Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har en HV boks til Think?

Startet av PLUTO, torsdag 04. februar 2010, klokken 19:26

« forrige - neste »

PLUTO

VI har fått inn en Think med trolig feil i HV boks. Er det noen som har en slik som de er villige til å selge?

Send meg PM
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

hens

Er det plastlokk eller metallokk, og hva er feilen?

På endel bokser er det varmgang i kontakten med 4 flatstikkere. Det fører til problemer med lading/varmeapparat.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

Jeg vet ikke enda. Det er en Think som har vært hos Ford for reparasjon. Bilen vil ikke kjøre. De trodde først det var motoren og byttet den ut med en annen, men det var ikke feilen. Nå trodde de at det var HV boksen som ikke virket og de anso 30 000 kr for den reparasjonen. Eieren kontaktet dermed Agder Elbilforening for å høre om det var noen som kunne hjelpe. Jeg vil først bare vite om det finnes HV boks å få tak i til en overkommelig pris.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

#3
Jeg har tenkte selv at det var mulig å reparere boksen.
Måtte eieren betale for ny motor?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: PLUTO på torsdag 04. februar 2010, klokken 21:55
Jeg vil først bare vite om det finnes HV boks å få tak i til en overkommelig pris.
Det var ingen HV-boks i de bilene som ble hogd på Nesodden for et par år siden. Heller ingen HV-boks i den som ble hogd på Stokstad i fjor.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Olle

HV boksen er med metall lokk.
og nå har jeg testet med en HV boks av den eldre typen og da sviver bilen fint. så feilen er i boksen.
så vi er glade for tips om en ny eller brukt. eller om den går og fikse.
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

PLUTO

"Olle" er min bror og er den som skrur på en Think for tiden. Jeg har ikke hatt tid til å se på den, men lurer på om det er noen som har erfaring med å reparere dem. Eller som vet hva som pleier å gå i stykker i HV boksene.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Olle

Nå har jeg funnet ut at feilen ligger. det er i et rele. Men er det noen som kan si hvor jeg kan kjøpe et slikt. Elfa ser ikke ut som de har det.
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

El rayo

Sitat fra: Olle på mandag 08. februar 2010, klokken 09:21
Nå har jeg funnet ut at feilen ligger i et rele.
Takk for linken, Olle. Er det brudd i spolen eller kontaktene?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Olle

Det er brydd i kontaktene. for jeg hører at den klikker.
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Caspar

Hva med å bruke et innslagsrelet til Mini ? 150 kroner hos www.autoclassic.no

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Olle

den var i allefal billig. Men jeg trenger ikke det nå. jeg har bestilt ett nytt rele.
Takk for hjelpen
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

bosonic

Sitat fra: Caspar på tirsdag 16. februar 2010, klokken 09:20
Hva med å bruke et innslagsrelet til Mini ? 150 kroner hos www.autoclassic.no



OBS OBS!
Startinnslag til bilmotorer ol. er ikke laget for kontinuerlig bruk og vil bli ødelagt etter kort tid. De er heller ikke laget for den betydelig høyere spenningen som er i Think.(ca 110-120V DC)

Det er faktisk mange gode grunner til at en likestrømskontaktor til elbiler koster en pen slump penger!
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA