Gulskogen Senter - Drammen

Startet av bjaolsen, tir 15. des 2015, kl. 14:25

« forrige - neste »

bjaolsen

La merke til at de på en av parkeringsplassene i første etg. på Gulskogen nå har lagt frem både 16 og 32A 400V, dermed er det duket for ordentlig lading mens en bruker opp de siste kronene før jul.

I tillegg er skiltene (oppgradert?) med teksten "Ladeplikt"

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

bjaolsen

Faktisk etablert ladestasjon med 4 stk type2 (1-fase 32A) +schuko

For meg en ukjent leverandør : ladestasjoner.no

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)

jan-c

Jeg var innom der på onsdag ettermiddag. I julerushet var det ledige plasser. En hyggelig kar spurte om jeg skulle lade. Jeg svarte "ja". Da fikk jeg tilbud om å låne type 2 kabel, men jeg hadde selv. Jeg fikk faktisk inntrykk av (men jeg spurte ikke) at det var en som hadde oppgaven å passe på at kun ladende el-biler parkerte der. Det er service det :-)
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

chrg

Forsøkte å koble til i 32A ladere på Gulskogen i dag. Fikk ikke ladet, ingen feilmelding og alle lys som normalt. Men ingen strøm. Noen som kjenner problemet? Kabel?
Renault Zoe

jkirkebo

Sitat fra: chrg på fre 10. jun 2016, kl. 14:30
Forsøkte å koble til i 32A ladere på Gulskogen i dag. Fikk ikke ladet, ingen feilmelding og alle lys som normalt. Men ingen strøm. Noen som kjenner problemet? Kabel?

16A kabel? Ikke alle 32A ladestasjoner vil levere strøm når en 16A kabel kobles til.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

chrg

Sitat fra: jkirkebo på fre 10. jun 2016, kl. 15:48
Sitat fra: chrg på fre 10. jun 2016, kl. 14:30

16A kabel? Ikke alle 32A ladestasjoner vil levere strøm når en 16A kabel kobles til.

Neida. Standard kabel 32A+ levert med bilen. men noe kan jo være galt med den.....  Og da er det ikke et kjent problem der med boksene
Renault Zoe

bjaolsen

Liten "hemmelighet" den borterste (sorte) er 22kW, den virker på Zoe, de hvite er 7,2kW og etter at det ble koblet om fra gummikabel til fast opplegg virker ikke disse (kanskje 1 virker).

Mistenker at fasene er koblet feil, dvs. på en-fase er L2 resp. L3 koblet til L2 eller L3 og ikke L1 i type-2 pluggen. Dette liker ikke Zoe, mens andre biler ser ut til å klare dette greit. Har meldt fra til senteret
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)

Hansi

Noen som har prøvd disse i det siste? Jeg sleit også med å få ladet da jeg var her..
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

chrg

Jeg fikk lada på fredag, og de har virket flere ganger på flere bokser siden jeg skrev om feilen tidligere. Det ser ut til at bjaolsen sin kontakt med senteret har virket.
Renault Zoe

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA