Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye bilder 2. seteråd

Startet av twinpeaks, onsdag 16. september 2015, klokken 09:27

« forrige - neste »

twinpeaks

Det har kommet ut nye bilder om utforming av 2. seteråd som viser/bekrefter dessverre at 2. seteråd ikke kan legges ned (flat) i forbindelse med transport av varer/sykkel/ski etc. Et lite håp er ja fremdeles at 2. seteråd på ikke-signature biler får en annen utforming.

Bilder er lagt ut av bruker NigelM på TMC forum

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53500-New-renderings-of-storage-space-and-2nd-row-seats!-(9-15)?s=ee3932077fc4b201210749eec21a5dcc

Hvis det blir ikke mulig å legge setene ned, så er jeg i hvert fall glad at jeg ikke ventet på MX, men kjøpte en Model S (min personlig mening).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

petersv

Det er vel kanskje som forventet, men det spørs om det hadde vært noe bedre om seteryggen kunne legges ned iom. at det ville blitt mye høyere.

Det beste med disse animerte bildene er at man får bekreftet at bagasjerommet blir helt flatt når man legger ned 3. seterad. Det er gode nyheter!

Det som mangler nå er må på hvor langt bagasjerommet blir med 2. seterad kjørt helt i fremste posisjon.

SigX

Skuffende løsning. Dette låser jo muligheten for å frakte lengre gjenstander, da de ikke går inn i bilen, og kan heller ikke legges på taket i mangel på takstativ.
Etter å ha hørt Musk fortelle om unik bakseteløsning så er jeg meget skuffet om dette var alt de klarte å få til.
Synes at bilen er fin, men den er, slik jeg ser det, langt fra så praktisk som Tesla vil ha det til. OK om du skal frakte mange mindre gjenstander, men for store esker og kofferter så ser det ut for at den er langt mindre egnet enn andre syvsetere i samme størrelse som f.eks. MB GL.

petersv

Vi vet jo ikke dimensjonene enda, så vi får ikke ta skuffelsen på forskudd :)

SigX

Vi vet jo de utvendige dimensjonene, så en viss pekepinn har vi jo. Men håper fremdelels på at jeg blir positivt overasket den 29.  ;)

Busa

Utover ski (som vel skal komme en løsning for med henger-feste e.l.) er det vel begrenset hvor ofte man frakter gjenstander som er mellom den lengden som går inn i X og den som går inn i S. Løsningen vil jo da være å benytte tilhenger, og i mange tilfeller er det greit å slippe tilgrising av bilen med alt man måtte klare å stappe inn.
Dersom man stadig frakter gjenstander som er for store for TMX er det vel en helt annen biltype man har behov for.
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

jakvist

Ut i fra bildene er jeg spent på hvor stor benplass det blir på 2. seterad med nedfelt 3. seterad. Videre er jeg spent på om det blir mulig å legge ned kun ett sete på rad 3 eller om de ikke er mulige å dele. Noen formeninger?

Knut Erling Øen

#7
Det jeg lurer på er om det lar seg gjøre å tre skiene under 2. seterad ev mellom setene e.l. om tredje seterad legges ned. Dvs om det i det hele tatt er mulig å ta med ski inne i bilen. Kan ikke se at det har vært tema så langt. Noen som har noen tanker rundt dette?
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

petersv

#8
Kan nok deles.

petersv

Ja det er sant, veldig dumt hvis man ikke kan bruke 2. seterad hvis 3. er lagt ned.

Diravi

Sitat fra: petersv på onsdag 16. september 2015, klokken 12:49
Ja det er sant, veldig dumt hvis man ikke kan bruke 2. seterad hvis 3. er lagt ned.

Jeg tror ikke det er noe problem. Det er jo tross alt meningen at begge seteradene skal kunne brukes til passasjerer samtidig. Nedfelt seterygg på rad 3 er med sikkerhet ikke lenger enn sittepute + avsatt benplass.

Bildene på det amerikanske forumet (i hvert fall det med boksene) viser hvordan kapasiteten utnyttes maks ved å skyve rad 2 frem og tilte setene (sol jeg gjettet opprinnelig), men det synes åpenbart at de må fungere i vanlig stilling også selv om det er last i rad 3. Faktisk kan sykkelbildet være tatt med rad 2 i normal stilling.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Espen Hugaas Andersen

#11
Sitat fra: Diravi på onsdag 16. september 2015, klokken 14:40Faktisk kan sykkelbildet være tatt med rad 2 i normal stilling.
Dette tror jeg er tilfellet. Dekkene på sykkelen er trolig ca 28" i diameter, så det er neppe veldig mye mer lengde enn ca 50-55" eller ca 130-140 cm i bildet med sykkelen. Mens i bildet med eskene virker det mer som ca 180 cm.

40-50 cm ekstra på andre seterad er mer enn nok for beina.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

KrW

Fra TMC-forumet idag. Trolig blir tredje seter standard  :D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Norx


Får håpe det er en enkel løsning på å ta ut hele seterad 2 ved behov for de lange tingene som absolutt skal være med.  Skal klare meg med henger og men må si at når vi kjører Q7'en til hytta så er det ikke få ganger vi har lagt ned seterad 2 med ett sete og plassert barna i en 2 stk på andre rad og 1 bakerst for å få med lange gjenstander som kantklipper osv...


Ellemelle

Sitat fra: petersv på onsdag 16. september 2015, klokken 12:45
Kan nok deles.
Tja, hvis du ser på setene i andre seterad, så har de også separate rygger - og de kan ikke deles.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA