Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

garantier på Nederlandske importert Leaf

Startet av kenven, fredag 20. november 2015, klokken 20:33

« forrige - neste »

kenven

Hei:)
Min søster vurderer en brukt Leaf fra 2012, som er importert fra Nederland. Hvordan er garantien på disse bilene, kontra Norsk-kjøpt?
Funker Carwings og Navi på disse bilene?
Har de varmetapet over batteri? Bilen har visst vinterjakke med setevarme f&b og rattvarme..

Beklager hvis det er spurt før, men er så frustrert av å ikke finne/finner svar på dette noe sted.

På forhånd takk for svar:)

ohowl

Samme garanti på batteri (og drivlinjen?) - 5 år. Sannsynligvis utgått garanti på resten (3 år).

Bilen har ikke varmeteppe/varmer på batteri. Siden dette kun slår ut når temperaturen kryper under -20, får du vel vurdere hvorvidt det har noe som helst å si ofte klimaet bilen skal bo i.

Carwings og navi fungerer.

Eneste gjenværende forskjell er vel mangelen på lyktespylere, også det en særs situasjonsavhengig egenskap...
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Sele

Bilen har ikke varmeteppe/varmer på batteri.

Hva bygger du det på?

kenven


ohowl

Sitat fra: Sele på fredag 20. november 2015, klokken 20:50
Bilen har ikke varmeteppe/varmer på batteri.

Hva bygger du det på?

Forhandleren jeg kjøpte en euroleaf med vinterpakke fra for et par uker siden.

Har du noen informasjon som skulle tilsi noe annet hadde jeg ikke blitt lei meg, men Nissan og deres forhandlere er jo utydeligheten og halvsannhetens høyborg...

Såvidt jeg vet har VP mer med batterihelse ved langtids eksponering i dype kuldegrader å gjøre enn rekkevidde.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Mazzbot

Jeg har en bil fra Italia og den har vp og vinterpakke
Tesla model 3 reservert 31/3 .

leafnor

Sitat fra: kenven på fredag 20. november 2015, klokken 20:51
Hvor mye vil VP si på rekkevidden?
Kommer mye an på hvor kaldt det er, men min erfaring er ca 10% ved temperaturer under 0 grader, altså omlag 10km/lading.

Skaffer du deg denne løsningen for en Gen1 http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23401.0.html så vil rekkevidde være tilnærmet lik på sommerføre, og kanskje omlag 5% dårligere under 0.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Aleco

Jeg eide en svart fra Nederland ei stund mens faren min hadde en hvit i Nordic-utgave. Merket ikke noe forskjell på dem når det gjaldt rekkevidde om vinteren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA