Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Next Gen seter - slitasje/deformasjon førersete - sidepute

Startet av rmr, onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:25

« forrige - neste »

rmr

Ja, hva skal man si. Jeg vet mine rettigheter og kommer til å bruke det som trengs , så stresser ikke akkurat. Kan gjerne kjøre ett år til jeg , så ser vi da hvordan det ser ut :)

Men , som sagt , det hjelper om andre kan legge inn bilde av sine sidestøtter , samt km stand. Så ser vi fort om dette er likt på alle Next Gen seter , eller det er noen få som har problemer , da kan heller ikke Tesla nekte så lenge.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Salvesen

Det som er det mest patetiske er at det tydeligvis er en spesielt måte å sette seg inn i en tesla på.. Det blir for rart for meg. Kjenner vell ingen andre merker som produserer stoler som sier noe slikt.

Har fått skiftet trekk på to Bmw'er utenfor garanti. Det var ingen spørsmål, måtte bare igjennom en prosess på hovedkontoret så fikk jeg time til å skifte hver gang. Det var dog slitasje.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

rmr

Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:35
Det som er det mest patetiske er at det tydeligvis er en spesielt måte å sette seg inn i en tesla på.. Det blir for rart for meg. Kjenner vell ingen andre merker som produserer stoler som sier noe slikt.

Har fått skiftet trekk på to Bmw'er utenfor garanti. Det var ingen spørsmål, måtte bare igjennom en prosess på hovedkontoret så fikk jeg time til å skifte hver gang. Det var dog slitasje.

Høres ut som vi er enig vertfall :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:35
Det som er det mest patetiske er at det tydeligvis er en spesielt måte å sette seg inn i en tesla på
Passer fint til spesialmetoden panseret skal lukkes med for å unngå å skade. Litt upraktisk når man står parkert på grisete underlag og nettopp har tatt ut noe fra frunken man helst ikke vil sette på bakken. Prosedyren blir da å sette gjenstanden i bagasjerommet eller inn i bilen slik at begge hender frigjøres til å lukke panseret...

ob64

Jeg har lyse NextGen skinnseter, kjørt 16 000 km, ingen antydning til slapt skinn slik du viser.

Derimot har skinnet allerede begynt å miste fargen på ryggen, der hvor sidestøtten er på venstresiden. Også sømmen begynner å bli sort/grå. Har behandlet med gode skinnprodukter fra setene var nye, men det hjelper  ikke når fargen slites vekk. Virker som om den lyse fargen er veldig, veldig tynn. Ikke snakk om gjennomfarging. Tror ikke dette blir særlig pent på sikt, minner meg om skinnet i billige vesker hvor fargen flasser av etter litt bruk.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

Muffinman

En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?

I så tilfelle er jeg glad for at jeg gikk for sort interiør denne gangen, for med lyst interiør må en jo behandle konstant om det ikke skal bli mørkt å stygt :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?
Samme her, men så har det vel vært veldig lite trøbbel med "veteran-setene" fra 2013.

PS: Lite aktivitet på forumet her i kveld, men så er jo Jostein Bever i landet, da  8)

Muffinman

Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?

I så tilfelle er jeg glad for at jeg gikk for sort interiør denne gangen, for med lyst interiør må en jo behandle konstant om det ikke skal bli mørkt å stygt :)
Har lyst jeg, bare lekkert uten behandling etter 93.000km...

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:26
Sitat fra: Salvesen på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. oktober 2015, klokken 20:04
En ting som har slått meg flere ganger de to siste årene når noen har hatt en eller annen case med skinnsetene er at alle har behandlet dem med det beste av stoffer. Samtidig har ikke mine seter fått annet enn støvsuging. De er velbrukte og er like fine. Kanskje Tesla sine skinnseter ikke tåler å bli behandlet?

I så tilfelle er jeg glad for at jeg gikk for sort interiør denne gangen, for med lyst interiør må en jo behandle konstant om det ikke skal bli mørkt å stygt :)
Har lyst jeg, bare lekkert uten behandling etter 93.000km...

Ikke verst! Har lyst i nåværende bil og det har vell blitt renset 2-3 ganger på ca 30 000...
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cookie Monster

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

cairnz

De kunne jo tatt seg bryet med å stryke lett over alcantara-trekket så det ser bedre ut .. :]
Elbilist

Muffinman

Alcantara skal vel ha litt irregulær overflate, synes ikke det ser så ille ut på det bildet egentlig. Verre med språket på nettsidene. Det vrimler av orddelingsfeil, feil bruk av stor bokstav, feil oversettelser, ufullstendige oversettelser (et og annet utenlandsk ord midt i setning), ord-for-ord oversettelser fra engelsk til norsk hvor man ikke har justert setningsoppbygningen, skrivefeil og feilstavelser osv.

Det er på tide å gå vekk fra Google Translate nå, det jobber da for svingende norskspråklige mennesker i dette firmaet?! Skal man lage biler er det en fordel å kunne skrive...

Achilles

Hei!

Jeg har NG-seter på min 85D (3 mnd gammel) og har også regaert på hvor dårlig skinnet på sidestøttende tar seg ut. Har klaget til Tesla, da jeg i utgangspunktet synes dette er helt uakseptabelt på en ny bil. Var virklig vanskelig å komme igjennom og de oppførte seg overhode ikke som representanter fra et Premium-merke.

De viste meg så en ny ubrukt 90D hvor skinnet i sidestøttende var dårlig som på min bil. Dette er jo selvsagt en imbasil argumentasjonsmåte, da det overhode ikke hjelper meg at andre nye biler er like ille =) Jeg er i utgangspunktet virkelig en Tesla-fan, men her har de skuffet meg. Ser ikke helt hvordan jeg skal komme videre uten å trekke inn jus.
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

Muffinman

Da er det vel bare å kjøre en formell klage og starte prosessen. Virker som Tesla må "oppdras" litt. Det er til deres eget beste i det lange løp, for det er ikke veldig sannsynlig av de eksisterende premiummerkene (eller billigmerkene for den del) vil levere varer som ikke er i orden og hevde det er godt nok. Da kan ikke Tesla gjøre det heller om de fortsatt skal selge biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA