Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Releet slår inn og kjørelampa lyser grønt, men bilen kjører ikke.

Startet av Ando, tirsdag 22. mars 2011, klokken 11:28

« forrige - neste »

Ando

Et problem oppsto i dag da jeg etter å ha kjørt bilen et par km stoppet og sto på "tomgang". Hørte et svakt dunk fra motorrommet etterfulgt av svidd lukt. Releet hadde slått seg ut og slo inn igjen da jeg vred om nøkkelen, men ingenting skjedde da jeg tråkket på gasspedalen.
Kjørelampa lyser grønt. Lampa for elektrisk feil lyser sporadisk.

Noen tanker om hva som kan ha skjedd?
Bor i Asker. Kjører i-Miev hver dag tur retur Oslo

Thomas Parsli

Har du sjekket børstene?
Og hvis ikke -hvor langt har de gått og når ble de sjekket sist?

Jeg har opplevd noe lignende (både lyd og lukt...) og da var det børstene som var helt nedslitt...
(En trist affære som resulterte i motorbytte)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Ando

Frykter at det kan være nedslitte børster og burde kanskje sjekket dette. Den har riktignok vært mye inn og ut hos Enviro i Lier denne vinteren og jeg trodde derfor at de hadde kontroll på børstene mine, men der kan jeg altså ha tatt feil....

Bilen ble hentet av Viking og står nå hos Enviro på Nesbru i påvente av dom.
Bor i Asker. Kjører i-Miev hver dag tur retur Oslo


Ando

Hei

Konklusjon er at motoren har tatt kvelden. Vi har hatt forferdelig mye problemer med batteriene på bilen (kjøpte den i juni 2010 og har hatt den på verksted fire ganger). Er veldig usikre på om det er verdt å betale 38000,- hos Enviro på Nesbru for en brukt og overhalt motor.

Tips tas imot med takk...  :)
Bor i Asker. Kjører i-Miev hver dag tur retur Oslo

Thomas Parsli

Ring Enviro i drammen, de har hatt fabrikkoverhalte motorer på lager og hvis du har kjøpt bilen der er kanskje prisen litt hyggeligere enn 38.000,-

Alternativt kjøper du en bil med defekte batterier som delebil og bruker motor derfra.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA