Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW 2-serie active tourer hybrid

Startet av Taffelman, lørdag 31. oktober 2015, klokken 15:47

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Du leste sikkert ikke artikkelen.
Dette er ikke en 225xe ,men en X1 xdrive25e. X1 PHEV er etter alle solemerker en bil som vil appelere til svært mange nordmenn, da den får vesentlig lavere pris enn X1 med xdrive og automat har i dag.
225xe selger brukbart, men denne vil selge enormt. Selv uten hengerfeste.

Trond.m

Det så jeg ikke. Forhandlerne forteller jo at det ikke er planer om noen X1 hybrid på kort sikt. Men hva som skjer et års tid fram i tid vet de jo ikke.

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på fredag 01. april 2016, klokken 15:14
Det så jeg ikke. Forhandlerne forteller jo at det ikke er planer om noen X1 hybrid på kort sikt. Men hva som skjer et års tid fram i tid vet de jo ikke.

Jeg leste et innlegg skrevet av en tidligere ansatt i MB's markedsavdeling.
Han påstod at mange av nyhetene visste bilpressen før folk "på gølvet" i bilfirmaene. Lekkasjer kommer som regel fra toppen og man holder det meste skjult for de fleste så lenge som mulig. Jeg tipper denne modellen kommer i salg på sensommeren med mindre den er tenkt kun for Kina. Men kinabilene lages vel i Kina så hvorfor teste den i Sverige?

gamleboyen

Prototyper lages jo hvor som helst, ikke nødvendigvis i fabrikken der de skal masseproduseres.

epsilone6

Veldig interessert i å høre litt om din opplevelse av bilen etter de første dagene, TM!

jcnorway

Min 225xe produseres neste uke, så da begynner det endelig å nærme seg levering for min del  :)
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Ferdig produsert 9. mai, men det drøyer vel fort 3-4 uker før den er klar for utlevering tipper jeg. Turen fra Leipzig via Bremerhaven og Drammen til Oslo tar sin tid.

Salto 573 installert på parkeringsplassen i fellesgarasjen så alt er klart fra vår side ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Da er første uken med 225xe unnagjort og man har hatt en typisk normaluke i forhold til kjøremønster.

For vår del er det mest småkjøring i/rundt Oslo som gjelder, med 1-2 lengre turer i måneden (typisk ca 200 km hver vei).

Hittil står km-telleren på beskjedne 157 km. Av disse er i overkant av 115 km kjørt elektrisk. Totalt sett har vel bilen drukket rundt 2 liter bensin, så totalforbruket er jo rimelig hyggelig for vårt typiske kjøremønster :)

Den teoretiske rekkevidden på batteriet har BMW sagt er 40 km, men hadde ingen forhåpninger om noe slikt i den virkelige verden. Med fullt oppladet batteri nå etter 1 ukes bruk så estimerer den en rekkevidde på 33 km så ikke altfor galt egentlig.

Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Noen langturer, mange småturer og 3 uker etter overlevering av bilen så har den "lært" seg vårt kjøremønster litt bedre og nå estimerer den et sted mellom 37-39 km elektrisk rekkevidde når batteriet er fulladet. Da vi tok over bilen viste den 29 km ved 100% batteri. Så det bør være mulig å komme tett oppunder de 40 km som BMW reklamerer med tror jeg. Får teste litt etterhvert :)

Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA