GM Bolt i salg (lenge) før TM Model 3

Startet av timingbeltkiller, onsdag 21. oktober 2015, klokken 20:24

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: 3irikur på onsdag 28. oktober 2015, klokken 10:47
Evt. inkludere ladeport for ChaDeMo eller Combo/CCS ved siden av SC?

Har tenkt i disse baner selv. Ville ikke se bort i fra at TM3 (og andre fremtidige modeller fra Tesla) vil komme med CCS plug i bilen her i Europa i det minste, den vil da kunne benytte både Type2 AC, Type2 DC-Mid/Supercharger og Type2 DC-High/Combo/CCS. Dette sammen med forventet utbygging av CCS innen EU/EØS så vil ChaDeMo adapteret omtrent bli overflødig.
Model S 85D

Rav4_EV

SitatHar tenkt i disse baner selv. Ville ikke se bort i fra at TM3 (og andre fremtidige modeller fra Tesla) vil komme med CCS plug i bilen her i Europa i det minste, den vil da kunne benytte både Type2 AC, Type2 DC-Mid/Supercharger og Type2 DC-High/Combo/CCS. Dette sammen med forventet utbygging av CCS innen EU/EØS så vil ChaDeMo adapteret omtrent bli overflødig.

Å ødelegge designet med en svær luke i skutesiden tror jeg Tesla ikke kommer til å gjøre. Blir det mange nok CCS ladere vil de tilby en adapter på samme måte som chademo.
CCS er designet for å passe til biler med tradisjonelt tanklokk. (Konverterte bensin og dieselbiler)
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:05Å ødelegge designet med en svær luke i skutesiden tror jeg Tesla ikke kommer til å gjøre. Blir det mange nok CCS ladere vil de tilby en adapter på samme måte som chademo.
CCS er designet for å passe til biler med tradisjonelt tanklokk. (Konverterte bensin og dieselbiler)
Jeg er enig med Amoss. Å ha bil som er CCS kompatibel tilfører såpass mye nytte til bilen til en såpass liten kostnad, at det gir fullstendig mening. Da har man en bil der man egentlig kun trenger Type 2 kabel og UMC, så er tilnærmet alle brukssituasjoner dekket.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:05
CCS er designet for å passe til biler med tradisjonelt tanklokk. (Konverterte bensin og dieselbiler)

"Tradisjnelle" tanklokk behøver ikke være så veldig tradisjonelle. Har da vært biler med tradisjonell tankpåfylling skult bak/under baklys før...
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA