Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"- Jeg hadde ikke kjørt denne drittbilen hvis det ikke var for...

Startet av spigney, fredag 25. september 2015, klokken 09:38

« forrige - neste »

spigney

Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

PokerFjes

Tja, jeg mistenker at førermiljøet i e-Up ikke er så komfortabelt for en voksen mann på 185+?  Correct me if I'm wrong :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

ThomasEL

La det først være sagt:
Jeg mener det er helt nødvendig at insentivene opprettholdes. Og det vil være nødvendig i lang tid framover for å flytte massene over fra fossile biler til elbiler..!!

Men samtidig:
Det er ikke alle som kjører elbil bare på grunn av disse "fordelene" og forøvrig syns bilen er "ræva".. Snarere tvert i mot!
Der jeg kjører fins det ikke kollektivfelt, jeg tar ikke gratis ferje og jeg parkerer ytterst sjelden på en avgiftsbelagt parkeringsplass hvor jeg får stå gratis med elbil. Dog hender det en gang av og til at jeg passerer en bomstasjon.
  - Men jeg koser meg med Leafen likevel :D :D
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

PokerFjes

Sitat fra: ThomasEL på fredag 25. september 2015, klokken 11:21
La det først være sagt:
Jeg mener det er helt nødvendig at insentivene opprettholdes. Og det vil være nødvendig i lang tid framover for å flytte massene over fra fossile biler til elbiler..!!

Men samtidig:
Det er ikke alle som kjører elbil bare på grunn av disse "fordelene" og forøvrig syns bilen er "ræva".. Snarere tvert i mot!
Der jeg kjører fins det ikke kollektivfelt, jeg tar ikke gratis ferje og jeg parkerer ytterst sjelden på en avgiftsbelagt parkeringsplass hvor jeg får stå gratis med elbil. Dog hender det en gang av og til at jeg passerer en bomstasjon.
  - Men jeg koser meg med Leafen likevel :D :D
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, og bilholdet mitt er absolutt ikke et nullbudsjett som mange andre skryter av, men jeg trives i e-Golfen og har en nyere og mer miljøvennlig bil enn om jeg skulle kjørt den gamle nox-bomba mi :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

timingbeltkiller

"E-up er en blikkboks", sa han som kjører i3
som karosserimessig vel er den  nåværende bilen mest i slekt med DDR-Trabi
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mazzbot

om valget er mellom en 50 000 - 100 000 ,- bil med diesel/bensin som er slitt,gammel,bråker mye og dyr ! Eller en ny nissan leaf til 220 000 ,- .  Jeg har nettopp kjøpt meg min første bil som 23 åring :) tenkte litt med fornuften og kjøpte en leaf som jeg er strålende fornøyd med :) jeg betaler ca like mye på bilen som jeg gjorde tidligere med damen sin bil i bare forbruk omtrent t/r jobb .

Hadde jeg måtte betale bompenger så hadde jeg fortsatt hatt bilen , sparer på strømmen uansett.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

mo73ro

Sitat fra: elektrolux på fredag 25. september 2015, klokken 11:37
Lurer på hva han syntes om eksosvarianten.

Nettopp! Det er vel poenget. Det finnes drittbiler i alle kategorier.

Nå skulle han vel først og fremst spare penger, men burde kanskje brukt noen tusenlapper til på en Leaf Visia, så kunne han hatt det litt behagelig også.

Disclaimer: Valgte å ikke bli abonnent på BT, så jeg fikk kun lest overskrift og de to første linjene.
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

Elmo

Sitat fra: PokerFjes på fredag 25. september 2015, klokken 09:49
Tja, jeg mistenker at førermiljøet i e-Up ikke er så komfortabelt for en voksen mann på 185+?  Correct me if I'm wrong :)

You stand corrected. Jeg er 186 og har ingen problem i eUp. Har ikke engang setet på bakerste hakk.

Mulig UP er blikkboks, men husk at det er en bil til 150000kr (bensin), så det er unfair å sammenlikne med bilen til 3gangern
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

En perfeksjonert "mini hothatch" der motorvibrasjoner er fjernet, og erstattet med en elmotor med umiddelbar og på grensen til rå og umiddelbar respons i enhver hastighet.

Blir ikke stort bedre enn det i min verden med mulig unntak for den mindre og enda heftigere bilen til George Clooney ;D



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

mo73ro

Sitat fra: elektrolux på torsdag 01. oktober 2015, klokken 08:24

Blir ikke stort bedre enn det i min verden med mulig unntak for den mindre og enda heftigere bilen til George Clooney ;D


Pollenfilteret i Model X er jo større enn den bilen der  8)
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

Mippen

Slike skriverier er ikke akkurat god reklame for elbilen. Det er sikkert en god del folk som bare kjører elbil fordi de vil spare penger. Uansett motivet de har er de også med å sparer miljøet. Det er jo det viktige her eller?

Slike innlegg får alle elbilister til å virke som kyniske snyltere. Det er ikke slik virkeligheten er. Vi har fordelene fordi man vil ha økt innslag av 0 utslipp biler. Incentiver fungerer som det suser, og alle kan skaffe seg fordelene på lovlig vis. Skjønner ikke hvorfor folk ikke prøver en elbil i stedet for å klage over incentiver de også kan nyte godt av. Er sikker på at mange av klagerne kunne klart seg med en rimelig elbil.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA