Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planer om å kjøpe ny "brukt" tesla P85

Startet av skydiveoslo, fredag 25. desember 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

skydiveoslo

Ny på forumet og ny på dette med elbil.

Men jeg har nå kommet frem til at en Tesla blir neste bilen min.

Det blir ikke 4x4 og det må være en P85 eller +.

Jeg har søkt og googlet masse for å prøve å finne mest mulig om disse bilene. Men nye tips er jo alltid fint å få med seg :)

Jeg er jo litt skeptisk til levetid etc på batteri, men med 8 års garanti bør det vel være greit.

Er det spesielle ting man bør se etter på disse bilene?

Bør jeg være bekymret ved å kjøpe en 2014 modell som har gått over 60.000km?

Takker for alle råd og tips

Ingeniøren

Se etter detaljer som: plateskjøter med store avvik, underkant av dører som er skjeve/bølget, lekkasje fra takluke, antislitasjeplate i innfellbart speil som faller ut/har falt ut, dørhandtak som ikke kommer ut, lakk. Dette er gjenganger på Teslaforum her inne.

Har man skiftet DriveUnit?  - sier vel noe om hvor hardt den er kjørt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Espen Hugaas Andersen

P85/P85+ har vært spesielt hardt rammet av drive unit problemer. Dette dekkes på garantien, men det er greit å vite om DU har blitt byttet. Om den ikke har blitt byttet kan det hende at den begynner å bli moden for bytting, i så fall vil man kunne høre ulyder ved prøvekjøring. Det er flere typer ulyd man kan høre - en lyd er såkalt "sirkelsaglyd", en annen er "klunk" ved bytte mellom akselerasjon og regenerering. Det er videoer på youtube der det er beskrevet hva man skal lytte etter.

Jeg vil si at du ikke bør bekymre deg for å kjøpe en 2014 modell, så fremt du er klar over at bilen vil måtte på verksted for utbedring av garanti-saker flere ganger før du kan forvente å være fornøyd med bilen. *Kanskje* har du flaks og bilen er perfekt, men om du forventer en perfekt bil fra dag en er det stor sannsynlighet for å bli skuffet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA