Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stovner senter satser på elbiler!

Startet av tutti, søndag 22. november 2015, klokken 20:05

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: minibiti på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:38
This is where having a car with a 11+kWh on board charger is real nice!

Ikke uenig i det, men time/minuttprisen er ikke "problemet".

Men, absolutt kjekt å kunne få så mye strøm på batteriet som mulig når man først lader, så man kan stå kortest mulig for den strømmen man vil/ønsker ha, eller klarer å oppnå på tilmålt tid (her, 3 timer).

Skulle ønske flere produsenter la inn ombordlader med støtte for 22 kW effekt, og da automatisk støtte for enhver kombinasjon av en eller 3 faser uansett om det er over 230V eller 400V, og flere steder la opp til slik lading, da det kun er når man skal stå lenge at et punkt påt 2,4 kW eller 3,6 kW kan være godt nok. Alle andre steder burde 7,2 kW være minimum.

:-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jj44nn

Hei,

Det finnes ikke noe gratis lading på Stovner Senter lenger?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

emurof


Lars_F

Hurtigladestasjonen på Stovner senter er nå satt i drift. Her er  det installert både hurtigladere (50 kW) og lynladere (150 kW). De er plassert innendørs i p-huset til høyre fra innkjørselen i Karls Fossums vei.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Magnus Hansen

Sitat fra: jj44nn på mandag 16. desember 2019, klokken 13:35
Hei,

Det finnes ikke noe gratis lading på Stovner Senter lenger?


Det er bare å innse at tiden for gratis lading er på vei til å bli slutt. Moro så lenge det varte, men det er rett og slett i ferd med å bli for mange elbiler til at det er praktisk mulig. Da er det bedre å ta litt betalt sånn at de som trenger det faktisk får plass. I praksis har dessverre mange satt prisene så høyt at det bare er folk i en skikkelig ladenød som ender opp med å lade

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA