Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum ikke for Nordmenn i Sverige? Kanskje snart?

Startet av HansButenschon, mandag 08. februar 2016, klokken 19:59

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: Arha på torsdag 11. februar 2016, klokken 17:45
Så veldig vanskelig er det vel ikke.  Jeg har aldri hatt problemer med den norske Fortumbrikka i Sverige.  Dersom man ønsker å lade hos Clever finnes disse hos Statoil, og her selges ladekort med et visst antall kwh.  Disse kan forresten også brukes i Danmark.  Se http://uppladdning.nu for detaljer ang lading hos broderfolket.
Hvis elbilen skal være fremtiden skal den også være for andre enn de som har sin store hobby i å studere ladere, betalingsmåter, samle på et ukjent antall apper og ladebrikker. Elbilen skal være for alle, da må det alle steder være like enkelt å betale strøm som bensin. Det sier seg selv at det må være sånn hvis elbil skal være fremtiden, jeg betaler bensin med kort hvor som helst, og det burde være sånn med lading også.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

elbil-1

Helt enig! Lademarkedet har en lang vei å gå før det er modent!

THE

Jeg kommer nok til å sitte klar for å reservere en Tesla Model 3 når de åpner for reservasjoner. Kanskje den viktigste grunnen til at jeg velger Tesla i stedet for andre merker er SC-nettverket, og at det er enkelt å lade både i Norge og utlandet.

Det jeg er skeptisk til med Tesla er om de vil bygge ut SC-nettverket raskt nok til å håndtere alle nye Teslaer som kommer ut på veiene de neste 4-5 årene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA