Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software 7.0 på eldre modeller

Startet av BMW850, søndag 25. oktober 2015, klokken 12:33

« forrige - neste »

erot

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 16:17
Tenk om vi kunne få justere strømtrekk v/lading via app og automatisk bytte mellom dag/nattmodus i tunneler. DET hadde vært en forbedring.

Enig, spesielt sistnevnte. Utrolig at det ikke er på plass, burde være en smal sak å programmere. Eller i det minste autodimming.

Muffinman

2D designet er jo heller ikke helt gjennomført. Ikonene for nav, kamera, energyapp osv har fortsatt 3D- design. 14- åringen kommenterte at det så dumt ut  :)

Tuxedo

#32
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 16:17
Videre sjekket jeg om den bebudede hill hold-funksjonen var på plass - det var den ikke.
Den oppdaterte hill hold-funksjonen forutsetter det nye bremsesytemet, siden den ikke bruker park-bremsen.  Det som skjer er at etter du slipper pedalen fra full stopp, så står de vanlige bremsene fortsatt inne, inntil du trykker på wattpedalen.  Sikkert kjekt å ha når man f.eks. står lenge og venter på grønt lys - da kan man hvile foten litt.  For oss med veteranbiler er alternativet å sette bilen i Park, men det er naturligvis mer komlete.

Men klart de kunne ha laget en variant av dette for oss veteraner ved å bruke parkbremsen i stedet.

Muffinman

Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Den har jo "hill assist" som holder i ett sekund før den slipper. Er det noen teknisk begrensning som gjør at den ikke kan holde lenger?

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 18:34
Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Den har jo "hill assist" som holder i ett sekund før den slipper. Er det noen teknisk begrensning som gjør at den ikke kan holde lenger?
Nei, det tror jeg ikke.  Handler om prioriteringer, eller i verste fall latskap.

RaBalder

Jeg blir ikke klok på varmestyringen jeg heller. Må ha på 24-25 grader før det begynner å bli behagelig.


  • Ser nesten ut som det er en offset på innstilt temperatur. ~5 grader
  • Og vifta går jo nesten ikke i det hele tatt nå.

Jeg overlever og "står han av", men alt var nå bedre før  :)

Teslanewbie

#36
En bil som utvikles og der alle nyefeatures skulle være mulig å ettermontere ble det sagt den gangen av blendahvit glisene som promoterte bilen

SW oppdatering skulle gjøre bilen bedre etc etc...

Gamle biler har fått hva??
Ikke dekktrykk display . Ikke hilhold . Den lovete performance forbedringen uteble .  Etc etc

Så den nye v7 på en gammel p85 og den nye grafikken på gammel display med mindre oppløsing er bare fryktelig.   Kornete og pixlet . Overgangen i nyanse er ikke jevn  men heller slik som ved en lcd skjerm på 90tallet .. huff . Og at displayen fremdeles ikke klarer å gå over i nattmodus når det er natt eller i tunnel er for meg et mysterium at det ikke prioriteres ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Går over til nattmodus etter 5 minutter med lys under et visst nivå. Hvis du har valgt "auto" vel og merke. Det fungerer til natt, men ikke til tuneller.

atta

Grafikken var en kjærkommen oppgradering! Ser mye mer moderne og lekkert ut.

MEN det pixelerer noe voldsomt på den lille skjermen for vi som har gammelt display. :(

Lokführer

Jeg opplever bra stabilitet på Rdio og TuneIn. Det er supert.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

F_P

Apropos denne varmen. Har også merket meg at jeg må skru opp ca. 3 grader på innstillingene. Litt irriterende på søndag, men etter en tur på over 500km så sitter det i knotten at varmen er opp kontra tidligere.

Men, kom til å tenke på en ting. Hadde en kar innom for dashcam-montering for noen uker siden, og han hadde målt temperaturen i kupeen en del med 6.2 og eldre SW. Han kunne fortelle at bilen med denne SW alltid holdt 4-5 grader mer i kupeen enn det som stod på displayet tidligere. Kan det være så enkelt som at de har justert dette nbå, og at vi derfor reagerer?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

amund

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 07:44
SW oppdatering skulle gjøre bilen bedre etc etc...

Gamle biler har fått hva??
Ikke dekktrykk display . Ikke hilhold . Den lovete performance forbedringen uteble .  Etc etc

Hva med torque sleep? Har dere merket noe til det? Jeg skjønner uansett ikke NÅR den skulle sove på en RWD, men jeg prøvde i park og drive, med og uten creep i går. Ser ut som bilen bruker 0 strøm når den står stille uansett. Som før.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

fonberg

Sitat fra: amund på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 12:36
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 07:44
SW oppdatering skulle gjøre bilen bedre etc etc...

Gamle biler har fått hva??
Ikke dekktrykk display . Ikke hilhold . Den lovete performance forbedringen uteble .  Etc etc

Hva med torque sleep? Har dere merket noe til det? Jeg skjønner uansett ikke NÅR den skulle sove på en RWD, men jeg prøvde i park og drive, med og uten creep i går. Ser ut som bilen bruker 0 strøm når den står stille uansett. Som før.

Det er flere på Facebookgruppen som mener at de har fått redusert energiforbruk på sine faste ruter med sine RWD, størrelsesorden +/- 10%.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Einstein

Jeg har en S60 (med AP), og uten eksakte målinger mener jeg å se redusert forbruk. Litt vanskleig å måle til og fra jobb med mye kø og variabel temperatur, men likevel...

Varmeapparatet måtte jeg skru ned en grad fra 22 til 21 i dag, så det ser også ut til å funke bra hos meg.

Ooops: ser nå at dette var tråden for eldre modeller, men lar det likevel stå da det er relevant for RWD.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

eDooku

Sitat fra: F_P på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 09:31
Men, kom til å tenke på en ting. Hadde en kar innom for dashcam-montering for noen uker siden, og han hadde målt temperaturen i kupeen en del med 6.2 og eldre SW. Han kunne fortelle at bilen med denne SW alltid holdt 4-5 grader mer i kupeen enn det som stod på displayet tidligere. Kan det være så enkelt som at de har justert dette nbå, og at vi derfor reagerer?
Haha, skulle ikke forbause meg! Spent på om noen nå legger et termometer i bilen for å sjekke dette?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA