Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av 70d

Startet av Salvesen, søndag 18. oktober 2015, klokken 10:24

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

oleredv

Gratulerer og velkommen i venteklubben ja. Kan berre informere om at hyppige runder innom MyTesla, Wilhelmsen sine logistikksider og til slutt Marinetraffic.com ikkje gjer at ventetida blir kortare!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Powerflux

Sitat fra: Salvesen på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 13:56
Nei orket ikke ventngen mer, nå er bil bestilt :D

Det ble svart bil med svart interiør og tak.

-Autopilot
-Luft
-Hifi
-Panorama
-Premium interiør
-2gen seter
-4x4

Gleder meg i hel! Dette blir 3ish tøffe måneder! :D
Samme her  ;D ;D

Svart med svart interiør

-4x4
-Autopilot
-Vinterpakke
-NextGen seter

Blir bra dette ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

bertin

Jeg har bestilt 2 blå biler med sort interiør for levering i april (85D) og mai (70D) neste år. Begge har alt utstyr utenom felg oppgradering. Vanskelig å velge bort noe så det ble som Ole Brumm, ja takk full pakke.

Klarte ikke å vente lengre og har nå kjøpt meg en sølv 70D Tesla med sorte NG seter som eneste ekstra utenom 19" Cyclone felger. Dette er nok det smarteste jeg har gjort på bil fronten, i alle fall økonomisk. Gleden av å kjøre bilen er stor selv uten alt ekstra utstyret.

Har også konkludert med jeg ikke trenger 85D. Batteriet i 70D holder i masse for mitt bruk.

Bare å glede seg til dere får bil. Det blir en ny tidsregning, før og etter Tesla.







Knnot

Sitat fra: bertin på onsdag 21. oktober 2015, klokken 12:11
Jeg har bestilt 2 blå biler med sort interiør for levering i april (85D) og mai (70D) neste år. Begge har alt utstyr utenom felg oppgradering. Vanskelig å velge bort noe så det ble som Ole Brumm, ja takk full pakke.

Klarte ikke å vente lengre og har nå kjøpt meg en sølv 70D Tesla med sorte NG seter som eneste ekstra utenom 19" Cyclone felger. Dette er nok det smarteste jeg har gjort på bil fronten, i alle fall økonomisk. Gleden av å kjøre bilen er stor selv uten alt ekstra utstyret.

Har også konkludert med jeg ikke trenger 85D. Batteriet i 70D holder i masse for mitt bruk.

Bare å glede seg til dere får bil. Det blir en ny tidsregning, før og etter Tesla.

Såå, du har fortsatt en blå 85D og en blå 70D i bestilling, men kjøpt deg en sølv 70D med kun nextgen som ekstrautstyr i mellomtiden? Eller er planen tre Teslaer?  ;D

bertin

Ja det stemmer. Planen er å ha 1 Tesla og eventuelt selge/avbestille de 2 andre. Har også en X reservasjon fra mars i år, får se hvor dyr denne blir før jeg avgjør om jeg tar levering av denne.

Jeg har kjøpt 2 sølv 70D i høst, men etter en kamerat hadde lånt den en tur ville han ikke gi den tilbake. Heldigvis fikk jeg tak i en helt lik så ikke familien eller andre la merke til det.  :D :D :D

Jeg vurdere også å bytte fra blå til sølv på den ene jeg har i bestilling siden sølv er min favoritt og dette ikke var mulig når jeg gjorde bestillingene. Er litt usikker på om jeg får til dette uten å endre pris på bilen.

boma

Min Tesla ble satt i produksjon i dag  8)

Bekreftet designet 07.10. Så var 14 dager i "produksjonskø"

Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

Salvesen

Sitat fra: boma på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:34
Min Tesla ble satt i produksjon i dag  8)

Bekreftet designet 07.10. Så var 14 dager i "produksjonskø"

Bekreftet min i dag, spennende åse hvor lenge jeg blir sittende ikø :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cobos

Som en kommentar til sort interiør. Jeg har også det og var litt redd for at det ville bli for mørkt. Men panoramataket har god solskjerming, samtidig med at det slipper inn nok lys til at bilen oppleves luftig og trivelig. Og de få dagene det er godvær er det faktisk skikkelig digg å kunne åpne det opp. Så på tross av alle problemene snakker om med panoramatak har de noen fordeler også :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

oleredv

Vil forøvrig anbefale dere som bestiller bilar i desse dagar om å legge inn info i bestillingsarket:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10353.0.html

På den måten kan jo framtidige kjøparar danne seg eit bilde av kor lang tid prosessen frå bestillt til utlevert bil tar.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Salvesen

Sitat fra: oleredv på torsdag 22. oktober 2015, klokken 08:51
Vil forøvrig anbefale dere som bestiller bilar i desse dagar om å legge inn info i bestillingsarket:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10353.0.html

På den måten kan jo framtidige kjøparar danne seg eit bilde av kor lang tid prosessen frå bestillt til utlevert bil tar.

Da har jeg oppdatert! Hvor finner en VIN nummeret forresten? Ser det står et nummer som kan minne om dette til venstre fra status vinduet. kan det være dette?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

oleredv

Det stemmer ja. Begynner med 5YJSA
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Muffinman

Hvis bestillingen er fersk er kanskje ikke VIN tildelt enda, da vil det stå et reservasjonsnummer der. I så fall er det bare å smøre seg med tålmodighet, og sjekke at F5 fungerer bra.

Knnot

Sitat fra: bertin på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:10
Ja det stemmer. Planen er å ha 1 Tesla og eventuelt selge/avbestille de 2 andre. Har også en X reservasjon fra mars i år, får se hvor dyr denne blir før jeg avgjør om jeg tar levering av denne.

Jeg har kjøpt 2 sølv 70D i høst, men etter en kamerat hadde lånt den en tur ville han ikke gi den tilbake. Heldigvis fikk jeg tak i en helt lik så ikke familien eller andre la merke til det.  :D :D :D

Jeg vurdere også å bytte fra blå til sølv på den ene jeg har i bestilling siden sølv er min favoritt og dette ikke var mulig når jeg gjorde bestillingene. Er litt usikker på om jeg får til dette uten å endre pris på bilen.

Så fremfor å beholde en av de bestilte bilene med alt utstyr, så ønsker du heller å beholde den i sølv med kun nextgen setene som ekstrautstyr? Bilen er i utgangspunktet godt utstyrt og autopilot kan du blant annet aktivere senere. Som vi ser i denne tråden er det svært individuelt hva man må ha og ønsker å ha som ekstrautstyr i bilene. Hva som er rett kombinasjon for deg er nok ikke rett for andre og vice versa.

Mht. fargevalg ser jeg svært få i sølv, men ennå ikke sett noen i den nye blåfargen heller foruten en demobil hos Tesla Sandnes. Stilig farge og minner mye om Le mans blå til BMW.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA