Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes GLC 350e

Startet av Råde, torsdag 17. desember 2015, klokken 21:23

« forrige - neste »

TeslaMeløy

Tenk deg samme bil med over 300hk  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2015 Tesla Model S 85
2016 Tesla Model S 70D
2016 Tesla Model S P90D Ludicrous
2013 Tesla Model S P85
2016 Tesla Model S 60 (facelift) Til Salgs 669000kr.
2017 Tesla Model S 60D (Kommer i Mars 2017)

Morten Bangås

Ser et par av dere har bestilt denne, noe jeg også gjorde i oktober. Jeg ble lovet levering i april i år, men det ser jo ikke ut til å gå så bra. Hva sier forhandleren til dere om dette? Har dere fått noe tilbud om alternativ i mellomtiden eller må dere bare vente å se om dere kanskje får en bil i løpet av året?

Merce

#17
Hvordan tror dere den kommende RDE-testsyklusen (innføres 2017?) vil påvirke prisen på 350e her til lands?
Ser at en vanlig familiebil som Skoda Octavia kan få inntil 100000kr i økte avgifter...

http://www.dn.no/privat/dnBil/2016/03/03/0823/Drivstoff/rets-bil-bruker-60-prosent-mer-drivstoff-enn-oppgitt

fovea73

Leveranse er nå estimert i slutten av juni. Tilbud om leiebil med 50% rabatt i perioden.
30 kWh Leaf, januar 16

Morten Bangås

Fikk en gladnyhet fra BOS i dag. Produksjonsdato for min GLC350e er nå satt til 10 april :) Siste dag i morgen for å gjøre endringer i utstyrslisten men tror jeg har valgt riktig. (les: det jeg har råd til, for jeg skulle absolutt hatt et par ting til)

Råde

Noen av dere som har prøvd C350e og har erfaringer med drivlinjen? Jeg regner med at hybridteknologien og løsningene de har valgt er den samme på de to bilene (?).

Par ting jeg lurer på:
1. kan man velge e-mode slik at den holder seg elektrisk?
2. Har den varmekolbe slik at den ikke må starte fossilen når det blir kaldt?
e-Golf | X75D

bmw2002

Sitat fra: Merce på søndag 06. mars 2016, klokken 08:36
Hvordan tror dere den kommende RDE-testsyklusen (innføres 2017?) vil påvirke prisen på 350e her til lands?
Ser at en vanlig familiebil som Skoda Octavia kan få inntil 100000kr i økte avgifter...

http://www.dn.no/privat/dnBil/2016/03/03/0823/Drivstoff/rets-bil-bruker-60-prosent-mer-drivstoff-enn-oppgitt

Disse kravene gjelder fra 1 september 2017 for helt nye bilmodeller og 1 september 2019 for eksisterende. Dette betyr at avgiftene tidligst vil kunne endres fra 2020 for denne bilen.


glc350

Sitat fra: Morten Bangås på fredag 04. mars 2016, klokken 20:30
Ser et par av dere har bestilt denne, noe jeg også gjorde i oktober. Jeg ble lovet levering i april i år, men det ser jo ikke ut til å gå så bra. Hva sier forhandleren til dere om dette? Har dere fått noe tilbud om alternativ i mellomtiden eller må dere bare vente å se om dere kanskje får en bil i løpet av året?
Bestilte også i begynnelsen av oktober, og skulle få bilen i juli, fikk beskjed forrige uke om at den blir produsert nå i april, levering i mai... Gleder meg!

Svenn

Er det noen av dere som har bestilt i siste halvdel av oktober som har fått indikert leveringsdato?
Skrev kontrakt 15. oktober, men har ikke fått noen signaler på framskyndet levering?

glc350

Sitat fra: Svenn på onsdag 23. mars 2016, klokken 23:05
Er det noen av dere som har bestilt i siste halvdel av oktober som har fått indikert leveringsdato?
Skrev kontrakt 15. oktober, men har ikke fått noen signaler på framskyndet levering?
Hvilken leveringsdato ble antydet ved kontraktsinngåelse? Jeg fikk opplyst juli, men på samme tid fikk jeg opplyst oktober 16 hos en annen forhandler...

Svenn

#25
Jeg fikk opplyst desember 2016, basert på data-generert svar på bestillingen som ble lagt inn 15. oktober 2015.
Men det ble også presisert at det var bedømt gode muligheter for noe framskyndelse, dersom aksept for utvidet kvote biler til Norge.
Merkelig at forhandlerne opererer med så forskjellige estimater?
Og hva er egentlig den korrekte status på leveringsdatoer nå?  :-\

glc350

Sitat fra: Svenn på torsdag 24. mars 2016, klokken 13:04
Jeg fikk opplyst desember 2016, basert på data-generert svar på bestillingen som ble lagt inn 15. oktober 2015.
Men det ble også presisert at det var bedømt gode muligheter for noe framskyndelse, dersom aksept for utvidet kvote biler til Norge.
Merkelig at forhandlerne opererer med så forskjellige estimater?
Og hva er egentlig den korrekte status på leveringsdatoer nå?  :-\
Tror min bil var en kvotebil som var reservert på et tidligere tidspunkt av forhandler, men siste oppdatering fra selger er produksjon i april, ca 2 mnd før tidligere opplyst... Vil tro dette vil bedre situasjonen for de som skal leveres senere på året også, men det er gjetting fra min side...

Svenn

Takk for info - jeg får bare smøre meg med tålmodighet - og krysse fingrene for sensommer-levering?  8)
Lykke til med din egen levering - og oppdater gjerne dette forumet om dine erfaringer undervegs!
Fortsatt god påske!  8)

Jostsan

Hei,

Jeg bestilte i starten av August, har fått bekreftet produksjonsperiode 6-10 April, det jeg har fått opplyst helt siden bestilling. Siste frist for endringer var 16 Mars også i mitt tilfelle.

Har ikke oversikt over når jeg har den i hende enda, men nå har de 320 hk`ene begynt å gi meg dårlig miljøsamvittighet over å kjøre diesel:)

A_Nikolai

De første GLC 350e kom vel til Norge denne uken. Er det noen som har mottatt bilen og som vil dele erfaringer? Nå finnes det en egen Facebook side for GLC 350e der en kan diskutere erfaringer ol. med bilen:
https://www.facebook.com/groups/241319956233941/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA