Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal du sitte oppe i natt for å se live stream av launch av Model X? :-)

Startet av KrW, tirsdag 29. september 2015, klokken 12:21

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: lunitiks på onsdag 30. september 2015, klokken 09:27
- Autopilot
- Biovåpenforsvar
- Romraketter

Noen som vet hva denne fyren EGENTLIG pønsker på?

Tipper Elon Musks favorittserie er Big Bang Theory.

Cato76

Nei jeg må si at jeg likte bedre X'en med nosecone. Hvor skal man feste autopass brikken nå da? Midt på det store frontvinduet...?  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Brede

Det var jo dette Tesla var redd for å gjøre med Model S. Husker det var folk fra designavdelingen som fortalte om kompromissene med design av fronten og nosecone.
De mente at "glatte" fronter er fremtiden, men det tar tid før folk blir vant til radikale omlegginger i bildesign. De var derfor redde for at en Model S med for glatt utseende foran ville ødelegge salget for en særdeles viktig bilmodell.

Ser nå ut til at de har blitt modigere og har mere å gå på når de etter hvert innfører mere aerodynamiske design i fronten.

Det tok meg et par måneder å bli vant til og å like fronten på Model S.
Fronten på Model X har vokst kraftig på meg på bare et par timer!


Naphoc

I motsetning til Model S (som etter min mening ser bedre ut uten skilt), passet det ganske fint inn her!

KrW

Hvilke lykter ser vi her? Over de vanlige kjørelysene?
Trodde idag var dagen vi skulle få alle svar, men ser ut som det er mye vi kommer til å få vite i dagene fremover også   :D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

F_P

Det der er minst full LED hovedlys. Stusset også på at Musken ikke nevnte de med et ord i videoen. De tennes minst et sted i videoen, og da ser du at alle de nederste prsmene der lyser opp.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Kires

synes det ser mye bedre ut enn frykta, spesielt fronten ble bra. Hadde jeg bare hatt en million til overs som brant i lomma :o
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

KrW


Noen skrev om konfigurering for signatur Europa først ut i 2016. Har selv reservert produksjonsmodell. Er der noen som har hørt om mindre deprimerende konfigureringstidspunkt enn langt ut i 2016?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ELTesla


ToWalkOrDrive

2 ting jeg ikke fatter:
- Hvordan i huleste skal noen få plass i bakerste rad? Taket skrår jo vanvittig! Regner med det ikke er bakerste rad vi ser her?
- Skulle ikke falkedørene gjøre det så mye lettere å komme inn i bakerste rad? Ser ut som en i hvert fall må vippe midterste sete fremover for å komme baki. Ser heller ikke så veldig bred ut den falkedøren i forhold til framdøren...?

Eller er dette ikke den reelle bilen?
Tesla Model Y                         2021-

SunSeeker

Sitat fra: F_P på onsdag 30. september 2015, klokken 12:41
Det der er minst full LED hovedlys. Stusset også på at Musken ikke nevnte de med et ord i videoen. De tennes minst et sted i videoen, og da ser du at alle de nederste prismene der lyser opp.

Jeg tror faktisk ikke bilen er ferdig enda, og at de ikke har fått til alt de vil lansere. MEN, når noe ikke fortelles, skaper det ENDA mere spekulasjon ::)
Men som Musken skrev på Twitter for litt siden, så kommer det mere senere.

Elon Musk ‏@elonmusk  4h4 hours ago
Btw, price of Model X is actually only $5k more than S. Lower cost versions coming later.

Hodetelefoner

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. september 2015, klokken 13:45
2 ting jeg ikke fatter:
- Hvordan i huleste skal noen få plass i bakerste rad? Taket skrår jo vanvittig! Regner med det ikke er bakerste rad vi ser her?
- Skulle ikke falkedørene gjøre det så mye lettere å komme inn i bakerste rad? Ser ut som en i hvert fall må vippe midterste sete fremover for å komme baki. Ser heller ikke så veldig bred ut den falkedøren i forhold til framdøren...?

Eller er dette ikke den reelle bilen?
Har du ikke sett video av bilen? Den svarer deg på dine spørsmål. 7 voksne får plass :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA