Nå har jeg fått svar fra TM om hva som feiler bilen min etter hver oppdatering.
Jeg har tidligere fått deler av en oppdatering korrumpert uten at dette er rettet opp. Da SW-oppdateringer ikke lastes ned som komplett SW, er disse biter ikke oppdatert seinere. Det virker noe pussig for meg at når en nedlasting ikke er komplett, så er det vanlig at man får en feilmelding - og man må laste ned på nytt. Slik er det tydeligvis ikke på TMS? Når ny SW lastes ned, så er det ikke sikkert at de samme programsnuttene blir lastet ned, da kun de biter med oppdatering blir gjenstand for nedlasting.
Når bilen så får ny SW, kjører den et initialiseringsprogram første gang. Her blir den korruperte biten av programmet oppdaget - og SW legger inn defaultverdier. Dette skal være årsak til at bilen kaller seg "Founder" og blir rød på fargen.
Nå har TM lastet ned all SW på nytt. Det gjenstår kun å se om det virker som det skal ved neste oppdatering.
- Er litt flau over "pipelyden" som oppsto og var tiltagende da jeg fikk SW-feilen. - Det var batteriet på parkeringsuret som var tomt for strøm - etter 3 mnd.! - Selvfølgelig piper ikke uret når man står stille (da er det jo normalt ingen i bilen). Batterialarmen virker kun når bevegelsessensoren er aktivert. Det blir den ofte når man kjører i svinger i lav hastighet og ikke når man "cruiser" i høy hastighet.
Burde ha oppdaget dette tidligere men var så opptatt av SW-feilen at jeg ikke undersøkte det nærmere - dessuten kom alarmen kun under kjøring.