Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Android app for Tesla eier med timer funksjoner

Startet av retepel, tirsdag 10. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

retepel

Autentisering
På samme måte som original app'en, så hentes det ut en "nøkkel" når man logger seg inn via app'en. Denne nøkkelen kan gjenbrukes inntil den utløper, eller når man endrer passordet sitt hos Tesla. Dette er gjort bevisst for å ivareta sikkerheten. Vi vil aldri lagre passordet. Det er kun brukernavnet som lagres midlertidig i app'en for å kunne vise det fram på hovedsiden.

I neste versjon blir mye av logikken liggende på en server. Dette gjør at app'en blir mindre avhengig av telefonens tilgjengelighet. Timer funksjonaliteten vil også bli forbedret. Brukere skal kunne opprette sine egne timere, og bestemme hvilke dager dager og tidspunkter ting skal skje.

Vi vil legge ut oppdateringer her: http://lelimit.no/news-and-events.php

StianB

Jeg kjøpte appen, men kan ikke logge inn. Støtter den tegn som *#%! I passord?

Mvh Stian
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

retepel

Hei Stian

Det er ett og samme passord du har hos Tesla. Innlogging skjer direkte mot deres servere så her er det de samme kravene.
Hva slags feilmelding får du når du forsøker?
Etter et viss antall forsøk vil du nok få beskjed i app'en at kontoen din er låst. Da må du resette passordet på Tesla sine sider.

Sitat fra: StianB på søndag 15. november 2015, klokken 12:24
Jeg kjøpte appen, men kan ikke logge inn. Støtter den tegn som *#%! I passord?

Mvh Stian

StianB

#48
Får ingen feilmelding.  Tenke hjulet roterer og returnerer til å skrive inn passord. 

1:Dersom jeg skriver et passord som er feil som ikke inneholder spesial tegn så får jeg feilmelding.(feil passord)

2: dersom jeg skriver rett / feil passord som inneholder spesial tegn så returnerer den uten feilmelding til å å inn passord.
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

petersv

Sitat fra: retepel på søndag 15. november 2015, klokken 11:43
Autentisering
På samme måte som original app'en, så hentes det ut en "nøkkel" når man logger seg inn via app'en. Denne nøkkelen kan gjenbrukes inntil den utløper, eller når man endrer passordet sitt hos Tesla. Dette er gjort bevisst for å ivareta sikkerheten. Vi vil aldri lagre passordet. Det er kun brukernavnet som lagres midlertidig i app'en for å kunne vise det fram på hovedsiden.

I neste versjon blir mye av logikken liggende på en server. Dette gjør at app'en blir mindre avhengig av telefonens tilgjengelighet. Timer funksjonaliteten vil også bli forbedret. Brukere skal kunne opprette sine egne timere, og bestemme hvilke dager dager og tidspunkter ting skal skje.

Vi vil legge ut oppdateringer her: http://lelimit.no/news-and-events.php

Dette var vel ikke det jeg spurte om, må man logge inn på nytt etter 90 dager? Og når dere flytter logikken til deres servere, overføres token fra tesla->mobil->deres server, eller er det passord fra tlf->deres server->teslas server.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette vil man ikke klare å lage en app uten lagring av passord hvis man vil unngå å spørre brukeren om å re-autentisere hver gang tokenet går ut på dato. Sistenevnte er jeg ekstremt skeptisk til.

StianB

#50
Sitat fra: retepel på søndag 15. november 2015, klokken 14:04
Hei Stian

Det er ett og samme passord du har hos Tesla. Innlogging skjer direkte mot deres servere så her er det de samme kravene.
Hva slags feilmelding får du når du forsøker?
Etter et viss antall forsøk vil du nok få beskjed i app'en at kontoen din er låst. Da må du resette passordet på Tesla sine sider.

Sitat fra: StianB på søndag 15. november 2015, klokken 12:24
Jeg kjøpte appen, men kan ikke logge inn. Støtter den tegn som *#%! I passord?

Mvh Stian

1:Dersom jeg skriver et passord som er feil som ikke inneholder spesial tegn så får jeg feilmelding.(feil passord)

2: dersom jeg skriver rett / feil passord som inneholder spesial tegn så returnerer den uten feilmelding til å gi inn passord.
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

retepel

Hei Stian,

Sender du en mail til epost adressen oppgitt i Google play så hjelper vi deg videre?

Sitat fra: StianB på søndag 15. november 2015, klokken 15:34
Sitat fra: retepel på søndag 15. november 2015, klokken 14:04
Hei Stian

Det er ett og samme passord du har hos Tesla. Innlogging skjer direkte mot deres servere så her er det de samme kravene.
Hva slags feilmelding får du når du forsøker?
Etter et viss antall forsøk vil du nok få beskjed i app'en at kontoen din er låst. Da må du resette passordet på Tesla sine sider.

Sitat fra: StianB på søndag 15. november 2015, klokken 12:24
Jeg kjøpte appen, men kan ikke logge inn. Støtter den tegn som *#%! I passord?

Mvh Stian

1:Dersom jeg skriver et passord som er feil som ikke inneholder spesial tegn så får jeg feilmelding.(feil passord)

2: dersom jeg skriver rett / feil passord som inneholder spesial tegn så returnerer den uten feilmelding til å gi inn passord.

jalias

Sitat fra: kenven på lørdag 14. november 2015, klokken 21:51
Har lasta ned denne appen. Forhåndsvarminga fungerer ikke... stiller den til et tidspunkt uten at den starter. Men 8 timer senere startet den plutselig og det kom opp varsel... Noe jeg gjør galt?

Samme problem her å.

djlarsen

Sitat fra: kenven på lørdag 14. november 2015, klokken 21:51
Har lasta ned denne appen. Forhåndsvarminga fungerer ikke... stiller den til et tidspunkt uten at den starter. Men 8 timer senere startet den plutselig og det kom opp varsel... Noe jeg gjør galt?
Kan dette problemet være relatert til tidssoner? 8 timer forskjell. Dersom du setter forvarming til 07:00, så starter forvarmingen når klokken er 07:00 i Arizona. Da er klokken 15:00 i Norge.
Workaround: Sett forvarming 8 timer før ønsket tidspunkt.
Fiks ordner vel apputvikler.

petersv

Sitat fra: petersv på søndag 15. november 2015, klokken 14:50
Sitat fra: retepel på søndag 15. november 2015, klokken 11:43
Autentisering
På samme måte som original app'en, så hentes det ut en "nøkkel" når man logger seg inn via app'en. Denne nøkkelen kan gjenbrukes inntil den utløper, eller når man endrer passordet sitt hos Tesla. Dette er gjort bevisst for å ivareta sikkerheten. Vi vil aldri lagre passordet. Det er kun brukernavnet som lagres midlertidig i app'en for å kunne vise det fram på hovedsiden.

I neste versjon blir mye av logikken liggende på en server. Dette gjør at app'en blir mindre avhengig av telefonens tilgjengelighet. Timer funksjonaliteten vil også bli forbedret. Brukere skal kunne opprette sine egne timere, og bestemme hvilke dager dager og tidspunkter ting skal skje.

Vi vil legge ut oppdateringer her: http://lelimit.no/news-and-events.php

Dette var vel ikke det jeg spurte om, må man logge inn på nytt etter 90 dager? Og når dere flytter logikken til deres servere, overføres token fra tesla->mobil->deres server, eller er det passord fra tlf->deres server->teslas server.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette vil man ikke klare å lage en app uten lagring av passord hvis man vil unngå å spørre brukeren om å re-autentisere hver gang tokenet går ut på dato. Sistenevnte er jeg ekstremt skeptisk til.

Iom. at det ikke svares på dette regner jeg med passord lagres? Det mener jeg man burde være sterkt kritisk til som bruker. Det å la andre få tilgang til din potensielt nest dyreste eiendel innebærer en risiko jeg ikke ville tatt.

retepel

Uten å gå i tekniske detaljer, så er svaret, passordet lagres ikke. Man er nødt til å logge seg inn på nytt når tokenet utgår eller hvis passordet er blitt nullstilt på https://my.teslamotors.com/user/login.
Det fungerer eksakt på samme måte som original app'en fra Tesla.


Sitat fra: petersv på mandag 16. november 2015, klokken 19:32
Sitat fra: petersv på søndag 15. november 2015, klokken 14:50
Sitat fra: retepel på søndag 15. november 2015, klokken 11:43
Autentisering
På samme måte som original app'en, så hentes det ut en "nøkkel" når man logger seg inn via app'en. Denne nøkkelen kan gjenbrukes inntil den utløper, eller når man endrer passordet sitt hos Tesla. Dette er gjort bevisst for å ivareta sikkerheten. Vi vil aldri lagre passordet. Det er kun brukernavnet som lagres midlertidig i app'en for å kunne vise det fram på hovedsiden.

I neste versjon blir mye av logikken liggende på en server. Dette gjør at app'en blir mindre avhengig av telefonens tilgjengelighet. Timer funksjonaliteten vil også bli forbedret. Brukere skal kunne opprette sine egne timere, og bestemme hvilke dager dager og tidspunkter ting skal skje.

Vi vil legge ut oppdateringer her: http://lelimit.no/news-and-events.php

Dette var vel ikke det jeg spurte om, må man logge inn på nytt etter 90 dager? Og når dere flytter logikken til deres servere, overføres token fra tesla->mobil->deres server, eller er det passord fra tlf->deres server->teslas server.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette vil man ikke klare å lage en app uten lagring av passord hvis man vil unngå å spørre brukeren om å re-autentisere hver gang tokenet går ut på dato. Sistenevnte er jeg ekstremt skeptisk til.

Iom. at det ikke svares på dette regner jeg med passord lagres? Det mener jeg man burde være sterkt kritisk til som bruker. Det å la andre få tilgang til din potensielt nest dyreste eiendel innebærer en risiko jeg ikke ville tatt.

krister461

Sitat fra: retepel på tirsdag 17. november 2015, klokken 07:38
Uten å gå i tekniske detaljer, så er svaret, passordet lagres ikke. Man er nødt til å logge seg inn på nytt når tokenet utgår eller hvis passordet er blitt nullstilt på https://my.teslamotors.com/user/login.
Det fungerer eksakt på samme måte som original app'en fra Tesla.
Hvordan kan du være så sikker på hvordan original app fungerer? Jeg har ikke lagt merke til at jeg må logge meg inn på nytt hver gang token utgår.

Og, du må gjerne gå i tekniske detaljer. Det er mye mer betryggende for oss som er litt teknisk kompetente. Om sikkerheten er god nok så er det ingen grunn til å holde igjen detaljer.

Når du skriver "vi", hvor mange er dere som utvikler denne appen?

Jeg avinstallerte den raskt av følgende grunner:

  • Grensesnittet for å sette timere var horribelt. Man måtte sette to stk, og slå av timerne for å endre etc.
  • Jeg fikk varsel fra appen tre ganger hvorav bare en av de matched tidspunktet som var satt
  • Man kunne ikke sette ønsket temperatur
  • I gratisversjonen burde det vært mulig å faktisk teste at forvarming virker noen ganger - ikke bare få et varsel - slik at man kan vurdere om man vil bruke 100 spenn på premiumversjonen

Dog er det ikke utenkelig at jeg gir den et nytt forsøk når utviklingen har kommet litt lenger. Android Wear-integrasjon er også veldig interessant.

jalias

Hvor hentes steds informasjon fra? Postnr. og poststed stemmer i alle fall ikke.
Oppdatering i går, kunne ikke finne noen forbedringer der.




retepel

Hei,

Vi brukte OpenMap, men har nå gått over til Google Maps. Da blir adressen mer presis.
Ny versjon blir lansert denne uka.

Jeg har nå begynt på jobb igjen for et annet større firma så det blir mindre tid til å "henge" på elbil forum.
For spørsmål eller tilbakemeldinger, benytt epost adressen oppgitt i Google Play. Det er da også flere av oss som besvarer så du får raskere svar.

På vegne av vårt lille firma under oppstart, så vil jeg gjerne takke alle som har fulgt med på denne tråden.
Takket være dere så har 120++ personer lastet ned gratisversjonen, og 30++ som har kjøpt Premium versjonen.
Vi kommer til å fortsette utviklingen av app'en!

Vi ses på veien i våre Tesla'er :-D




Sitat fra: jalias på tirsdag 17. november 2015, klokken 08:03
Hvor hentes steds informasjon fra? Postnr. og poststed stemmer i alle fall ikke.
Oppdatering i går, kunne ikke finne noen forbedringer der.

Cowboystrekk

Fin app, men det er litt feilinfo hos meg. Den sier at det konstant er -40C, det er riktignok kjøligere ute, men ikke Kautokeino :) Ikonet til appen ser litt jalla ut ;) Hva med å fått inn et lyn og laga litt høyere res på fonten\bytta ut noe?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA