Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android app for Tesla eier med timer funksjoner

Startet av retepel, tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

N00b

En annen løsning er garasje med gulvvarme.  Alltid varm bil og perfekt for vinter.
Steike jeg gleder meg, første vinteren nå!

Øyvind.h

Er ikke lunken garasje svært uheldig ift rust/korrosjon?
Bilen varmer uansett seg selv innenfra :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kvark

Jeg skjønner at reklamefri versjon koster penger, men når det er reklame med blodkomprimert lyd for et eller annet gårdsdriftspill  i gratis-appen så gidder jeg ikke å gi dere penger. Kjempepopulært midt på natten. Lydløs betyr ikke lydløs på Android, så jeg sletter appen. Hilsen surpomp.
S85D

o.b.lix

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2015, klokken 19:30
Er ikke lunken garasje svært uheldig ift rust/korrosjon?

Forsvaret har testet dette mye, og far min kjøpte en landrover som har stått på temperert lager i 10 (!) år, det var en strøken bil han fikk tak i.

Husk at om bilen skal stå lenge, kan det være fordel å jekke den opp, ellers kan du oppleve at hjul blir ovale, selv om dette kommer seg noe når bilen har kjørt en stund.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 12. november 2015, klokken 07:16
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2015, klokken 19:30
Er ikke lunken garasje svært uheldig ift rust/korrosjon?

Forsvaret har testet dette mye, og far min kjøpte en landrover som har stått på temperert lager i 10 (!) år, det var en strøken bil han fikk tak i.

Husk at om bilen skal stå lenge, kan det være fordel å jekke den opp, ellers kan du oppleve at hjul blir ovale, selv om dette kommer seg noe når bilen har kjørt en stund.
Lagring forstår jeg godt at kan være en fordel temperert.
I daglig bruk derimot hvor bilen dekkes av snø, saltsørpe mm har jeg fått inntrykk av at det er svært ugunstig å smelte/tørke alt som har festet seg på bilen hver dag.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

retepel

Jeg bygger garasje nå, men etter å ha lest litt på nettet så har jeg forstått at isolert garasje og oppvarmet garasje er perfekte vilkår for rust. Jeg har derfor bestemt at det blir uisolert garasje, med oppvarming av kupeen i visse intervaller for min tesla :)

retepel

Sitat fra: Kvark på torsdag 12. november 2015, klokken 05:46
Jeg skjønner at reklamefri versjon koster penger, men når det er reklame med blodkomprimert lyd for et eller annet gårdsdriftspill  i gratis-appen så gidder jeg ikke å gi dere penger. Kjempepopulært midt på natten. Lydløs betyr ikke lydløs på Android, så jeg sletter appen. Hilsen surpomp.

Fullt forståelig! Reklame med lyd fjernes ASAP fra app'en. Takk for tilbakemelding.

Muffinman

Hva koster appen og hvorfor skal jeg kjøpe den? Overbevis meg!

Kunne vært kjekt å sette planlagt lading fra mobilen, men vet ikke om jeg ville stolt helt på dette om det er avhengig av at appen setter i gang ladingen og ikke bilen selv.

retepel

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. november 2015, klokken 12:40
Hva koster appen og hvorfor skal jeg kjøpe den? Overbevis meg!

Kunne vært kjekt å sette planlagt lading fra mobilen, men vet ikke om jeg ville stolt helt på dette om det er avhengig av at appen setter i gang ladingen og ikke bilen selv.

Du kan gjerne bruke gratis versjonen også. Den gir deg mer informasjon enn original app'en. App'en gir deg også beskjed med en gang når den ikke oppnår kontakt med bilen istedenfor at man må stirre på mobilen og vente på at noe skal skje.
Timer funksjonene finnes kun i fullversjonen. Per dags dato, så klarer ikke bilen å starte ladingen selv. Dette er derfor løst ved at man lar mobilen gjøre det for deg. Så fort dette støttes så legges det selvfølgelig inn i app'en.
Du har rett i at man ikke kan stole helt på at app'en setter i gang ladingen ved en bestemt tid. Hvis bilen din eller mobilen din er offline så startes ikke ladingen. Men dette får du beskjed av fra app'en da. 

Muffinman

Hmm, det hjelper kanskje ikke så mye hvis man sover. Bilen har jo funksjon for planlagt lading, og den har vært 100% stabil hele veien. Men den kan bare styres fra bilen og ikke via app.

retepel

Ny versjon lagt ut hvor reklame med lyd er fjernet. Takk for tilbakemeldingene!
Over 20 har lastet ned nå så takk for støtten alle sammen!

Vi jobber videre med app'en og skal legge inn støtte for Android Wear slik at vi kan se status og sende kommandoer til bilen via håndleddet :)
Vi legger også snart inn widget på telefonen slik at man har rask tilgang til de mest brukte funksjonene, og en god oversikt over status på bilen, som låsestatus og gjenstående batterikapasitet.

App'en heter nå MobileTesla på Google play

oleredv

Veldig glad for at det er nokon som tar tak og jobbar aktivt med app som har utvida funksjonalitet til Android! Det høyres ut som dette er eit prosjekt som vil bli fulgt opp vidare, så eg ventar spent på fortsettelsen :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

plvr

Bra initiativ! Tar det for gitt at du ønsker tilbakemeldinger: Mulig å få knappene til høyre for timer til å bli grønn eller på annen måte vise tydeligere hvilken timer som er aktivert?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

retepel

Sitat fra: plvr på torsdag 12. november 2015, klokken 18:03
Bra initiativ! Tar det for gitt at du ønsker tilbakemeldinger: Mulig å få knappene til høyre for timer til å bli grønn eller på annen måte vise tydeligere hvilken timer som er aktivert?

Takk for det! Vi har det på lista. Det blir en total overhaling av grensesnittet i nærmeste framtid :) Vi tar dette stegvis for å sikre god kvalitet i app'en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA