Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY - tråden

Startet av Muffinman, lørdag 19. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

Muffinman

Hadde som nevnt en slik vriompeis av en klosse jeg også, ikke lenge etter at den var montert som en del av bremseoppgradering. Den var ikke enkel å få ut, men jeg slapp å ta av kaliperen. Her var det faktisk plastbelegg som hadde løsnet og lagt seg dobbelt, slik at klossen hadde kilt seg skikkelig. Fjerner man det blir de god plass og kanskje til og med litt klaring. Det er i utgangspunktet uproblematisk, men man kan høre et svakt klikk av og til når man bruker bremsene "andre veien" for første gang, når klossene flytter seg og legges an.

cra

Elbilwiki er definitivt stedet. En ting er at driften av forumet fir tiden lider av lite ressurser/utdatert system/utenomsnakk/avsporinger/etc, men selv i et teknisk og praktisk velfungerende forum så "forsvinner" ting ut etterhvert som nytt kommer til; det drukner i diskusjoner som sporer av osv. I mange tråder må man sile ut det relevante fra utenomsnakket over mange sider, og om det er litt dikusjon fram og tilbake kan man ikke bare slavisk følge instruksjonene fra start. Da risikerer man å gjøre feil og måtte gå tilbake og rette opp. I Wiki kan man renskrive det som er relevant og riktig, og det vil kunne fungere nesten som en instruksjonsbok. Man kan gjerne linke til dikusjonstråd i forum eller andre steder hvis det kan være nyttig eller interessant, men wikien forblir ren teknisk informasjon.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv


kamuflars86

Noen som har noen gode løsninger for å sove i model S ? Tenker spesielt på en løsning for å få bort fallet fra baksetet til gulvet i bagasjerommet? 


Har forsøkt et par netter på luftmadrass, men det var ikke noe behagelig.

Prøvde vanlig madrass et par netter også, fylte opp fallet med tepper, men var fortsatt merkbart, dog mye bedre enn luftmadrassen.  Minuset med madrass er jo at det tar opp en god del plass... men det må man vell leve med.





Klykken

Sitat fra: kamuflars86 på tirsdag 13. november 2018, klokken 14:45
Noen som har noen gode løsninger for å sove i model S ? Tenker spesielt på en løsning for å få bort fallet fra baksetet til gulvet i bagasjerommet? 


Har forsøkt et par netter på luftmadrass, men det var ikke noe behagelig.

Prøvde vanlig madrass et par netter også, fylte opp fallet med tepper, men var fortsatt merkbart, dog mye bedre enn luftmadrassen.  Minuset med madrass er jo at det tar opp en god del plass... men det må man vell leve med.
Bjørn Nyland har testet dreamcase. https://dreamcase.eu/


https://www.youtube.com/watch?v=cKo5eXEFTbk
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kamuflars86

Hadde vært noe det..Bare ikke til 10k  :angel:

Muffinman

Sove i bilen...usj. Ikke dusj, ikke toalett, ikke mulig å reise seg opp, ikke frokost. Mer ukomfortabelt enn telt i finvær. Prøvd det et par ganger, gjentas ikke.

kamuflars86

Man har jo toalett 5m fra bilen som oftest  :D (Hvertfall vi som ferdes mye på fjellet) Lav takhøyde eneste minus, samt fallet fra sete til bagasjegulvet. Ellers er det digg å sove i bilen..og en kan kjøre klima hele natta og har tilgang til strøm når en er på turer. Vi kombinerer lavvo og bil når vi har vært på overnattingsturer om somrene og høsten.. Kommer seg også langt fra allfars vei med luftfjæringene. Har kjørt mange tusen kilometer med Lavvo, en vedsekk og madrasser/reinskinn i deler av bagasjerommet. Anbefales for alle barnefamilier :)

Ble litt off-topic der..beklager det..

Thor2014

Tror kidsa sitter igjen med litt andre type minner etter overnatting i lavo, liggende i reinskinn rundt ett bål, enn bak i en bil.
Kan være jeg tar feil. Å overnatte bak i bilen setter sikkert også spor.

Hdloop

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 14. november 2018, klokken 07:54
Tror kidsa sitter igjen med litt andre type minner etter overnatting i lavo, liggende i reinskinn rundt ett bål, enn bak i en bil.
Kan være jeg tar feil. Å overnatte bak i bilen setter sikkert også spor.
:laugh: :laugh:

Klykken

Sitat fra: kamuflars86 på tirsdag 13. november 2018, klokken 21:54
Hadde vært noe det..Bare ikke til 10k  :angel:
Vedr. kanten mellom bagasjeromsgulv og bakseteryggen - ta en hobbyplate og kapp til i samme bredde/form som bagasjerom. Mål hvor høy kanten mellom bagasjeromsgulv og bakseterygg er, klyv og kapp ei lekt i samme høyde og bredde og skru den fast i hobbyplaten. La dette ligge i bagasjerom de gangene dere skal benytte bilen som sovested. Evt del den i to eller tre like store deler for at den skal bli lettere å plassere.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kamuflars86

Hehe..De vokser nok opp med nok av minner ut av lavvo og bål.. Er heller det å sove i bilen som er spennende for dem, hvertfall var det i starten. . . Nå er det mest jeg som synes det er spennede  ::)

Takk for tips @klykken skal snekre en "utjevner plate"! Gir tilbakemelding om det fungerer bra.

OhmPaPa

Dere som sover i bilen - får dere låst dørene om natten?

På min TMX så kommer avogtil taklyset på og når jeg da sjekker med appen er dørene låst opp igjen. Klikker jo LOCK på nytt men. Slått av presenterende dører. Tom for flere ting å prøve...

JorEl

Vil legge inn mitt bidrag i DIY tråden ;) Er såpass lite fingernem at å finne på noe avansert på en helt ny bil er utenkelig. Vi har alt svart inne i S75D, ikke premium, og er veldig fornøyde. Den hvite bombrikken har jeg malt svart og kjøpte samtidig borrelås på biltema. Borrelåsen festet jeg på speilet og festet bombrikken med tilhørende borrelås. Nå sitter bombrikken på speilet og vi får grønt lys fra bomstasjonene. Samtidig kan man ikke se bombrikken om man ikke vet om den.
Litt stolt, ja det er jeg. For alt jeg vet så står det tidligere i denne tråden..da vil jeg takke for tipset..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

GeirKj

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 14. november 2018, klokken 14:52
Dere som sover i bilen - får dere låst dørene om natten?

På min TMX så kommer avogtil taklyset på og når jeg da sjekker med appen er dørene låst opp igjen. Klikker jo LOCK på nytt men. Slått av presenterende dører. Tom for flere ting å prøve...

Bakdøra åpen. Heng nøkkelen på et tre utenfor rekkevidde og legg deg inn i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA