Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Th!nk Classic: montere kontakt for rask lading

Startet av El rayo, fredag 16. april 2010, klokken 16:41

« forrige - neste »

Ken

Takk skal du ha El Rayo.
Ser at Wiki fingerer som den skal nå. Takker Ove.

Mener du at det er best å bruke DC/DC  kontakt til ekstra lader? Er ikke kretsen begrenset til 15A?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: Ken på tirsdag 29. juni 2010, klokken 22:02
Mener du at det er best å bruke DC/DC  kontakt til ekstra lader? Er ikke kretsen begrenset til 15A?
Ja det mener jeg. Jo kretsen er sikret med 15A (begrenset). Når man kobler seg til på den grå interfaceboksen i fronten, enten på DC/DC-kontakten eller heater-kontakten, går strømmen uansett gjennom 40A sikringen sammen 22A fra originalladeren.

Mer enn 40A totalt kan man uansett ikke lade med når man kobler seg til her. Carlo Gavazzi i tillegg til originallader og bryteren i 16A (nettstrøm) ga tilsammen 35A batteristrøm. Såpass sikkerhetsmargin liker jeg å ha.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

35A er kjempefint i det alle fleste tilfelle. tre timers lading før man går videre er gødt egnet til by hopping i tettere strøk. Vi sees!

En oversikt over 3 fas kontakter kunne være kjekt å ha.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

Sitat fra: Ken på onsdag 30. juni 2010, klokken 21:00
En oversikt over 3 fas kontakter kunne være kjekt å ha.
Holder med 2x16A her. Behøver bare låne kontakten til naboplassen.
Noen ganger kan det være fordel at en del parkerer på ladeplass uten å lade ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

El rayo

Sitat fra: Elmo på onsdag 30. juni 2010, klokken 21:12
Holder med 2x16A her. Behøver bare låne kontakten til naboplassen.
Noen ganger kan det være fordel at en del parkerer på ladeplass uten å lade ;D
Ja, det blir nok noen turer til verdens største elbilparkering/ladeplass for testing. Har bare én kurs med 10A sikring i garasjen hjemme. Alt vil bli logget med nikometer.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Definisjon på ladehastighet:

Normal lading: 10 - 15 timer
Quick charge (rask lading): 3 - 6 timer
Fast charge (hurtig lading): 1 time eller mindre
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA