Billig norsksolgt leaf kjøpes

Startet av opelgt, mandag 02. november 2015, klokken 21:06

« forrige - neste »

Einar_S

Nå ble jeg nysjerrig.
Hvordan vet du at den har mistet 7 og at den ikke bare er delvis utladet?
Noe som for øvrig er fordelaktig om den skal stå lagret, særlig i varmt miljø.
Ellers er vel (de varme) sørstatene neppe optimalt sted å hente bil mht. batteritilstand.
Det er vel der Leaf hadde endel batteriproblem?
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

leafnor

Sitat fra: Einar_S på torsdag 05. november 2015, klokken 23:37
Nå ble jeg nysjerrig.
Hvordan vet du at den har mistet 7 og at den ikke bare er delvis utladet?
Noe som for øvrig er fordelaktig om den skal stå lagret, særlig i varmt miljø.
Ellers er vel (de varme) sørstatene neppe optimalt sted å hente bil mht. batteritilstand.
Det er vel der Leaf hadde endel batteriproblem?
Se på bildet dra Display, antall "Capasity bars" er 5.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tomrh

#17
Det betyr 6,25 * 6 + 15 = 52,5% kapasitetsreduksjon!  :o At displayet i det hele tatt kan vise over 100 km estimert er nærmest et mirakel. Synes virkelig synd på den uvitende stakkaren som endelig slår til på tilbudet. Sannsynligvis blir det en på bygda der ute på Fosen som i utgangspunktet ikke har peiling på elbiler...

Btw - den har vel airbagfeil også.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Jejl

Batteripakken på denne må da regnes som oppbrukt? Gir ikke Nissan 5 års garanti i USA?
70.000 kan vel være en mer riktig pris på denne hvis det er mulig å kjøpe en ny batteripakke for 40.000. Var ikke det prisen på ny batteripakke som Nissan har oppgitt?
Forøvrig så trodde jeg ikke det var mulig å bruke opp batteriene så fort. Den må vel stort sett ha stått fulladet i solsteiken.

Powerflux

Lurer på om selger av dette (batteri )vraket har noen intensjon om å fortelle sannheten om dette avsindige kapasitetstapet :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Homecast

Man burde nesten ringt og testet dem, om de ev holder tilbake info om batteri osv burde de rapporteres for svindel
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

LeafSwe

The reason is that the photo is taken just at startup, therefore only 5 capacity bars.

And 101km range at 5 charge bars cant be true, especially with 5 capacity bars.

Se this video how the startup lights up the dash in japanleaf.
My euroleaf shows all display direct at startup.


https://m.youtube.com/watch?v=qosgdcHBPu4
3P+
3SR+

Homecast

Sitat fra: LeafSwe på fredag 06. november 2015, klokken 12:34
The reason is that the photo is taken just at startup, therefore only 5 capacity bars.

And 101km range at 5 charge bars cant be true, especially with 5 capacity bars.

Se this video how the startup lights up the dash in japanleaf.
My euroleaf shows all display direct at startup.


https://m.youtube.com/watch?v=qosgdcHBPu4

Bilen er ikke i start modus, den står i drive....
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

RuneW

Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 13:15
Bilen er ikke i start modus, den står i drive....

Hvor ser du det?

Hva mener du forresten med "drive"? Står det ikke en diger "P" der?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Homecast

Sitat fra: RuneW på fredag 06. november 2015, klokken 13:47
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 13:15
Bilen er ikke i start modus, den står i drive....

Hvor ser du det?

Hva mener du forresten med "drive"? Står det ikke en diger "P" der?

bilen i park, men du ser bilen står i kjøre modus. den lyser ikke alene i oppstarten.
så her har bilen blitt startet med foten på bremsen, bilen står i Park i drive modus.
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

AppleKnocker

Sitat fra: opelgt på torsdag 05. november 2015, klokken 11:48
Brukt markedet er i fritt fall,da mange trenger disse ekstra Kw til pendling på vinteren.

Selvfølgelig vil mange faktorer slik som kjørelengde,import,utstyr,osv spille inn men det vet vi vel...tekna meg her og der,har en Tekna selv ;)

Så nå skal du ha Leaf nr 2? Eller skal du hamstre for selge de dyrere til våren?

Jeg stusser litt på intensjonen og poenget med denne tråden egentlig. Hvis du vil kjøpe deg en billig bil, tviler jeg sterkt på at du får napp i en slik tråd. Hvis du vil diskutere bruktpriser kan du jo øse av din kunnskap og se hva andre mener.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

LeafSwe

#26
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 14:06
Sitat fra: RuneW på fredag 06. november 2015, klokken 13:47
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 13:15
Bilen er ikke i start modus, den står i drive....



Hvor ser du det?

Hva mener du forresten med "drive"? Står det ikke en diger "P" der?

bilen i park, men du ser bilen står i kjøre modus. den lyser ikke alene i oppstarten.
så her har bilen blitt startet med foten på bremsen, bilen står i Park i drive modus.

This car is also in park and drive modus(green car)
And has only 3 capacity bars  :P
But can drive 98miles
3P+
3SR+

Electrix

Hvis bildet er tatt under oppstart så er det fremdeles vanskelig å forstå hvorfor en "erfaren" bilselger gjør dette? Enten gjøres dette bevisst for å skjule et litt mindre kapasitetstap eller så har de liten greie på hva de holder på med, uansett mener jeg varsellampene blinker.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Homecast

Sitat fra: LeafSwe på fredag 06. november 2015, klokken 14:32
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 14:06
Sitat fra: RuneW på fredag 06. november 2015, klokken 13:47
Sitat fra: Homecast på fredag 06. november 2015, klokken 13:15
Bilen er ikke i start modus, den står i drive....



Hvor ser du det?

Hva mener du forresten med "drive"? Står det ikke en diger "P" der?

bilen i park, men du ser bilen står i kjøre modus. den lyser ikke alene i oppstarten.
så her har bilen blitt startet med foten på bremsen, bilen står i Park i drive modus.

This car is also in park and drive modus(green car)
And has only 3 capacity bars  :P
But can drive 98miles

HEr ser du også flere dioder lyser, blandt annet power meteret i toppen. det er ikke likt som bildet som er tatt
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

3irikur

Men her er det omtrent likt. Det er ett lys til: "park", men dette tror jeg har med hvor bilen kommer fra å gjøre! Her ser det ut som at bilen mangler alle strekene bortsett fra en. Tror det er nødvendig å ringe selger for å vite sikkert om batteriet er helt ute og kjøre...




Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA