Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Powerflux

SOH på 82% Har du også mistet første prikk slik at det er samsvar mellom bil og LS?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Myrvang

Dere som kan dette, ser denne bra ut?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Olee


N-L

Hei!

Jeg brukte LeafSpy for første gang 12.12.2016 og da hadde jeg SOH 96%. De siste par ukene har jeg lagt merke til at SOH har gåt ned til 92% på ganske kort tid (legger ved bilder). Er dette noe man trenger å bekymre seg for?

Jeg tror jeg gjør alt riktig når det gjelder lading. Bilen lades til 80% og noen ganger til 100%, men da kjører jeg med en gang.
Noen hutrigladinger, men ikke ofte.
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

Tellus

Sitat fra: Tellus på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:14
LeafSpy Pro (Iphone)
Norsk leaf November 2011
55461 km
Dato avlest: 4/10/15
Ladet til 100%

GID: 249 (88.6 % av 281)
SOC: 95.4
SoH: 89%
HX: 77,66%
AHr: 58,52
QC: 3
L1/L2: 3635

Har aldri målt tidligere, men tallene slik de foreligger indikerer et tap på ca 11%. Dette er mer enn jeg regnet med da min subjektive oppfatning nok var at tapet neppe var mer enn 5-8%. Ser forøvrig at når jeg lader til 80% (som er det typiske) så leser jeg av 206 GID. Dette er hele 73.3% av opprinnelig kapasitet og 82.7% av nåværende kapasitet. Er kanskje derfor jeg opplever tapet som mindre enn det ser ut til å være. Det som tidligere var rundt 80% (eller litt under mener jeg å ha lest) er nå blitt nesten 83%.

Har ellers vært veldig 'snill' mot batteriet. 3 hurtigladninger og maks 20-30 100% ladninger over snart 4 år. Har også latt bilen stått på maks 60% SOC når jeg har vært bortreist.

Bilen har fungert helt utmerket og vil for mitt behov (ca 40 km t/r jobb) fungere bra i mange år til hvis jeg velger å beholde den.

Leste av på nytt for et par uker side.
78.000 km
GID 246 (87.5 %)
SOC 95.5%
SoH 88%
Hx 75.77%
Ahr 57.75

Batteriet har gitt fra seg kun 3 GID på ca 18 måneder. Ser ut som om å stelle pent med batteriet virker etter hensikten.

Har selvfølgelig fortsatt alle 12 batteristolper.

N-L

Sitat fra: N-L på tirsdag 11. april 2017, klokken 08:36
Hei!

Jeg brukte LeafSpy for første gang 12.12.2016 og da hadde jeg SOH 96%. De siste par ukene har jeg lagt merke til at SOH har gåt ned til 92% på ganske kort tid (legger ved bilder). Er dette noe man trenger å bekymre seg for?

Jeg tror jeg gjør alt riktig når det gjelder lading. Bilen lades til 80% og noen ganger til 100%, men da kjører jeg med en gang.
Noen hutrigladinger, men ikke ofte.
Noen som vet?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

Arha

Prøv et par turer med hurtiglading så går det vel litt opp igjen.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

brako79

Hva får dere ut av denne?
Lånt 2012 modell med 31600 på telleren.
Akkurat hurtigladet fra 30% til 85% og kjørt 5 km, hvis det har noe å si.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

leafnor

Får ut av det et OK batteri for en 2012 med den lave kjørelengden.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Arha

I forhold til kjørelengden synes jeg 86% batterikapasitet var litt lavt.  Den har kanskje gått i litt varmere klima enn her på berget?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Olee

Nå er det flere her som har forholdsvis lav SOH i forhold til kjørelengde på et gammelt batteri. Når bilen blir lite brukt/lav kilometerstand, så har det nok noe å si om man parkerer med 100% hele tiden. Blir den da parkert i et varmt klima med 100%, og blir stående lenge, sliter det ennå mer på batteriet..

JBS

Sitat fra: leafnor på torsdag 13. april 2017, klokken 22:29
Får ut av det et OK batteri for en 2012 med den lave kjørelengden.
Det er helt normalt for en gen1 leaf årgang 11/12.
Den lave SOH skyldes en softwareupdate fra Nissan.
Dette giver adgang til mindre Ah på batteriet, og desværre forkert oplysninger udadtil til brugeren.
Det er omtalt flere steder her på forummet.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA