Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjefen kvier seg for å sette opp ladepunkter på jobb

Startet av ludo, tirsdag 15. desember 2015, klokken 07:31

« forrige - neste »

ludo


svingen

Har lademulighet på jobb,ikke betalt noe vanlig schuko. Alle som har elbil får kontakt men må si jeg er litt iritert att mange lader pga det er gratis ikke att man trenger. Syns folk burde ha litt vett,ender vel med att ingen får lade eller koster penger. De som trenger skal få lade men trenger man ikke lar man være spør du meg :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

HoeggenEL

5 stk schuko uten betaling hos min arbeidsgiver.

Plassene deles av to bedrifter med tilsammen ca 200+ ansatte.
Ingen garanti for å få tilgang til ladeplass i løpet av dagen,
da flere her er egoister.

Sendes tidvis ut epost med oppfordring til at de som lader fra morgenen
flytter bilen til lunsj, til ingen nytte.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

pudderjagar

Sitat fra: svingen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 08:32
Har lademulighet på jobb,ikke betalt noe vanlig schuko. Alle som har elbil får kontakt men må si jeg er litt iritert att mange lader pga det er gratis ikke att man trenger. Syns folk burde ha litt vett,ender vel med att ingen får lade eller koster penger. De som trenger skal få lade men trenger man ikke lar man være spør du meg :-)

Eg synest alle som har elbil budre få lov til å bruka ein ladekontakt uansettom dei treng lading eller ikkje. Forvarming av batteri og kupe har mykje å sei om ein kjører elbil eller fossilbil. Med kabelen i kontakten så trekker du ikkje straum frå batteriet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: ludo på tirsdag 15. desember 2015, klokken 07:31
Hvordan er dette på deres jobb? Må dere betale?

Eg jobbar med eit prosjekt på jobb der eg prøver å få inn ein Nissan NV200 mot ein Hiac. Sjefen er skjeptisk men etter at eg fekk veta kvifor så henta eg fram dokumenterte fakta og då vart han mykje meria positiv. Da dei fleste er redd for er at da kostar 500 kr for ei lading. Og, ja. Da er mange som trur da. Hadde dei vist at ei elbillading i snitt ikkje kostar meira enn 8 kr pr gang så hadde nok instillinga vorte ei anna.

Prøv å finn ut kvifor han er negativ. Ta gjerne diskusjonen her så skal me koma med fakta og råd til korleis du kan overbevisa han.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ludo

Da ble jeg som jeg trodde. Hvis vi ønsker å lade, må vi dekke alle kostnader. Dvs at vi også må dekke installasjon...

Ingeniøren

Sitat fra: ludo på tirsdag 15. desember 2015, klokken 17:42
Da ble jeg som jeg trodde. Hvis vi ønsker å lade, må vi dekke alle kostnader. Dvs at vi også må dekke installasjon...

Ja, det er vel slik vi redder verden, ved å stikke hodet i sanden og håpe det går over.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Leon

Sitat fra: ludo på tirsdag 15. desember 2015, klokken 17:42
Da ble jeg som jeg trodde. Hvis vi ønsker å lade, må vi dekke alle kostnader. Dvs at vi også må dekke installasjon...

Høres veldig dårlig ut, med mindre det er en veldig liten arbeidsplass, og du er den eneste med elbil. Uansett er jo ladeplasser et godt insentiv til at flere skal kjøpe elbil, og de fleste firmaer i dag ønsker i det minste å framstå som miljøbevisste.

På min jobb er det 10 stk Schuko kontakter, og nærmere 50 elbiler. Vi har en ordning der alle biler skal flyttes fra ladeplasser kl 12, og denne fungerer rimelig greit, uten noe videre oppfølging. Er da som regel bare de som må ha lading som setter bilen til lading da, og det er som regel ledige plasser før kl 8 og etter klokken 12. Det hjelper vel også godt på at ladeplasser ligger på baksiden av bygget i forhold til inngangen til bygget, ca 150 m å gå.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

ludo

Vi er 100 stk og 6 elbiler.

Holdningen er at hybrid og hydrogen er framtiden, elbil har ikke noe framtid!
Hører jo stadig argumentet at "da må jo de andre få gratis bensin...."

Da tenker jeg slik at hvorfor skal folk få gratis parkering, hva med de som tar bussen....?

stefse

Gratis bensin argumentet har jeg også hørt, og da bruker jeg å tilby en 1/2 liters brusflaske med bensin de kan kjøre hjem for, da det er ca. samme summen inkludert pant.

Ellers er det bare et tidsspørsmål før håndtverkere går over til EL tror jeg, da kjøringen er godt egnet for dette. Det er egentlig bare for et litt oppegående sjef å ta i bruk konkurransefortrinnet dette gir mtp. lavere driftskostnader.

Ser lading på arbeidsplassen i et litt større samfunnsperspektiv, og i tillegg til miljøaspektet gjelder det å få sakteladet gjennom dagen for å unngå effekttopper.
Men det skal litt storsinn til å komme over gjerrigknark stadiet på dette med strøm og lading. Ett uttak er vel beregnet til å koste ca 1000 kr i året hvis det brukes kontinuerlig, og man kan jo lufte ideén om å bidra litt til julebordet eller et felles arragement som takk for å få lade på jobben.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

elektrolux

Nevn Zapcharger Smart og at de ansatte kan være med å bidra til en felleskasse for pizza kos eller lignende ved at de betaler for litt mer enn strømmen de bruker koster.

Det vil føre til mer fornuftig bruk, og til at firma framstår som Elbilvennlige ved å tilrettelegge for lading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ludo

Hvor mye koster zaptec smart? 15000kr? Får jo aldri penger til det...  Det er jo ikke der problemet ligger, vi trenger bare 4-5 stk blå 16A kontakter.

Torodd Stangeland

Hvorfor kan dere ikke betale det selv da? 5 CEE uttak kan da ikke være så dyrt?
Jeg skjønner egentlig sjefen og. Hvorfor skal han ha en utgift, som gagner kun 5-6 av firmaets 100 ansatte?
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

elektrolux

Sett opp et fordelingskap x antall kombistikk med en bimåler, og la de som lader finne en fordelingsnøkkel for utgiftene.

Kanskje er det en elektriker i firmaet slik at kostnaden med kursene blir kostnaden av materiellet pluss litt tid.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Sitat fra: Torodd Stangeland på onsdag 16. desember 2015, klokken 23:19
Hvorfor kan dere ikke betale det selv da? 5 CEE uttak kan da ikke være så dyrt?
Jeg skjønner egentlig sjefen og. Hvorfor skal han ha en utgift, som gagner kun 5-6 av firmaets 100 ansatte?

Fordi det gavner alle på sikt at noen velger å kjøre elbil. På jobber er vi rundt 1500. Vi har hatt rundt 30 elbil plasser til nå, som et prøve prosjekt som har gått noen år, og det var en viktig årsak til at jeg valgte å kjøpe elbil selv som min eneste bil. Arbeidsgiver synes erfaringene med dette var så positiv at de nå, ifm bygging av nytt parkereingshus med 300 plasser, setter opp lademulighet på 100 av disse  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA