Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Det jeg synes er den enkleste metoden for å få nytt batteri, er å kjøpe en usa-bil med 8 eller færre barer, og få nytt batteri på kapasitetsgarantien, før man skiper bilen til Norge. Det har jeg gjort mange ganger.
Kikker man etter 30kwt-Leaf i USA, har jeg inntrykk av omtrent halvparten av dem har under 9 barer, og man vil få 40kwt batteri på garantien. På mange 2016 er garantien utgått, men de fleste 2017 har nok kapasitetsgaranti fortsatt. Sørstatsbiler er uten rust, og de kvalifiserer ofte for nytt batteri. Hvis bilen ikke har fått pc630-oppdateringen, kan du få sw-oppgradering i stedet for nytt batteri.
På Finn så finner du nok også noen 30kwt Leaf med 8 barer. Jeg kjenner ikke til om du får nytt 40kwt-batteri fra Nissan Europa. Jeg føler at Nissan USA er mest rause med garantier og raske med tilbakekallinger, bortsett fra at garantien opphører når man tar bilen over sjøen. Men tilbakekallinger har jeg opplevd å få fiksa i Norge på usa-biler.

Bigdrago

#796
Stemmer der at min leaf har ca 77% gjenværende kapasitet? Car scanner viser 77.09% battery health og Leafspy viser 81.97% SoH (state of health).
Leaf 2015, gått ca 50000km. Import fra Spania og kjøpt hos en forhandler i Norge, skal tilsvare en Tekna.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA