Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nødvendig med service?

Startet av Mumitrollet, tirsdag 13. oktober 2015, klokken 08:03

« forrige - neste »

Mumitrollet

Følger dere alle serviceintervallene? Har forstått at det er svært lite feil med Leaf i utgangspunktet, i tillegg til høye servicekostnader. Også gjelder jo garantien selv om man velger å ha bilen på service eller ei.

http://www.nettavisen.no/na24/smartepenger/garantien-gjelder-selv-om-du-gir-blaffen-i-service/3423143990.html
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

Sele

Står at hvis feilen har årsakssammenheng med at du har droppet service så vil ikke feilen bli dekket av garantien. Sjanseseilas spør du meg så jeg dropper ikke service på bilene mine.

Gliderman

Om service er så dyrt er jeg litt usikker på. Jeg betalte rundt 2500 for første service. Når jeg først har blåst en god neve med kroner på ny bil,  blir det en bitte liten ekstra kostnad.  Jeg synes det er fornuftig med service og at bilen får en sjekk.
Andre har helt sikkert en annen oppfatning.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

BE

Meget spesielt på Leaf. Det er ingen kritiske servicepunkter sammenlignet med en eksosbil som vil medføre en potensiell høy kostnad dersom de utelates.

Det dyreste servicepunktet er den pålagte bremsesmøringen, men om bremsene henger seg eller må byttes grunnet korrosjon vil de ikke dekke disse selv om du har utført service. Altså kan en spare servicepengene og heller kjøpe kliss nye bremsedetaljer etter noen år om det skulle være nødvendig.

Jeg vil nesten påstå at det er tilnærmet valgfritt om en skal utføre service hvis en ser på betingelsene for å opprethode garanti/reklamasjon på Leaf. Dette gjelder for så vidt på alle elbilene på markedet. Andre produsenter har en til dels betydelig lavere kostnad på service, noe som kanskje bekrefter nettopp dette. Service på Leaf er kjempedyrt sammenlignet med konkurrentene.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Electrix

Jeg hadde min på service de to første årene, men jeg droppet det i år.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

kakraemer

Helt enig med BE.

Skifter kupefilter årlig og bremsevæske hvert 3. år.
Kjølevæske når foreskrevet.
Bremse-smøre servicen koster fort 1-1,5 tusen i året hos Nissan.
Regner med bremsene holder 5+ år uten oppsmøring og da kan jeg bytte calipere/skiver/klosser rund baut for den summen. Uansett vil aldri Nissan dekke noenting som helst på bremsesystemet (uavhengig av service) da det er regnet som slitedeler.
Batterirapporten de tar til 1600,- er rett og slett ubrukelig, den forteller ingenting fornuftig.
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA