg på ca. 0,7 når turene blir over 200 km kan det se ut som. Setter bilen til lading nesten hver kveld.


sosten

Dette ser jo ut til å være stort sett slik en kan forvente av forbruk. Det teoretiske oppgitte forbruket er jo helt utafor virkelighetens verden med en del kjøring. Men med en høy andel av småturer, og flittig bruk av kabel tror jeg bilen skal passe utmerket til vårt bruk. Om man må oppover mot 3/4-liter forbruk ved lengre turer innimellom, har en vel alltids råd til å fylle tanken. Jeg bestilte sensommer i fjor, of skulle opprinnelig få min i mai, men nå begynner det å nærme seg. Et par uker til i spenning så . . . . Jeg prøvde en 220 da de kom og den var jo en drøm å kjøre med luftfjæring og bra utstyr ellers. Selv den var stillegående, og bensin/EL må jo bare bli enda bedre. Nå er det bare å se fram til gladmelding om at den er klar.  ;D

Jochie

Mitt første innlegg om bil noensinne....

Jeg fant en slik en med listeprisutstyr for i alt 247.000 (veiledende). Den er førstegangsregistrert i september i år og har blant annet lanetracking pakke, driving assistance pakke, AMG +,teknikkpakke, keyless go pakke, command online, TV receiver, airbody controll, panorama, tilhengerfeste med stabilisator, burmester surround og  obedian black. Kun sommerdekk, og kun perforert kunstskinn.

Den vil komme på ca 700.000, inkludert norske garantier, 3 års service og 1,5% rente effektiv i tre år på 600.000 (egenandel 100.000).

Den er litt overkill ifht. mine behov, og så ser jeg at du lett kan få en AMG+ pakke for en slik og ingenting.

Jeg trenger ikke ny bil så lenge min gamle c180 fra 1997 gjør jobben, men den har sett sine beste dager....
Er det lurt å kjøpe denne, eller er det bedre å kjøpe helt ny GLC 350E 2018 modell og forhandle meg frem til en god pris ( jeg ser at man kan spare 50-60.000 på pakker på nye biler).
Uansett så kan ikke den bilen jeg nevnte leveres før mars/april neste år...
Hva ville du ha gjort?


Trond.m

Ville helt klart ha ventet på ny bil og passe på at den blir levert som 2018 modell. Da vil du sannsynligvis få lavere pris enn dagens modell, fordi prisstigningen fram til levering sannsynligvis vil være lavere enn reduksjonen i avgift fra nyttår.

Corny

Etter regjeringens budsjettforlik blir reduksjonen i avgiftene på GLCe rett i underkant av kroner 35.000,- fra og med 1. januar 2017.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA