Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software 7.0 på eldre modeller

Startet av BMW850, søndag 25. oktober 2015, klokken 12:33

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: fonberg på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:28
Det er flere på Facebookgruppen som mener at de har fått redusert energiforbruk på sine faste ruter med sine RWD, størrelsesorden +/- 10%.
Njaa... 10% høres helt sprøtt ut.  Da hadde nok Tesla gjort dette for lenge siden.

fonberg

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:56
Sitat fra: fonberg på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:28
Det er flere på Facebookgruppen som mener at de har fått redusert energiforbruk på sine faste ruter med sine RWD, størrelsesorden +/- 10%.
Njaa... 10% høres helt sprøtt ut.  Da hadde nok Tesla gjort dette for lenge siden.

100% enig i at det høres usannsynlig mye ut, jeg bare henviser ukritisk til det jeg har lest på Facebook, og du har derfor all mulig grunn til å utøve kildekritikk  ;)

Hadde vært kult om f.eks. bb-Bjørn kunne kjøre en energiforbrukstest som sammenligner 6.x og 7.0.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Teslanewbie

Har oppgradert nå. Kjørte i solskinn . Grafiken er fryktelig . Vansklig å lese av den lille skjermen og den er veldig pixlete  sammenlignet med tidligere . Det er fremfor alt gradienten  fra lyst til mørkt som er veldig kornete . Det er også vansklig å se konturen av målertavlen nå det er lyst . Synes det ble mer rotete etter v7.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rakriste

jeg syns virkelig ikke det nye designet er løftende på bilen.   noen elementer ja, men kunne heller gitt oss valget med skins snart som de har lovet.     få 3.parts løsninger, da det skjer spennende saker  :)
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Torgard

For min del var oppdatering virkelig en god ting. Jeg har hatt problemer pære 7.0 med lang responstid eller at ikke noe skjedde på displayet når jeg prøver å f.eks. finne en sang eller navigere. Av det lille jeg nå har prøvd ut etter 7.0 var dette som jeg tror det var ment å være: raskt og smidig. Jeg prøvde flere navigasjonssteder på rappen, og den fant fram i løpet av sekunder. Samme når jeg søker etter en sang med voicecommand: mye raskere enn tidligere!
Det er jeg veldig fornøyd med. Varmeapparatet er også merkbart raskere.

T

LA-Thing

Moro å se når bremselyset går på i et minste da, lekebilen i speedometeret skrur lysene på i takt med bilen. Lettere å se hvor mye regen som slår på bremselyset.

Har ellers satt temperaturen opp 2 grader og all luft til føttene. Funker subjektivt relativt bra etter to dager. Tidligere ønsket jeg meg endel mer hår på beina, og føttene, siden det sjelden kom noe varme ned dit. Merker at den nå fyrer så hardt at det lukter svidd ved oppstart, men slakker av etterhvert.
Drammen, Tesla Model S #2510

GOS

Sitat fra: ew på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:42
Haha, skulle ikke forbause meg! Spent på om noen nå legger et termometer i bilen for å sjekke dette?

For å være forberedt så kjørte jeg 270 km i går med forvarmet batteri/kupe og kupeen på AC på 20 grader (range mode på). Utetemperatur mellom 6 og 8. Termometeret viste da 22 grader i den lille hyllen under storskjermen, 19,5 grader ved koppeholder 18 grader ved brysthøyde (har pano) og ved venstre armlene i døren viste den 20,5 grader. Sjekket flere ganger på turen og det så ut om temperaturene var stabile, så ingen ting tyder på de store avvikene på min med versjon 6.2

Har ikke oppgradert til v7.0......så får vi se om jeg gidder å måle en nye gang om /når jeg installerer v7.0
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

BMW850

Sitat fra: rakriste på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 14:08
jeg syns virkelig ikke det nye designet er løftende på bilen.   noen elementer ja, men kunne heller gitt oss valget med skins snart som de har lovet.     få 3.parts løsninger, da det skjer spennende saker  :)

Ja, dårlige greier. Og indikatorer for lys som nå er flyttet opp helt til venstre er jo umulig å se for meg som liker å senke rattet...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cookie Monster

Synes det ser veldig bra ut :) Bare de som har den gamle type lille skjermen med dårlig oppløsning som opplever at det er pixlete.
Så Tesla skulle vel kanskje gjort noe med desiget der så det ikke skjer på de som har den gamle typen.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Jejl

Hvordan velger man hva man vil ha på den lille skjermen? Tenker da på at jeg vil ha forbruket oppgitt som "since last charge" og tripptellere og ikke det diagrammet som viser forbruk siste 10,25 eller 50km, som jeg har hatt i over 2 år nå.

RaBalder

Sitat fra: Jejl på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 18:01
Hvordan velger man hva man vil ha på den lille skjermen? Tenker da på at jeg vil ha forbruket oppgitt som "since last charge" og tripptellere og ikke det diagrammet som viser forbruk siste 10,25 eller 50km, som jeg har hatt i over 2 år nå.
Du trykker inn rulleknappen og holder den inne. Deretter velger du hvilken app du vil ha på høyre eller venstre side.


Og samtidig oppfordrer jeg om å faktisk lese brukermanualen.
Den kan vel lastes ned som PDF slik at man kan lese den effektivt på en stor skjerm.

thilo

#56
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 08:21Forvarmet i 25 minutter på 22 grader, og kom ut til kald bil i dag.

Tror den leser interiør temp fra en feil sensor, hvis man følger temperatur i appen så varmes den opp helt utrolig fort.

Jeg bruker ConnecTT appen og har en makro som slå på oppvarming og setter temp på high og en som setter den tilbake til 21 grad. 10-15min på high fungerer helt fint.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Tai

Kjørte en liten tur tidligere og jeg synes også at det er merkbart kaldere i bilen. Måtte opp på 24-25 grader for at det skulle bli komfortabelt mot 20-21 tidligere.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TR

Jeg har bil fra mars 2014. Synes det nye 7.0-designet er vanskelig å se i sollys, kjørte med sol inn bakvinduet forrige dagen og det var helt håpløst. Men oppløsningen er helt fin, og "nattmodus" liker jeg, da kommer designet til sin rett.

Når det gjelder temp virker det som at den oppnår riktig temperatur ganske fort men så begynner den å blåse kaldluft etter hvert. Jeg innbiller meg at jeg får riktig temp i bilen etter noen få minutter, men turer på +30 min er kaldt..

Jeg synes også at forbruket har gått litt ned. Faste turer der jeg har slitt med å holde forbruket under 200 ligger nå på 185-ish. Varierende selvfølgelig, men synes jeg ser en trend. Kanskje det kommer av kaldere innetemp?


Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 17:34
Synes det ser veldig bra ut :) Bare de som har den gamle type lille skjermen med dårlig oppløsning som opplever at det er pixlete.
Så Tesla skulle vel kanskje gjort noe med desiget der så det ikke skjer på de som har den gamle typen.
Synes ikke det ser så veldig pikselert ut på min, og jeg har den gamle skjermen. Samboeren min er derimot ikke helt fornøyd med lekebilen. Hun har betydelig korrigert syn, og mener at den er forstyrrende. Spesielt når hovedlysene står på og man får et lyst felt foran, like under speedometer-tallene.

Jeg skal kjøre langt i mørket i kveld og med lysallergi er jeg allerede plaget med for mye lys fra den lille skjermen . Det begrensede sortnivået fra skjermen får man ikke gjort noe med, men jeg kunne absolutt tenkt meg å kunne fjerne alle lysende objekter som ikke var helt nødvendig. Det ville sikkert hjulpet noe. Når timene i mørket blir mange legger jeg ofte lommebok/lue foran deler av skjermen, slik at kun speedometertallene vises. Da blir det faktisk OK.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA