Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stovner senter satser på elbiler!

Startet av tutti, søndag 22. november 2015, klokken 20:05

« forrige - neste »

Cral

Merk også at de har endret til 3 timers gratis parkering.

"Alle våre kunder får 3 timer gratis parkering!Det koster 20,- per påbegynte time. Dersom du ønsker å stå lenger enn tre timer kan du selv velge hvordan du ønsker å betale for parkeringen."

https://www.stovnersenter.no/parking
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

emurof

Var innom senteret i dag og så at alle ladestasjonene var fjernet og det var sperrebånd inn mot veggen! Er det noen som vet hva som skjer? Blir det endringer eller avvikler de hele greia?

Orbit

Siden de er lovpålagt å ha et ladetilbud, får vi håpe det er ombygging/utvidelse på gang.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

emurof

Veldig rart at de tilsynelatede ikke har lagt ut noe info på sidene sine eller på Facebook. Jaja, den som lever får se. Kanskje blir alle ladepunktene på 32A. Eller kanskje lastbalansering.

Greit om de begynner å ta litt betalt, men håper ikke de priser det like latterlig dyrt som mange andre steder.

Caroline HR

Jeg vil anta at de kanskje vil gå for en betalingsløsning av noe slag. Det er mange boliger i nærheten, og jeg tror veldig mange av disse beboerne benytter seg av gratis lading som er beregnet på besøkende på senteret. I noen tidsrom står det 3-4 biler i kø for å komme til lader. Du står ikke i kø hvis du skal ha en kneipp og noe småtteri.

Angående lading på natta er ikke dette noe de tilbyr. Jeg spurte driftsansvarlig i sommer da jeg gikk over til elbil  :o ;D Ordna seg heldigvis på sikt med lading i borettslaget selv om jeg var nr 40 på venteliste til ladeplass  :angel:
Brukt 2016 E-Golf

emurof

Hvis man kan lade på 32A og det ikke koster fletta å lade så kan det bli bra. Jeg har aldri skjønt poenget med 16A-lading på et kjøpesenter, da man jo nesten ikke får ladet noe som helst før man er ferdig å handle da.

De kunne vel også leid ut ladeplasser på natten og tjent inn litt av kostnadene ved anlegget, men det blir kanskje mye styr med slikt.

Har noen vært innom senteret de siste dagene? Er de ferdig med arbeidet?

goggo

Er jo på tide at Stovner senter får en større hurtiglader stasjon nå. De fleste (alle?) sentre av denne størrelsen har jo fått dette nå. Jeg skulle tro at markedet for hurtiglading er nærmest umettelig der øverst i Groruddalen.
Se bare på de 8 GK laderne på Sandvika senter, det må være en av de mest trafikkerte hurtiglader stasjonene i Norge bortsett fra Tesla stasjonene.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lars_F

Sitat fra: goggo på søndag 08. desember 2019, klokken 10:30
Er jo på tide at Stovner senter får en større hurtiglader stasjon nå. De fleste (alle?) sentre av denne størrelsen har jo fått dette nå. Jeg skulle tro at markedet for hurtiglading er nærmest umettelig der øverst i Groruddalen.
Se bare på de 8 GK laderne på Sandvika senter, det må være en av de mest trafikkerte hurtiglader stasjonene i Norge bortsett fra Tesla stasjonene.

Mvh
Hugo

BKK holder på å installere en større hurtigladestasjon inne i p-huset på Stovner Senter. Vi håper å få satt den i drift i løpet av kort tid.
Jobber med hurtiglading i Eviny

goggo

Sitat fra: Lars_F på onsdag 11. desember 2019, klokken 18:30
BKK holder på å installere en større hurtigladestasjon inne i p-huset på Stovner Senter. Vi håper å få satt den i drift i løpet av kort tid.

Det blir jo kjempebra, disse kommer nok til å bli mye brukt.

mvh HUgo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lars_F

22 stk. AC ladebokser (22 kW) er montert i p-huset på Stovner Senter. Ladinger startes og stoppes i appen Bilkraft.
Jobber med hurtiglading i Eviny

RJK

Sitat fra: Lars_F på torsdag 12. desember 2019, klokken 16:51
22 stk. AC ladebokser (22 kW) er montert i p-huset på Stovner Senter. Ladinger startes og stoppes i appen Bilkraft.

Kjenner du til om det blir betallading, og i tilfelle til hvilken pris?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

minibiti

According to the app, it is 10 øre/min + 2.5 NOK/kWh
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Lars_F

Sitat fra: RJK på torsdag 12. desember 2019, klokken 16:59
Kjenner du til om det blir betallading, og i tilfelle til hvilken pris?

Blir betaling ja. 10 øre/min + 2,50/kWh.
Jobber med hurtiglading i Eviny

RJK

Sitat fra: minibiti på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:06
According to the app, it is 10 øre/min + 2.5 NOK/kWh

OK, så det er samme pris som GK tar. En 3-timers handletur vil da koste meg ca 40,- for lading, da de 3 første timene med parkering i parkeringshuset er kostnadsfritt. Det er jo faktisk billigere enn jeg lader i eget borettslag, der jeg betaler 20 kroner i timen, og det da vil koste 60,- for samme tiden.

Den neste timen vil dog bli dyrere, med ca 13,30 for lading og 20,- for parkering, med mindre man kan kjøre ut av parkeringshuset og inn igjen for en ny 3-timers sesjon, om man vil gjøre det billigst mulig.

Men spørs om det er noen som orker å stå seks timer eller mer på et kjøpesenter, om man ikke har helt spesielle gjøremål, og dessuten risikere at man ikke finner ledig lader når  man kommer tilbake. Skulle jeg mot formodning stått 4-5 timer ville jeg heller blitt stående, selv om det koster noe mere, da prisdifferansen er neglisjerbar.

:-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

minibiti

This is where having a car with a 11+kWh on board charger is real nice!
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA