Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av ThomasEL, tirsdag 15. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

Sverre_E

2012 modell.
5 år i disse dager. Alle streker på plass. Lader vanligvis til 80%.
Dette er status rett etter LBW, et par timer etter hurtiglading:


Er dette innafor normalen?
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

leafnor

Vil si den er utenfor normalen, på den positive siden.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

snoemann

Det hadde vært kult om første post inneholdt lenke til appen, eller utstyret man bruker for å hente inn denne infoen :)
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

lifern

2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

tomrh

Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Myrvang

Målte bilen til en kompis i gpr. Tok ikke screenshot, men 2013 tekna med VP. 61.000 km ca og 96% SOH. Synes ikke det var så ille...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

larsern6

2015 Leaf S

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

leafnor

Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 14:48
Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Men nå går han inn i sommeren, og da rører tall seg den "gale veien", nedover. Inn mot høsten erfart at SOH/Ahr går opp og så blir stånde i ro (Beroende på hvor hardt det hurtiglades) inntill varmen kommer ut over våren.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lifern

Men uansett, over 145000 km med alle barer intakt må være bra.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

tomrh

Sitat fra: leafnor på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:28
Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 14:48
Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Men nå går han inn i sommeren, og da rører tall seg den "gale veien", nedover. Inn mot høsten erfart at SOH/Ahr går opp og så blir stånde i ro (Beroende på hvor hardt det hurtiglades) inntill varmen kommer ut over våren.
En måte å utsette dette et år er kanskje å hurtiglade sånn en gang i uka gjennom sommeren. For da går SoH litt opp sånn midlertidig. Hvis den blir liggende på 84 noen uker forsvinner streken, var vel din erfaring Leafnor?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Sitat fra: tomrh på onsdag 03. mai 2017, klokken 08:48
Sitat fra: leafnor på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:28
Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 14:48
Ikke nødvendigvis. Jeg lå en stund på 85 på sensommeren i fjor, så gikk den opp til 86 utpå høsten og har vært der siden.
Men nå går han inn i sommeren, og da rører tall seg den "gale veien", nedover. Inn mot høsten erfart at SOH/Ahr går opp og så blir stånde i ro (Beroende på hvor hardt det hurtiglades) inntill varmen kommer ut over våren.
En måte å utsette dette et år er kanskje å hurtiglade sånn en gang i uka gjennom sommeren. For da går SoH litt opp sånn midlertidig. Hvis den blir liggende på 84 noen uker forsvinner streken, var vel din erfaring Leafnor?
Erfarte noen dager på 84 før  strek forsvant. Å hurtiglade for å holde den opp kan "redde" streken, men batteriet er nok rent teknisk det samme. Man lurer bare BMS på et vis å regne seg frem til litt andre parametre.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lifern

2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

leafnor

Sitat fra: lifern på onsdag 03. mai 2017, klokken 21:31
Når forsvinner de andre barene?
Hvilken %?
Den første etter 15% tap, deretter for hver 6,25%.
Da blir det:
11   85
10   78,75
9   72,5
8   66,25
7   60
6   53,75
5   47,5
4   41,25
3   35
2   28,75
1   22,5
0   16,25
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA