Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frazer-Nash Pico Bus prosjekt

Startet av Go-carter, fredag 29. januar 2010, klokken 21:02

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: Elmo på søndag 18. juli 2010, klokken 01:28
tilsvarende bil som er mere komplett og som eieren ønsker å gi bort. Den mangler dessverre også karosseri, og rammen er gjort kortere
Har vært i kontakt med ham, han ville ikke kvitte seg med tannstanga og skivebremsene. Ramma er kappet i to, men ikke satt sammen igjen etter det jeg forsto. Han ville ha 1k for resten.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: El rayo på søndag 18. juli 2010, klokken 04:11
Har vært i kontakt med ham, han ville ikke kvitte seg med tannstanga og skivebremsene. Ramma er kappet i to, men ikke satt sammen igjen etter det jeg forsto. Han ville ha 1k for resten.
OK. Da er jeg feilinnformert av opprinnelig eier av "din" bil :-[
Han sier at den er satt sammen og såvidt kjørbar, men uten støtdempere, og at den skulle gis bort.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

snapper

Kunne vært interessant å fått kontakt med han, da det kan være greit å ha noen reservedeler.
De vokser vel ikke akkurat på trær uansett.

Som dere skjønner så er det jeg som hentet den hos El rayo.

snapper

Da har jeg vært og hentet den også 8)

Ramma var kappet i to, og skjøtet midlertidig sammen.
Den hadde nok vært kjørbar hvis den hadde hatt batterier.
Forrige eier ville som nevnt beholde tannstang og skivebremsene, støtdemperene hadde han fjernet for lenge siden og brukt på et rod prosjekt.
Spiller liten rolle for meg da demperene ville blitt altfor stive, og tannstanga for bred.
Skivebremsene sitter på det andre chassiet jeg har.

Mest glad for at pedaler og tilhørende elektronikk satt på denne.

snapper

Et lite bilde av hvordan den ser ut nå:



Noen som vet hvor mange som finnes i Norge?
Nøkkelen på denne var merket med Pico nr. 10.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

snapper

Hmm, er vel heller denne det:



Den første jeg postet er den som ble hentet på Jessheim, denne er den som Go-Carter og El rayo har hatt.

Elmo

Ikke godt å si. De to som hadde hver sin er kamerater, og de ble hentet samtidig. Bildene jeg la inn er fra da de hentet begge to, så det er ikke engang sikkert at de tre bildene er samme bil.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

snapper

Ok, skjønner:)

Skal uansett bli morsomt å begynne på dette til vinteren, mange morsomme løsninger popper frem i hodet mitt.

POSi411

Sitat fra: snapper på torsdag 22. juli 2010, klokken 20:03
Noen som vet hvor mange som finnes i Norge?
Think har beholdt en som står i fabrikken.
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

Dj_Devil

Hva var rekkevidden og topp speed på disse når dei ble lagd?
Hvordan er det å få noe slikt registrert? om den kjørte under 50km\t så var den vell kanskje registrert som moped?
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

El rayo

Toppfart teoretisk 50 km/t.

For tung til å bli registrert som moped.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Dj_Devil

Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Rav4_EV

Et fantastisk produkt som ikke kunne registreres i noen av de gjeldende kjøretøyklasser.
De lagde noe som ingen kunne bruke.
Det var heller ikke meningen

AM
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA