Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tanker etter lansering

Startet av mack_, onsdag 30. september 2015, klokken 12:58

« forrige - neste »

Lynet

Hva med sikkerheten innvendig i bilen? Elon var jo så opptatt av sikkerhet, men ved en kollisjon vil alt som er i bagasjerommet rase uhindret fremover i bilen! Eller har noen sett noen form for lastsikring?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

arnejorg1

Sitat fra: ZOE på onsdag 30. september 2015, klokken 19:25
Sitat fra: GOS på onsdag 30. september 2015, klokken 18:59
Sitat fra: ZOE på onsdag 30. september 2015, klokken 18:53
Dette her er vel  ikke lovlig i  Norge?


Det er jo ikke lys og den dekker skiltet?
Er det i det hele tatt lov med så voldsomt langt utstikk bak? jeg har ikke funnet noen regel som sier noe om dette, men det er sikkert noen her som vet?
Så sant du har mindre enn 70 kg på "kula" så må jo dette være like lovlig som tilhenger.

Tror ikke dette er noe problem.


Slik som på bildet er iallefall ikke lovlig , ettersom det ikke er skilt og lys bakerst.

Det er lov med utstikkende last bak. Så lenge den merkes er det ingen bergrensning på hvor lang bak lasten kan stikke. I dette tilfelle bør man vel sette på extra lys bak på stativet.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

VL

Er meget spent på hvor lenge det blir til vi selv får konfigurere den... Og selvfølgelig hva prisen på den er.. Ellers en flott bil, men syns de måkedørene er i overkant kleine, hva tenker dere? Det er nesten sånn at de er en kjøps brems for min del.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

cra

Ble (som alltid) litt hypa når jeg så lanseringen (selv om Elon med fordel kunne ha øvd litt mer; han virka litt usikker/nølende/uforberedt), men er også skeptisk til falkevingedørene. Veldig stilige, for all del, men jeg er skeptisk til hvor bra dette vil fungere om vinteren, med snø og is på taket, gjerne kombinert med vind som blåser det ned i kupeen, samt hvor tett det blir rundt kantene, etc.

Men ingen ting vil glede meg mer enn at skepsisen blir gjort til skamme. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

Sitat fra: cra på torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:26
Ble (som alltid) litt hypa når jeg så lanseringen (selv om Elon med fordel kunne ha øvd litt mer; han virka litt usikker/nølende/uforberedt), men er også skeptisk til falkevingedørene. Veldig stilige, for all del, men jeg er skeptisk til hvor bra dette vil fungere om vinteren, med snø og is på taket, gjerne kombinert med vind som blåser det ned i kupeen, samt hvor tett det blir rundt kantene, etc.

Men ingen ting vil glede meg mer enn at skepsisen blir gjort til skamme. :)

Det er slik Elon er, se på noen presentasjoner fra 3-4 år siden så ser du hvor mye han har forbedret seg.

satheesh.net

Sitat fra: petersv på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:42
Sitat fra: cra på torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:26
Ble (som alltid) litt hypa når jeg så lanseringen (selv om Elon med fordel kunne ha øvd litt mer; han virka litt usikker/nølende/uforberedt), men er også skeptisk til falkevingedørene. Veldig stilige, for all del, men jeg er skeptisk til hvor bra dette vil fungere om vinteren, med snø og is på taket, gjerne kombinert med vind som blåser det ned i kupeen, samt hvor tett det blir rundt kantene, etc.

Men ingen ting vil glede meg mer enn at skepsisen blir gjort til skamme. :)

Det er slik Elon er, se på noen presentasjoner fra 3-4 år siden så ser du hvor mye han har forbedret seg.

Han har en litt awkward personlighet, spesielt i store forsamlinger. Det er helt tydelig at han ønsker å si mer, men blir hemmet av måten han artikulerer seg. Hjernen jobber liksom i et helt annet tempo enn han klarer å formulere seg og få det sagt i taleform. ;)

Men folk flest liker faktisk dette (hvertfall her i USA). Flere rundt i salen sa til hverandre hvor mye de likte den "rare" måten han var på.

Ellers har du folk i den andre enden av skalaen som mener han rett og slett er katastrofalt dårlig til å holde slike presselanseringer. Se f.eks. her: Elon Musk's Tesla Model X launch was a marketing and PR disaster.

Personlig har jeg ingen store preferanser så lenge produktet som lanseres er godt!

cra

Joda, jeg skjønner at det er en del av den han er, og det er helt greit. Men det framstår som litt uprofesjonelt, spesielt når en sammenligner med hvor glatt visse andre bedriftsledere presenterer sine nye produkter. ;)

Jeg har heldigvis ingen problemer med å se forbi den ru overflata, så for min del er det helt i orden, og jeg skal på ingen måte prøve å påstå at jeg hadde framstått noe bedre foran så mange folk!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leif1

Tror det er mange bedrifter som kunne ønsket seg en toppsjef med en sånn drivkraft som han der har.
Konvertitt fra S til X

Teslanewbie

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:54
Sitat fra: petersv på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:42
Sitat fra: cra på torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:26
Ble (som alltid) litt hypa når jeg så lanseringen (selv om Elon med fordel kunne ha øvd litt mer; han virka litt usikker/nølende/uforberedt), men er også skeptisk til falkevingedørene. Veldig stilige, for all del, men jeg er skeptisk til hvor bra dette vil fungere om vinteren, med snø og is på taket, gjerne kombinert med vind som blåser det ned i kupeen, samt hvor tett det blir rundt kantene, etc.

Men ingen ting vil glede meg mer enn at skepsisen blir gjort til skamme. :)

Det er slik Elon er, se på noen presentasjoner fra 3-4 år siden så ser du hvor mye han har forbedret seg.

Han har en litt awkward personlighet, spesielt i store forsamlinger. Det er helt tydelig at han ønsker å si mer, men blir hemmet av måten han artikulerer seg. Hjernen jobber liksom i et helt annet tempo enn han klarer å formulere seg og få det sagt i taleform. ;)

Men folk flest liker faktisk dette (hvertfall her i USA). Flere rundt i salen sa til hverandre hvor mye de likte den "rare" måten han var på.

Ellers har du folk i den andre enden av skalaen som mener han rett og slett er katastrofalt dårlig til å holde slike presselanseringer. Se f.eks. her: Elon Musk's Tesla Model X launch was a marketing and PR disaster.

Personlig har jeg ingen store preferanser så lenge produktet som lanseres er godt!

Det trengs en nerd for at på et nerdete måte presentere nerdete  features for nerder ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

lunitiks

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 01. oktober 2015, klokken 17:58
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:54
Sitat fra: petersv på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:42
Sitat fra: cra på torsdag 01. oktober 2015, klokken 09:26
Ble (som alltid) litt hypa når jeg så lanseringen (selv om Elon med fordel kunne ha øvd litt mer; han virka litt usikker/nølende/uforberedt), men er også skeptisk til falkevingedørene. Veldig stilige, for all del, men jeg er skeptisk til hvor bra dette vil fungere om vinteren, med snø og is på taket, gjerne kombinert med vind som blåser det ned i kupeen, samt hvor tett det blir rundt kantene, etc.

Men ingen ting vil glede meg mer enn at skepsisen blir gjort til skamme. :)

Det er slik Elon er, se på noen presentasjoner fra 3-4 år siden så ser du hvor mye han har forbedret seg.

Han har en litt awkward personlighet, spesielt i store forsamlinger. Det er helt tydelig at han ønsker å si mer, men blir hemmet av måten han artikulerer seg. Hjernen jobber liksom i et helt annet tempo enn han klarer å formulere seg og få det sagt i taleform. ;)

Men folk flest liker faktisk dette (hvertfall her i USA). Flere rundt i salen sa til hverandre hvor mye de likte den "rare" måten han var på.

Ellers har du folk i den andre enden av skalaen som mener han rett og slett er katastrofalt dårlig til å holde slike presselanseringer. Se f.eks. her: Elon Musk's Tesla Model X launch was a marketing and PR disaster.

Personlig har jeg ingen store preferanser så lenge produktet som lanseres er godt!

Det trengs en nerd for at på et nerdete måte presentere nerdete  features for nerder ...

+1
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

slumberjack

Synes ikke det var noen katastrofepresentasjon, heller ikke fantastisk god, men jeg hadde kanskje bygd opp litt vel mye forvetninger selv. Var den bare 30 minutt? 

Skulle det ikke lanseres mye fancy info om autoplioten som skulle være enda mer omfattende enn Model S sin? Lite ble sagt om designet, fronten ble ikke forklart (hva gjør man med tingene man fjernet nose cone for før? Spolieren bak, knapt nevnt, vel? Gir front og justerbar spoiler noen prosent forbedret rekkevidde? 

Jeg ser absolutt fordelene med luftfiltreringen for kinamarkedet, men utover det hadde jeg tydeligvis forventet noen litt  større overraskelser. 

Jeg går ut ifra at solskjermingen i frontglasset hverken er photochromic eller electrochromic?

Teslanewbie

Det ble ikke nevnt noe om de nye lyktene eller hvorfor det er kameraer i sidespeilene ... Presentasjonen var ikke særlig informativ imoe
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

SigX

Presentasjonen bærer preg av hastverk for å vise aksjonærene at de holder ord, og begynner leveringer i tredje kvartal.
Sitter med en følelse av at bilene som ble levert ut nå ikke er 100% ferdige, og at ikke alle funksjoner er helt ferdig testet og utprøvd.

KrW

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 02. oktober 2015, klokken 16:05
Det ble ikke nevnt noe om de nye lyktene eller hvorfor det er kameraer i sidespeilene ... Presentasjonen var ikke særlig informativ imoe

Har ikke fått med meg disse kameraene i sidespeilene. Har du bilde på det?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Sandvika

Bare jeg som ikke ser SUV/CUV elementene? Dette fremstår som en reinspikka minivan. Høyde og setekombinasjoner al a Voyager og Grand Caravan. Det høres kanskje kulere ut med SUV, men la oss kalle en spade for en spade???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA