Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Høyde på falcondører

Startet av Lynet, onsdag 30. september 2015, klokken 19:37

« forrige - neste »

Lynet

Noen som har funnet tekniske data på MX? Tenker da spesielt på hvor høy falcondørene blir i åpen tilstand?
Det er ikke synsinger og beregninger på diverse bilder som er interessant, men konkret mål oppgitt av Tesla.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

samotholt

Jeg kunne gjerne tenkt meg å vite bakkeklaring på bilen.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Stikkkontakt

Sitat fra: Lynet på onsdag 30. september 2015, klokken 19:37
Noen som har funnet tekniske data på MX? Tenker da spesielt på hvor høy falcondørene blir i åpen tilstand?

Med utgangspunkt i Musks høyde på 181 cm+lakksko vil jeg anta at det ligger i overkant av 220 cm.

pberg

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Teslanewbie

#4
Jeg hadde gjerne sett en demonstrasjon hvordan de åpner dørene i et normalt parkeringshus med takhøyde på 210 ...... 

Jeg kan gi fasit. X kan ikke åpnes i full høyde i et normalt europeisk parkering eller parkeringshus der takhøyden er 210-230cm.

Disse dørene er bare idioti og viser at tesla prioriterer helt feil ! Wowfaktor , ja, men ikke  praktisk i lengden. Kanskje forbeholdt 1% populasjonen men ikke for massemarkedet.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Som du så på prensentasjonen gik bakluka like høyt som falkedørene. Er du i et p-hus der du ikke får bakluka helt opp ofte?

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på fredag 02. oktober 2015, klokken 15:47
Som du så på prensentasjonen gik bakluka like høyt som falkedørene. Er du i et p-hus der du ikke får bakluka helt opp ofte?

Er du av den oppfatningen at model S er like høy som model X ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Stikkkontakt

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 02. oktober 2015, klokken 15:02
Jeg hadde gjerne sett en demonstrasjon hvordan de åpner dørene i et normalt parkeringshus med takhøyde på 210 ...... 

Jeg kan gi fasit. X kan ikke åpnes i full høyde i et normalt europeisk parkering eller parkeringshus der takhøyden er 210-230cm.

Disse dørene er bare idioti og viser at tesla prioriterer helt feil ! Wowfaktor , ja, men ikke  praktisk i lengden. Kanskje forbeholdt 1% populasjonen men ikke for massemarkedet.

En standard Hörmann garasjeport slik jeg har hjemme begrenser takhøyden til 208 cm når døren er åpen. Jeh tviler på at innstigninen til rekke to og tre er "super-convenient" dersom dørene stanser 30 cm fra fullerigert tilstand..

petersv

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 02. oktober 2015, klokken 16:03
Sitat fra: petersv på fredag 02. oktober 2015, klokken 15:47
Som du så på prensentasjonen gik bakluka like høyt som falkedørene. Er du i et p-hus der du ikke får bakluka helt opp ofte?

Er du av den oppfatningen at model S er like høy som model X ?

Er du av den oppfatning av at bakluka på X5, XC90 +++ ikke lar seg åpne i p-hus?

Teslanewbie

#9
Ja, jeg kan ikke åpne bakluken helt opp på min BMW SUV i garasjen. Har derfor begrenset den automatiske bakluken slik at den ikke åpner maks opp.

Garasjehøyden er standard garasje , nybygget funkishus . Mekanikken til garasjeporten og garasjeporten ( når den er åpen) begrenser høyden.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

satheesh.net

Dørene går alltid opp så du får i hvertfall lirket deg ut/inn på et vis. Hvor stor åpningen er kommer helt an på høyde og bredde og/eller obstruksjoner sensoren føler. Jeg ble imponert hvor bra dette fungerte! De oppfører seg helt uavhengig av hverandre og bøyer seg annerledes alt ettersom.

sigurdi

Sitat fra: satheesh.net på fredag 02. oktober 2015, klokken 22:53
Dørene går alltid opp så du får i hvertfall lirket deg ut/inn på et vis. Hvor stor åpningen er kommer helt an på høyde og bredde og/eller obstruksjoner sensoren føler. Jeg ble imponert hvor bra dette fungerte! De oppfører seg helt uavhengig av hverandre og bøyer seg annerledes alt ettersom.

Vil tro det hjelper å se dørene Live med tanke på mange av begymringene rundt dem.

Så man må bare smørre seg med tolmodighet eller kjøpe en Model S om en tror at ikke Model X er bilen man har behov for.
Horten
Model X90D (18.03.17)


Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

satheesh.net


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA